۰ نفر
۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

امروزه با فراگیر شدن خرید و فروش لوازم دست دوم، توجه عموم مردم بیش از پیش به این موضوع جلب شده است.

دست اندرکاران و صاحبان کسب و کارهای آنلاین که در این زمینه فعالیت می کنند. همواره به دنبال روش هایی برای آسان کردن فرایند خرید و فروش هستند. امکان مشاهده عکس، نگارش توضیحات تکمیلی، حذف واسطه ها، دسترسی در هر لحظه و در هر مکان و... هرکدام در نوع خود راحتی مخاطبان را در مراجعه به سایت های فعال در این حوزه فراهم آورده است. رقابت سایت ها و افزایش سلیقه کاربران موجب آن شده است که این شرکت ها سعی در ایجاد فضایی کاربردی تر برای مراجعان خود کنند.

از این رو ارائه اپلیکیشن تلفن همراه، موازی با فعالیت سایت در ادامه ایجاد رضایت بیشتر متقاضیان استفاده از خدمات و امکانات کسب و کارهایی از این دست است.

یکی از چالش های پیش روی وب سایت های این حوزه تعداد بالای کاربران و پراکندگی ایشان در سرتاسر کشوراست.
هرکدام ازاستان های کشور، شهرها و شهرستان های بسیاری را شامل می شود. که گاهی به لحاظ جغرافیایی فاصله هرکدام با دیگری بسیار زیاد است.

برای مثال استان اصفهان با ۲۴ شهرستان یا استان تهران با ۱۶ شهرستان مساحت زیادی دارند و به همین دلیل رفت و آمد در سطح استان می تواند زمان بر و سخت باشد.

از این رو برای کاربری که در جستجوی محصولی خاص دریک شهرستان است این موضوع دارای اهمیت است که بتواند شهر دلخواه خود را به راحتی انتخاب و نزدیکترین مسیر را برای تهیه کالای مورد نظر خود طی کند. این مسئله را در رابطه با آگهی های املاک می توان به شکلی ملموس تر احساس کرد اگر شخصی به دنبال ملکی برای خرید یا اجاره در شهرستان شبستر می گردد بهتر است تنها آگهی های مربوط به آن شهر را فیلتر کند و ببیند و در نهایت جستجوی نتیجه بخش تری را تجربه کند بدون تردید نمایش آگهی های شهر تبریز برای این فرد نمی تواند منجر به معامله شود. حال اگر از منظر شخص آگهی دهنده نیز به این موضوع بنگریم، برای او نیز قرار دادن آگهی در شهر خود هدفمندتر و کارآتر خواهد بود وبه طور حتم، بسیار سریع تر از گذشته می تواند مشتری مورد نظر خود را بیابد.
با توجه به گستردگی مخاطبان در سرتاسر کشور قرار گرفتن چنین امکانی یعنی قابلیت فیلتر کردن و گزینش هر شهر، راحتی مخاطبان را در پی خواهد داشت.

وب سایت شیپور در ادامه سیاست ایجاد تجربه لذت بخش معاملات و همچنین با توجه به بازخورد های کاربران سایت و اپلیکیشن تلفن همراه تصمیم به تفکیک استان ها و شهرستان ها و امکان انتخاب هر یک به شکل مجزا گرفت.

در اولین گام تمام استان ها و شهرستان های موجود شناسایی شدند. در ادامه امکان گزینش و انتخاب هر کدام از آن ها در دستور کار قرار گرفت.

در حال حاضر این قابلیت جدید در شیپور ایجاد شده است و کاربران آن می توانند به راحتی استان و شهرستان خود را انتخاب کنند و در سریع ترین زمان آگهی مورد نظر خود را ثبت یا پیدا کنند.

در بعضی از مواقع کاربران به دنبال یافتن و ارزیابی قیمت محصولی هستند و می خواهند نرخ آن کالا را بیابند تا بر اساس آن بتوانند تصمیم گیری کنند که در این صورت نیز با انتخاب گزینه همه ایران قادر خواهند بود از قیمت آن کالا در سرتاسر کشور و دیگر نمونه های موجود آن آگاهی یابند و حتی شهر دلخواه خود همچون شیراز، مشهد، کرج، جهرم، پارس آباد و... را انتخاب کنند و از قیمت های آن منطقه با خبر شوند.

اکنون ۱۱۱۳ شهر روی سایت و اپلیکیشن تلفن همراه شیپور قرار گرفته است و ساکنان هر کدام از این شهرها می توانند به راحتی شهر خود را انتخاب کنند و در آن به جستجو بپردازند.

با این امکان جدید دیگر فرقی ندارد که ساکن کدام شهر یا استان هستید چراکه همه شهرستان های ۳۱ استان کشور در گزینه های سایت موجود است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668390