ایسنا نوشت: معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: تا ساعت 18 امروز (چهارشنبه) 85 هزار زائر از طریق مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

حسین کلانتری با تأکید بر این که سیل خروشان جمعیت در حال وارد شدن به کشور است و در سه روز اخیر شمار زائران بازگشتی از مرز مهران از 200 هزار تن فراتر رفته است، اظهار کرد: محورهای مهران به ملکشاهی و مهران به دهلران شاهد ترافیکی روان هستند ولی در مسیر ایلام به مهران به‌ ویژه در چهار کیلومتری رضاآباد به دلیل تلاقی خودروهای شخصی و وسایل نقلیه‌ی عمومی، حرکت خودروها به‌کندی صورت می‌گیرد. جانشین ستاد اربعین استان با چشمگیر خواندن استقبال مردم از زائران ادامه داد: تا این لحظه برای انتقال و جابجایی مسافران با کمبود خودرو مواجه نشده‌ایم.

وی با اشاره به این که هم‌اکنون بار ترافیکی جاده مهران - ایلام به دلیل حجم زیاد ورود زائران از مرز به سمت شهرهای مختلف کشور سنگین است ولی در جاده مهران - ملکشاهی - ایلام شاهد ترافیک روان هستیم، افزود: با تدابیر اتخاذ شده از سوی مسئولان ستاد اربعین و قرارگاه ترافیکی اربعین مستقر در مهران، حدود 30 درصد بار ترافیکی جاده مهران - ایلام به جاده مهران - دهلران منتقل شده و زائران ساکن در شهرهای جنوبی کشورمان به تردد در این جاده هدایت می شوند.

کلانتری خاطرنشان کرد: دو فروند بالگرد سپاه و هلال احمر خدمات اورژانسی و تغذیه‌ای را برای زائران فراهم می‌کنند.

وی گفت: با توجه به این که فردا روز اربعین در عراق است پیش‌بینی می‌شود فردا و پس‌فردا دو روز پرکار خواهد بود و تعداد زائران به گونه قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =