تزیین کیک و شیرینی در خلخال با میوه مصنوعی و مواد غیرخوراکی/ کودکی میوه‌ها را خورد!

ایرنا نوشت: استفاده از میوه های مصنوعی پلاستیکی به جای میوه های خوراکی در تزئین کیک و شیرینی ها در یکی از قنادی های خلخال دردسر آفرین شد.

یک شهروند خلخالی گفت: در یک میهمانی فرزند خردسالم با دیدن میوه روی کیک آن را مصرف کرد اما بلافاصله دچار مشکل گوارشی شد و ما تازه متوجه شدیم که تزئین همه شیرینی‌های موجود در این میهمانی با میوه های غیر مواد خوراکی و پلاستیکی است.

این شهروند خواستار نظارت بیشتر دستگاه های اجرایی ناظر بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی بویژه قنادی ها شد.

یک شهروند دیگر نیز گفت: با سپری شدن فصل تابستان ونایاب شدن میوه های تابستانی، صاحبان برخی از قنادی ها و شیرینی سراهای خلخال با استفاده از میوه های پلاستیکی مصنوعی از جمله گیلاس، آلبالو، زردالو، گل محمدی مصنوعی اقدام به تزئین روی شیرینی های تر وخامه ای می کنند که این امر بویژه برای کودکان خطرناک است.

معاون دانشکده علوم پزشکی ورییس مرکز بهداشت خلخال با اعلام ممنوعیت استفاده از هرگونه مواد غیر خوراکی و مصنوعی در تزئین شیرینی ها در قنادیهای گفت: در صورت مشاهده این گونه موارد به شدت با صاحبان این اماکن برخورد خواهد شد.

ایرج اعتبار با بیان اینکه استفاده از میوه های مصنوعی برای تزئین شیرینی در یک قنادی خلخال دور از چشم ماموران بهداشت محیط صورت گرفته است از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده این گونه موارد وهرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به شماره تلفن 1240 مرکز بهداشت خلخال اطلاع دهند تا با آن برخورد شود.

47235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =