دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم فوتبال ملوان می‌گوید از اینکه به عنوان مربی هفته لیگ برتر انتخاب شده، خوشحال است.

امیرحسین اعظمی: دراگان اسکوچیچ اولین مربی خارجی تاریخ باشگاه ملوان است. خیلی‌ها تصور می‌کردند هواداران این تیم ریشه‌دار خیلی زود مقابل دراگان گارد بگیرند و او زودتر از حد تصور ایران را ترک کند ولی اسکوچیچ رفته رفته خودش را در ملوان ثابت کرد. این تیم که با مشکلاتی دسته و پنجه نرم می‌کند تا الان بد نتیجه نگرفته و اسکوچیچ امیدوار است که در هفته‌های آینده شرایط ملوان بهتر شود. او هفته‌های پرفشاری را پشت سر گذاشت و حتی با اولتیماتوم باشگاه ملوان مواجه شد ولی به قول خودش از این مسائل ناراحت نبود چون به کارش اعتماد داشت. اسکوچیچ در خصوص شرایط ملوان و مسائل مختلف دیگر به سوالات پاسخ می دهد.

شما به عنوان مربی هفته انتخاب شدید و به این به دلیل برد باارزشی بود که در زمین سپاهان به دست آوردید. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

من از روزنامه شما تشکر می‌کنم و این اتفاق باعث خوشحالی من است. من فارسی بلد نیستم که روزنامه شما را بخوانم اما اسم این روزنامه را شنیده‌ام و دیده‌ام که بسیاری از مردم آن را در دست می‌گیرند و مطالعه می‌کنند. سعی می‌کنم فارسی یاد بگیرم تا بتوانم روزنامه خبرورزشی را بخوانم.

شما در شرایطی سپاهان را بردید که خیلی‌ها تصور نمی‌کردند حتی مساوی هم بگیرید. قبول دارید؟

ما بازی خوبی انجام دادیم هر چند که باید قبول کرد سپاهان نسبتا به ملوان تیم بهتری است و جایگاه آنها بزرگی‌شان را نشان می‌دهد. من به بازیکنانم افتخار می‌کنم که این مسابقه را با برد پشت سر گذاشتن و امیدوارم این پیروزی به ما اعتماد به نفس بدهد.

چند هفته پیش به شما اولتیماتوم دادند. قبول دارید این کار در فوتبال حرفه‌ای چندان درست نیست؟

من در فوتبال حرفه‌ای بارها تحت فشار بودم و این مسئله طبیعی بود. این فقط خودم هستم که می‌توانم خودم را تحت فشار بگذارم یا اینکه مشکلات را حل کنم.

از این اولتیماتوم ناراحت نبودید؟

خیر، چون اعتماد به نفس داشتم و به کارم اعتقاد داشتم.

ملوان در نیم فصل دوم تقویت خواهد شد؟

به هر حال تیم می‌تواند تقویت شود و امیدوارم مشکلات مالی برایمان محدودیت ایجاد نکند.

فکر می‌کنید ملوان در پایان فصل چه جایگاهی را به دست آورد؟

چیزی را نمی‌توان با قاطعیت گفت. هدف ما این است که هفته به هفته بهتر شویم و ترجیح می‌دهم بازی به بازی تمرکز کنم. زیاد دوست ندارم بلندمدت فکر کنم و بهتر است قدم‌ها را کوتاه کوتاه برداریم.

به نظر شما چه تیمی در فوتبال ایران خوب بازی می‌کند؟

 

دو، سه تیم هستند ولی من سپاهان را ترجیح می‌دهم چون با افکار سرمربی این تیم آشنا هستم. آنها فوتبال خوبی را انجام می‌دهند.

به نظر شما چه تیمی قهرمان می‌شود؟

من مربی ملوان هستم و زیاد قشنگ نیست در مورد تیم دیگری صحبت کنم. امیدوارم یک روز در فوتبال ایران با ملوان قهرمان شوم.

مورینیو چند روز پیش در مورد شانس قهرمانی در لیگ انگلستان صحبت کرد و گفت که منچسترسیتی مدعی اول است. آیا او اشتباه کرده است که در مورد تیم‌های دیگر نظر داده؟

واقعا؟تازه از شما می‌شنوم که او چنین چیزی را گفته است. مورینیو یک آدم غیرقابل پیش بینی است و از این حرف او تعجب کردم. او گاهی اوقات شوخی می‌کند و گاهی اوقات جدی حرف می‌زند. حالا باید دید که او جدی حرف زده یا اینکه شوخی کرده است.

ظاهرا به این مربی علاقه دارید؟

من ابعادی از شخصیت مربیگری و کارهای فنی این مربی را دوست دارم و معتقدم در برخی ابعاد هم اشتباهاتی دارد. سعی می‌کنم از هر مربی نکات مثبتی را یاد بگیرم و از اشتباهات هم استفاده می‌کنم تا خودم مرتکب اشتباه نشوم.

آیا داوری‌های ضعیف در لیگ ایران شما را اذیت نمی‌کند؟

ما در 5 بازی با 7 اشتباه بزرگ داوران مواجه شدیم و آنها نقش زیادی در از دست دادن امتیازهای ما داشتند. این موضوعی است که می‌توان به بازی‌های ملوان رجوع کرد و آنها را دید.

در هفته‌های اخیر بحث رشوه گرفتن داوران مطرح است. در این مورد چه صحبتی دارید؟

من دوست ندارم به این قضیه فکر کنم. هر اشتباهی که صورت گرفته سهوی بوده است. مربیان و بازیکنان اشتباه می‌کنند و داور هم حق اشتباه دارد.

موافقید چند سوال غیرفوتبالی بپرسیم؟

بله بفرمایید.

چه چیزی در ایران بیشتر شما را آزار می‌دهد؟

رانندگی مردم ایران خیلی ترسناک است و فکر می‌کنم اولین چیزی که در جواب سوال شما به ذهنم رسید همین بود.

چیزی برای شما خوشحال کننده و جذاب است؟

مردم ایران خیلی مهربان هستند و خیلی زودتر از حد تصورمان با ما صمیمی شدند.

در بین غذاهای ایرانی کدامیک را می‌پسندید؟

من عاشق بربری و ماهی سفید هستم. البته آش و کلوچه فومن را هم دوست دارم. غذاهای دیگری مثل کباب هم خوشمزه هستند و امکان ندارد فردی به ایران بیاید و کبابی ایرانی نخورد.

زندگی در بندر انزلی چطور است؟

شهر خوبی است. جاهایی وجود دارد که برای قدم زدن و استراحت کردن خوب است ولی من بیشتر مشغول کارم هستم.

فرصت نداشتید به شهرهای دیگر ایران بروید؟

در این مدت فقط برای انجام بازی‌ها به چند شهر رفتیم که البته اقامت ما کوتاه مدت بود. با این حال من تهران را دوست دارم و معتقدم جای خوبی برای زندگی کردن است. اولین بار که با تیم النصر عربستان به تهران آمدم تا مقابل استقلال بازی کنیم تعجب کردم و انتظار نداشتم تهران چنین شهر زیبایی باشد.

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =