۰ نفر
۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰

گفت و گوی کوتاهی با خبرگزاری رسا

نماینده پیشین مردم قم در مجلس شورای اسلامی، هدف استکبار جهانی و برخی کشورهای منطقه از ایجاد آشوب و فتنه در سوریه را ضربه زدن به جریان مقاومت دانست و تحولات این کشور را به جنگ جهانی کوچک تشبیه کرد. حجت الاسلام علی بنایی نماینده پیشین مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز جهانی قدس، گفت: امسال با توجه به موج بیداری اسلامی و شکل گیری نظام‌های جدید قدرت در منطقه و قرار گرفتن این منطقه در کانون طمع حکومت های استکباری حرکت راهپیمایی روز قدس برای نشان دادن مقاومت ملت های مسلمان در برابر نقشه‌های شوم دولت های استکباری نقش بسزایی خواهد داشت.
این فعال سیاسی تصریح کرد: در سال های ابتدایی که به فرمان امام خمینی (ره) جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری شد تنها صدای حامی ملت مظلوم فلسطین ایران بود، اما اکنون شاهد هستیم که موج بیداری اسلامی نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران باعث سرنگونی چهار حکومت وابسته به غرب شده و مابقی نیز در حال سقوط هستند.
نماینده پیشین قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت اقداماتی که در عراق، سوریه و تحریم‌هایی که علیه ایران صورت می‌گیرد در راستای تلاشی پیگیر برای کاهش شعاع حرکت بیداری اسلامی در منطقه است.
وی با اشاره به آشوب و بحران آفرینی استکبار با حمایت برخی کشورهای منطقه در سوریه برای از بین بردن جریان مقاومت، ابراز داشت: آنچه که در سوریه در حال مشاهده‌ایم یک جنگ جهانی کوچک و البته با حضور نزدیک به هشتاد کشور است.
حجت الاسلام بنایی اظهار داشت: رژیم اشغالگر قدس به لحاظ حقوقی یک کشور محسوب نمی‌شود بلکه یک سری مهاجر را با لطائف الحیل به سرزمینی غصبی منتقل کرده و دور آن را سیم خاردار و دیوار کشیده‌اند.
وی با اشاره به شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی در برابر حزب الله و مردم غزه، گفت: پس از پیروزی حزب الله لبنان بر رژیم جعلی اسرائیل شاهد برباد رفتن افسانه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی و ایجاد زمینه‌های فروپاشی همیشگی آن هستیم و به زودی این دیوار بر سر آنان فرو خواهد ریخت.  نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حرکت هایی که حکام مرتجع منطقه در برابر بیداری اسلامی انجام می دهند صرفا برای جلوگیری از نفوذ و ادامه جریان بیداری اسلامی در کشورهای شان است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 237588

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =