ایرنا نوشت: رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی با اشاره به اختصاص مرز شلمچه برای ورود و خروج زائران اتباع خارجی به کربلای معلی گفت: برای تسهیل در بازگشت آنها یک گیت اختصاصی نیز در مرز مهران در نظر گرفته شده است.

محمد بابایی گفت: افرادی که گذرنامه و ویزا داشتند از گیت های معمولی تردد کردند اما آن دسته از افرادی که با سایر مدارک متفرقه تردد کردند، خدمات کنترلی از آنها در سالن مستقلی انجام شد.
او با اشاره به آمار ورود زائران به کشور در 24 ساعت گذشته گفت: از روز گذشته(جمعه) تا ساعت 10 امروز(شنبه) از مرز مهران 275 هزار و 65 نفر، از مرز شلمچه 16 هزار و 631 نفر و از مرز چذابه 9 هزار و 210 نفر وارد کشور شدند.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا با بیان اینکه تا کنون یک میلیون و 140 هزار زائر از 10 تا 22 صفر(اول تا 13 آذر ماه) وارد کشور شدند، افزود: پیش بینی می شود با توجه به نزدیک شدن آمارهای خروجی و ورودی زائران به کربلای معلی، امروز آخرین روز بازگشت زائران به کشور باشد.
بابایی ادامه داد: مرزهای شلمچه، چذابه و مهران برای ورود زائران باز است.
براساس اعلام مسئولان ستاد اربعین کشور امسال بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای زمینی ایران برای شرکت در آیین های اربعین حسینی به عراق عزیمت کردند که 55 درصد این افراد از مرز بین المللی مهران خارج شدند. 
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام، از مهمترین کانون های تردد زائران و صادرات کالاهای تجاری و اقتصادی به عراق است. 

۴۲۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =