رئیس کمیسیون حمل ونقل و عمران شورای شهر تهران: آماده بازنگری درمصوبات برای حل مشکل تاکسیران ها هستیم

احمد دنیا مالی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران در واکنش به انتشار گزارشی درباره مشکلات تاکسیرانها می گوید این کمیسیون آماده است در مصوبات خود تجدید نظر کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از اینکه گزارشی از مشکلات تاکسیرانها در تهران در سرویس مشکلات مردم منتشر شد (اینجا) احمد دنیا مالی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران در این باره واکنش نشان داد. او در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران در این باره با سرویس مشکلات مردم گفتگوی کوتاهی داشت که در ادامه می خوانید:

تاکسیرانها می گویند تصویب تعرفه خدمات شرکتهای خصوصی توسط شورای شهر باعث ظلم بزرگی به آنها شده است. چرا این ارقام ناگهان افزایش یافت؟
به هر صورت روی چیزی که ما تصویب کردیم، کار کارشناسی صورت گرفته بود. این ارقام با اعداد حداقلی بود و معمولا اینطوری است که وقتی چیزی را تصویب می کنید، مجموعه ای که مسئولیت دارند یعنی شرکتها، معترضند که عدد پایین است. تاکسیرانهایی که باید حق شارژ بدهند هم معترضند عدد بالاست.


از تاکسیرانها برای این ارقام نظر خواسته اید؟
بله، این اعداد که خیلی زیاد نیست.


ولی در مصوبه اخیر، حق شارژ خط و پرداخت کارنامه از 10 هزار تومان شده 50 هزار تومان؟
اینها که ماهانه انجام نمی شود. اینها زمان بندی دارد و زمان اعتبار گواهی نامه های صادر شده را افزایش داده ایم. این را دوستان نمی گویند. اینها را مورد ملاحظه قرار می دهیم. به اضافه اینکه ما آمادگی داریم سخنان دیگران را هم بشنویم. من که رئیس کمیسیون هستم تا بحال از دوستانی که معترضند، چیزی نشنیدم. مکتوب بنویسند و چند نفر بگویند این اعداد با درآمدها همخوانی ندارد.

ولی با نمونه های شاخص تاکسیرانها که صحبت می کنیم در این باره معترضند؟
شما با من هم درباره هزینه و مالیاتی که می دهم، ناراضی ام و طبیعتا دوست دارم پول ندهم. ما معتقدیم با توجه به مسئله سوخت و بیمه طبیعتا موضوع تاکسیرانها نیاز به توجه بیشتری دارد. از سوی دیگر باید بحث را به این سمت برد که اگر قرار است تاکسیرانی کیفی و خصوصی باشد و این که تاکسی گردشی نداشته باشیم طبیعتا باید اعمال تسهیلات بیشتری برای مجموعه تاکسیرانها داشته باشیم تا خدمات بهتری به مردم بدهند. این که بگویند تاکسیرانی جزء حمل و نقل عمومی است، بنده معتقد نیستم. همه جا تاکسیرانی جزء حمل و نقل خصوصی است. طبیعتا وقتی خصوصی باشد، باید درآمد-هزینه را مد نظر قرار داد و سرمایه گذاری کرد. عموما سرمایه گذاری توسط افراد است و باید درآمد داشته باشند و تعمیر و نگهداری نیز جواب بدهد. سرمایه نیز مستهلک می شود و باید بتوانند دوباره جایگزین کنند. همه این بحثها وجود دارد، به هر صورت ما آمادگی داریم که اگر دوستان مواردی دارند که نیاز به تجدید نظر دارد، در راستای کمک به شرایط بهتر برای تاکسیرانها اقدام کنیم.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =