با توجه به این‌که حداقل قیمت خودروهای وارداتی بالاتر از 50 میلیون تومان است، آیا واردات خودرو اقدام درستی است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رشد واردات خودرو موجب شد تا وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ساماندهی واردات خودرو، از تیر ماه امسال ثبت سفارش جدید برای واردات این محصولات را تا زمان تصویب نهایی طرح «ساماندهی واردات خودرو» در هیات دولت متوقف کند.

با این اقدام، برخی واردکنندگان خودرو به تکاپو افتاده و تلاش کردند به این وزارتخانه فشار بیاورند تا ثبت سفارش جدید برای واردات خودرو را از سر بگیرد.

در این شرایط، این سوال مطرح است که با توجه به این‌که حداقل قیمت خودروهای وارداتی بالاتر از 50 میلیون تومان است، آیا ادامه روند افزایشی واردات خودرو اقدام درستی است و یا این‌که وزارت صنعت همچنان ثبت‌سفارش واردات خودرو را متوقف نگه دارد؟

 

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 134
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    نخیر نباید خودروهای خارجی اجازه ورود پیدا کنند. ما ملتی محکوم به درد و رنج و عاقبت مرگ درون گاری های ساخت وطن هستیم.
    • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      نه تنها واردات خودرو باید ادامه داشته باشد بلکه باید تعرفه واردات صفر شود در کنار ان تولید خودرو در داخل کاملا متوقف شود تا مردم جان و مالشان در امنیت باشد.
    • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      تا کی باید سوار این ماشین های آشغال کرهای یا چینی بشیم؟
    • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      439 5
      بله باید افزایش داده شود ولی نه با نرخ وقیمت چند صد برابری قیمت جهانی بلکه برابر با همان قیمت واقعی
    • بوئين زهرا A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      236 3
      و ايضا ً فرموده سخنگوي دولت جناب نوبخت : دلیل ممنوعیت واردات خودروها خارجي و علي الخصوص بالاي 2500 سي سي را این گونه اعلام کرد : ما به تردد این خودروها معترض هستیم چرا که با بافت فرهنگی کشور ما ناسازگار است ..... بافت فرهنگي ؟؟؟؟ اظهار نظر كارشناسانه ؟؟؟؟
    • آزیتا A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      مگه خودروهای داخلی وارداتی نیست اگه نیست چرا وقتی دلار گرون میشه قیمت خودروهای داخلی هم افزایش پیدا میکنه . نتیجه اخلاقی اینکه ما چیزی به نام صنعت خودرو نداریم .
    • امین A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      219 3
      به نظر شما باید ماشین وارد کنیم یا ماشینی سوار شویم که بعد از 20 کیلومتر رانندگی متوقف می شود و بعد از 1 ماه درگیری هنوز نیز قابل رانندگی نیست؟؟؟
    • خدیجه A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      باید متوقف بشه تا صنعت خودرو داخلی قوی بشه .
    • فردوس توسی A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      94 3
      باید فضای رانتی و مافیایی خودرو به فضای رقابتی تغیر کند
    • بی نام RO ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      32 0
      پ ن پ بنجلای گرون داخلی رو بخریم
    • بی نام A1 ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      24 0
      تازه قراره فقط نمایندگی ها وارد کنن این یعنی فقط ۴ نفر حق واردات خودرو دارن و اونا هستن که تعیین میکنن که مردم باید چند برابر بیشتر بابت یه ماشین خارجی بدن این یعنی هیچکس حق نداره تجارت آقایون رو خراب کنه و این رانت فقط متعلق به مولتی میلیاردهایی هست که با هزار دوز و کلک نمایندگی شده خخخخخخخخ
    • علی IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
      23 1
      خدیجه خانم شما برو پراید و بخر 21 میلیون
    • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
      1 7
      علی جان امثال ابن خدیجه خانم سوار ماشین ایرانی نمیشوند فقط ماشین خارجی ان هم از نوع گرانش سوار میشوند
    • خدیجه A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
      4 5
      علی آقا به قول آزیتا خانم پراید هم وارداتی هست من اگه خواستم ماشین بخرم سمند میخرم که داخلی هست .
  • مهراب A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    نه نباید ادامه پیدا کند، تا وقتی تولیدات داخلی انقدر با کیفیت و انقدر متنوع هستند چه نیازی به خودروهای خارجی داریم، ارزانترین خودروها را با بالاترین کیفیت و بیشترین تنوع و حق انتخاب های نامحدد از جانب خودرو سازان ایرانی در اختیار داریم و طبیعتا فقط فکرهای مریض به سراغ خودرو غیر بومی خارجی میروند که با فرهنگ و تمدن و اقلیم ما سازگار نیست
    • بی نام A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      67 2
      به جز بنجل های چینی خودرو باید بدون عوارض گمرکی وارد بشه
    • بی نام A1 ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      11 0
      عوارض ورود خودرو هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب بالا بوده، توی خیلی از کشورای دیگه هم به همین شکله، ترکیه از ایرانم بیشتره، ولی فرقش اینه اون پولی که گرفته میشه خرج پیشرفت صنعت کشور باید بشه که البته نتیجه شو داریم میبینیم متاسفانه، شرکتای ایران خودرو و سایپا از فروش خودرو سود هنگفتی میکنن ولی از اون سود هیچ پیشرفتی حاصل نمیشه، اونجا چه خبره خدا میدونه
  • امیر IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    391 8
    چراکه نه؟ چرا نباید مردم ما بهترین ماشین ها رو سوار شن جرا باید ماشین های بنجل چینی که خودشون اصلا سوار نمیشن اینجا بیاد ۴ برابر قیمت بدن دست مردم مگه مردم ما چی از عرب ها کم دارن چرا یکی نمیاد اعتراض کنه
    • بی نام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      5 53
      مردم ما نباید ماشین سوار شوند اگر سلامتی می خواهند.هوا به شدت آلوده استو آلوده تر خواهد شد
    • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
      8 2
      بی نام 20:47:28 الگوی کره شمالی خوبه؟
    • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
      7 2
      در مونیخ آلمان هم که خودشان بهترین ماشینها را تولید می کنند بیشتر با دوچرخه تردد می کنند
  • فريد ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    312 7
    بله تا كي اشغالهاي ساخت ايران رو سوار بشيم بايد وارد كنيم كه سازندگان خودرو در ايران فرق بين كيفيت رو از نزديك ببينن
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    57 48
    واردات خودرو سبب ارتقاء فن آوری تولید کنندگان داخلی شده و فضای رقابتی ایجاد میکند. در مقابل باعث خروج ثروت ملی و نابودی فرصتهای شغلی میشود. فراموش نکنیم برجسته ترین بخش صنعتی کشور که توانسته به صورت نسبی توسعه یابد علیرغم تمامی کاستیها، همین صنعت خودروست . پیشنهاد مشخص این است که: 1واردات فقط از شرکتهایی که در ایران سرمایه گذاری و تولید مشترک دارند صورت گیرد. البته از مدلهایی که در داخل ساخته یا مونتاژ نمیشوند. 2واردات از شرکتهای موصوف متناسب با صادرات همان شرکتها از تولیدات سایتهای ایرانی آنها باشد. یعنی معادل ارزی خودروهای تولید مشترک که صادر شده اند، مجوز واردات داده شود.
    • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      87 2
      تنها ارتقاعی که داشته لوازمش را برداشتن و به عنوان اپشن به ملت میاندازند
    • بی نام A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      7 0
      یردار من داخل هم که مونتاژ میکنند فرقی با قیمت وارداتیش نداره این وسط فقط دولت سود میکنه ،مردم دارن همون پولو میدن نمونش 2008
  • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    149 3
    واردات خودرو باقیمت واقعی حق مصرف کننده است که خودرو با کیفیت و مطمین سوار شودتاصنعت داخلی در رقابت خود را نو سازی کند ودر جا نزند واز موتور انگلیسی پیکان 40سال قبل به مونتاز موتور چینی برسد
  • abbas IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    56 16
    خودروهای که وارد کشور می شوند باید در رده خودروهای تولید داخل باشند تا ایجاد رقابت کنند نه اینکه خلائ قیمتی را پر کنند
  • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    167 5
    از اون بهتر این هست که اول خودروسازها تعطیل شوند
  • بدون نام ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    88 5
    نه وارد نكنيم پرايد و نيسان داراي سه متر عرض كه جاده رو مي بنده خوبه
  • محسن IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    74 8
    وای بر مسئولینی که اینقدر از فضای ذهنی و ترجیحات عموم مردم به دور هستند.... با عدم واردات خودرو چه چیزی غیر از انحصار کره شمالی گونه و انجماد خودروسازهای داخلی تو ماشینهای بدتر از چینی نصیب کشور میشه؟ هدر رفت بنزین و جان و مال مردم و آلودگی شهر ها تا کی؟ اگر واقعا مطالعه و برنامه ریزیی هست چرا دولت به سازندگان داخلی که به جای تمرکز بر صنعت به ساختمون سازی و بانک داری مشغول هستند فشاری وارد نمی کنه؟ کسی چیزی غیر از رانت سازی تو تصمیمات اخیر خودرویی می بینه؟
  • 12 A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    73 4
    واردات خودرو نیازی است برای رقابت با بازار داخلیوافزایش کیفیت
  • امير A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    48 1
    سلام عدم واردات خودرو هم باعث افزايش بيرويه قيمت خودروهاي خارجي هم ظهور ماشين هاي بيكيفيت چيني و هم باعث شده شركتهايي مثل سايپا كه اكثر محصولاتش داراي حداقل كيفيت ميباشد طي 6 ماه گذشته بالغ بر 9 هزار مليارد توماناخبار امروز فروش داشته باشند. اين يعني سودجويي افرادي خاص. بنابراين نه تنها مخالف جلوگيري از ورود ماشينهاي با كيفيت خارجي بلكه موافق با برداشتن هرگونه عوارض و ماليات براي ايندسته از ماشين ها هستم تا بلكه توليد كنندگان داخلي به فكر رقابت سالم و جذب صحيح مشتري خود باشند.
  • قلي زاده A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    142 3
    به خاطر اشتغال حدود صد هزار نفر در ايران خودرو و سايپا سالانه 2000ميليارد تومان خسارت هاي جاني و مالي جامعه متحمل ميشود بالاخص موضوع مصرف بيشتر سوخت خودروهاي داخلي سبب هدر رفت يارانه سوخت ميگردد ...در حاليكه اگر كل اين كارخونه ها تعطيل بشوند و بيمه بيكاري يا اشتغال ديگري فراهم بشه كل هزينه سالانه در حدود 300 ميليارد خواهد بود. يعني اين رو مسئولين نمي دانند ....وقتي تخصص نداريم نبايد توليد كنيم.
    • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      11 91
      اشتغال مستقیم و غیر مستقیم باید محاسبه بشه ضمنا ارزی که باید صرف واردات کالاهای سرمایه ای و یا های تک بشه اون موقع باید صرف واردات خودرو که یک کالای کاملا مصرفیست بشه
    • بی نام A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      39 0
      خودرو ساز های داخلی را باید با مدیریت خارجی به شرکت های خودرو ساز خارجی معتبر واگذار کنند تا این تعداد هم بیکار نشوند.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    70 2
    چه ما بگیم چه نگیم باز ادامه پیدا می کنه چون واردات آن غیر از بجث استفاده مردم و رقابت با صنعت خودرو برای خیلی ها سود هنگفت داره و حتی ارگانهای دولتی نیز از تعرفه سود می برند و نهایتا اینکه این افراد در وزارتخانه ها نفوذ دارند. پس بحث صلاح صنعت وخودرو و مردم نیست که وارد بشه یا نشه. نیازی هم به بحث کارشناسی در مورد صنعت خودرو یا ایمنی و رفاه مردم نداره.
  • علی A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    96 3
    ببینید خودروهای داخلی چقد بی کیفیت هستند و قیمتاشون حبابیه که مردم حاضرن خودروهای خارجی رو با حداقل 2 برابر قیمت بازار جهانیش بخرند و سوار شن. حتی همین روزنه رو هم روی مردم بستن بابا چقد فشار آخه؟ بسه دیگه
    • عربلو A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      58 1
      در كمال صحت و سلامت عقلي و رواني و منطق ، پول 10 تا پرايد رو دادم و يك خودروي خارجي از بلاد كفر خريداري كرده تا ، جان و روان و آسايش و امنيت و .... را در قبال اين عمل تضمين نمايم تا جايي كه مربوط به من و از دستم بر مي آيد ، حال بذار به قول اون وزير و مافياي سابق دولتي خودروسازان ، خائن نام بگيرم
  • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    56 2
    تا وقتي كه سيستم به اولويت هاي مردم مانند فرهنگ،تغذيه ، بهداشت روح و روان و .... غيره اهميت نمي دهد حداقل در اين موضوع از ديدگاه انساني خارجي ها استفاده كنينم. پس بايد خودروهاي خارجي با كيفيت وارد شود و حتي عوارض گمركي نيز مانند ديگر كشورهاي با ديدگاه انساني برداشته يا كم شود.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    63 3
    خودرو خارجي بايد به قيمت جهاني وارد ايران بشه حق همه مردم ايران كه سوار بهتيرين خودروهاي خارجي با قيمت جهاني باشند اين فقط درايرانه كه به بهانه واهي حمايت از توليد داخلي يا واردات را ممنوع مي كنند يا تعرفه هاي آنچناني مي بندند توليدات داخلي ايران فاقد كيفيت و استاندارد جهاني و ايمني ميباشند گواه اين ادعا عدم فروش شان دركشورهاي مطرح مي باشد
    • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      51 2
      ایران و یه کشور کمونیستی مثل کوبا حتی کشور کمونیستی چین هم اینطوری نیست
  • بی نام A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    44 15
    واردات باید ازاد باشه . خودرو های متوسط وارد شوند ولی با واردات خودروهای بسیار گران مثل پورشه و مازراتی مخالفم
  • صدرا A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    8 13
    نه این که واردات متوقف شود و نه آن که به صورت نامحدود واردات انجام شود. ضمن این که می بایستی واردات به صورت کنترل شده انجام پذیرد، باید نسبت به ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی اقدام لازم و جدی صورت گیرد. که متاسفانه اراده ی جدی در این زمینه مشاهده نمی شود.
  • ایران RO ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    65 2
    یکجوری تو خبر نوشته بالای 50 میلیون انگار سوزوکی رو ایران خودرو 30 میلیون میده.
    • بی نام A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      13 0
      تا مونتاژ و واردات خودرو های خارجی دست شرکت های خودرو ساز ایرانی باشه قرار نیست نه تولیدات داخلی بهتر بشه و نه ارزانتردلیلش زیاده خواهی مدیران بی دین خودرو سازی داخلیستکه اگر دین داشتند از خدا میترسیدند و با جان ملت بازی نمی کردند.
  • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    40 3
    ساخت خودرو در حال حاضر از نظر کیفیت و قیمت اجحاف نه،خیانتی اشکار به ملت بیچاره ایران است.بهترین خودروهای اروپایی در همین جمهوری آذربایجان حدود 5000 منات یعنی حدودا 10 میلیون تومان است.یا همین خودروهائی که در مناطق آزاد می فروشند با کلی عوارض و سود بازرگانی و شماره گذاری کمتر از نصف قیمت در ایران است.ملت بیچاره ایران اسیر مافیای خودرو و... شده است.
    • رر A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      5 29
      چرند نگو بیسواد.ارزون ترین ماشین دنیا تاتا نانو 2500 دلار قیمتشه بعد بهترین خودرو های دنیا همون قیمت؟؟ بیسوادی و ابله بودن تا به کی؟ ماشین های درست و حسابی مثل تویوتا کرولا و یاریس و هوندا سیویک و مزدا 3 حدود 20 هزار دلار قیمت صفرشونه.الان مثل بیسواد ها نیای ماشین مدل 2010 رو بگی میدن 10 میلیون.ماشین توی ایران یک کالای سرمایه ای محسوب میشه و مردم به هیچ وجه حاضر نیستند ماشینشون رو به یک سوم قیمت خرید بفروشند.قیمت ماشین دست دوم رو هم بازار تعیین میکنه نه دولت و کارخونه.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    59 2
    اولا ما در ایران مونتاژ کاریم و تولید کننده خودرو نیستیم دوما کدام خودروی مونتاژ ایران کیفیت، قیمت مناسب و ایمنی لازم را دارد. سوما تا کی حمایت از مونتاژ کاران ایرانی چهارما تا کی باید ما سوار این گاری های مونتاژ ایران شویم آخه پراید و پژو و سمند اصلا در این سالها خودرو محسوب می شوند
  • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    95 2
    چند روز مردم باید "بنز" و "بی ام و" سوار شن و مسئولین محترم "پراید" سوار شن... بعد نظرخواهی کنید.
    • بی نام A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
      0 1
      همین نظرهای عامیانه و بی تفکر باعث شده تا حال و روز ما اینطوری باشه. آخه آقاجون در کجای دنیا اکثریت مردم سوار بنز و بی ام و شده اند که در ایران بشوند؟ مردم دنیا اگر بخوان ماشین بخرند به میران وسعشون و بنابر نیازشون خودرویی را انتخاب می کنند، بصورت نقد و یا با وام بانکی خریداری می کنند و پس از مدتی هم یا می فروشند و یا اوراقش می کنند. بنز و بی ام و متعلق به افراد خاصه
  • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    45 11
    باید خودروهای کارکرده با کیفیت و ارزان خارجی بدون تعرفه وارد کشور شود.
  • بدون نام ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    18 77
    جوري حرف ميزنين انگار واردات خودرو دغدغه اول قشر محرومه. خريدار خودرو خارجي طبقه مرفه هستش و ايجاد مانع در راه واردات ترفند جديدي براي باج دادن به رانت خوارها
    • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      20 2
      طبقه محروم هم با هزار مکافات برای امرار معاش پول جور میکنه اخرش تابوت های ساخت وطن سهمش میشهوجدان نداری که اگر داشتی هرگز اینقدر متحجرانه نظر نمی دادی.
    • بی نام IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      2 0
      اگر تعرفه انچنانی و عوارض مدرسه سازی و کمک به این سازمان و مالیات به ان اداره و نهاد و........ نبود اتومبیل خارجی به قیمت همین گاریهایه ساخت داخل به دست قشر محروم میافتاد و قشر محروم هر نیم ساعت یک کشته در راه وطنی سازی این گاریها که 35 سال مشغول انند نمیشد . به هر حال و تحت هر شرایط قشر مرفه نسبت به خرید اتومبیل خارجی اقدام و خودش رو از این تابوتها رها میکنند . حالا دوست من بگرد پرتغال فروش را پیدا کن و ببین کی کتضرر میشه ؟؟؟؟؟
  • بی نام EU ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    95 2
    مي گويند خودروي مثل كرولا نتوانسته استاندارد هاي لازم را پاس كند و نمي تواند وارد شود از انطرف خودرويي مثل پرايد با قدرت در حال توليد است نميدانيم بخنديم گريه كنيم يا سرمان را بكوبيم به ديوار. خدايا فقط نجاتمان بده
  • دکتر اسدی A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    53 2
    کجایی دنیا بخاطر اشتغال یک عده جون بقیه مردم رو تو خطر می‌اندازند .تعطیل کنید سایپا و ایران‌خودرو رو بجاش برن گوجه تولید کنند اگر نمی تونند رقابت کنند
  • بی نام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    47 0
    باید فقط همین ماشینای داخلی باشن که نسلمون منقرض بشه راحت بشیم از این همه درد و رنج
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    40 1
    مگه واردات خودرو دست ما است یا نظر ما مهمه؟ یا مثلا همه ما میلیاردر هستیم؟
  • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    34 1
    ما نمی توانیم خودرو ساز باشیم ایجاد شرکتهای مدعی ساخت خودرو ملی در ایران همچون برپایی شیلات در کویر لوت است ما می توانیم مونتاژ کار خودرو یا قطعه ساز برای شرکت های بزرگ خودرو سازی باشیم ولی خودرو سازی هواپیما سازی و ..... هرز دادن منابع کشور است
  • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    27 2
    سلام به نظرمن بقول قدیمیهاخلایق هرچه لایق.ماراچه به ماشینهای خارجی استانداردمابایداین قارقارکهای ایرانخودرویاپارس خودرویاسایپاواین اواخرماشینهایی که خودچینیها سوارنمیشوندمابایدسوارشویم مامحکومیم به اینها
  • بی نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    20 3
    من میگم بجای پورشه و مازراتی و لامبو بهتره ارز مملکت برای ماشین های بروز و اقتصادی مثل فیات و انواع رنو و سئات و اشکودا مصروف بشه که بخاطر قیمت پایین ترشون خیل بیشتری از مردم بتونن خریداری کنن
  • ناشناس IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    34 7
    آخر این هم سوال کردن داره؟ با کدام عقل و منطق خودرو وارد کنیم؟ چون کمتر مصرف میکنه؟ چون آلودگی کمتری داره؟ چون استهلاک کمتری داره؟ چون امن تره؟ چون راحتتره و امکانات بیشتری نسبت به داخلی داره؟ چون با اینکه با دو برابر قیمت واقعی در داخل فروخته میشه بازم از تولیدات داخل با صرفه تره؟ آخر اینها هم دلیل شد؟ نخیر، هر چه سریعتر واردات را متوقف کنیم.
    • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      11 0
      دقیقا به همین دلائل که گفتی، فقط صرفه جویی در مصرف سوخت وکاهش آلودگی هواش ما را بس؛ بنا براین آزادی واردات با حذف حقوق و عوارض ونرخ سوخت منطقی چاره کاره .
    • بی نام A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      5 1
      دو برابر؟یا چهار برابر؟
  • بی نام DE ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    12 0
    با سلام با توجه به الودگی های موجود بهتراست فقط خودروهای هیبریدی با عوارض کمتر وارد کشور شوند. در حوزه ی سی ان جی نیز می توان از شرکت هایی مثل تویوتا خودرو وارد کرد.
  • علی IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    22 2
    آنچه خنده داره اتفاقاتی است که در پس چنین تصمیمات مقطعی گرفته میشه.کافیه بررسی کنید.هر چند وقت واردات خودرو ممنوع میشه.البته برای مقطعی خاص.چی میشه؟قیمت خودرو های موجود خارجی افزایش پیدا میکنه.چون عرضه نیست.یک قانون ساده اقتصاده.بعد از مدتی که افزایش قیمت خودروی خارجی داشتیم؛ چون فاصله قیمتی خودرو خارجی زیاد میشه تقاضا میره سمت خودرو داخلی.طبیعتا خودرو داخلی هم افزایش قیمت پیدا میکنه.بعد از مدتی مجدد واردات آزاد میشه.نتیجه اینکه قیمت خودروها هم خارجی و هم داخلی افزایش چشمگیری داشته.حتی ممکنه یک افت خیلی کم هم مجدد داشته باشن ولی نهایتا افزایش قیمت رو مشاهده میکنیم.و این داستان هر سال اتفاق میوفته و ما هم هر سال داریم میبینیم و هر سال میریم تو حواشی ای که پشت این تصمیمات سیاست مدارانه هست.
  • حمید DE ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    22 1
    تکرار اشتباه دولت سازندگی در سال 75 در جلوگیری از واردات خودرو و یکه تازی خودروسازان داخلی بی کیفیت و فاجعه کنونی بنام خودرو ملی
  • اکبر A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    16 2
    توی این همه سال ایران خودرو و سایپا با وجود همه ی امکانات و حمایت ها بدترین پیشرفت ، محصولات و خدمات رو داشته اند. بهتره به جای ساخت خودرو، فقط خوردو وارد کنند تا مردم بیچاره از محصولات با کیفیت و هوای سالمتر بهره مند بشوند. البته به استثنای خودروهای چینی که باید از لیست خودروهای وارداتی حذف شوند.
  • محمود ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    8 1
    موافق هستم،
  • بی نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    21 1
    کلا واردات از چین باید قطع بشه و حتی جریمه هم برای وارد کننده در نظر گرفته بشه چون این کار خیانت به مردم است
  • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    6 46
    ولی بنظر من برای نگهداشت اشتغال داخلی باید تعرفه ورود خودرو بالاتر بره
    • بی نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      15 0
      منظورتون احتمالا آشعال داخلی نبود؟؟؟؟؟؟
    • آریا GB ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      15 0
      جنابعالی مثل اینکه یکی از ما بهترون تشریف دازی.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    26 1
    الودگی هوا کشته شدن در خودروی داخل و ...همه وهمه اپشنهایی که برای ما ملت بدبخت فراهم شده
  • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    13 0
    بله به دليل كيفيت بالاتر از مونتاژكاران داخلي حتي خودروي چينيهم از مونتاژ داخل كيفيتي بالاتر داره.
  • مهندس A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    39 1
    باید اینقدر خودرو وارد کنیم تا تولید کننده داخلی ورشکست بشن تا کی باید گاری های مرگ اینارو سوار شد؟
  • بی نام A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    2 47
    بايد متوقف بشه بازار كاملا اشباع شده
  • علی IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    6 0
    در حقیقت شرایط کشور طوری شده که ضمن اینکه خطری سازندگان داخلی را به لحاظ از دست دادن بازار تهدید نمیکنه یک سری سازمانها هم از کنار این موضوع به درآمد سرشار دست پیدا میکنن و پولدارها هم فخر میفروشن که این ماشینو با قیمت n میلیون تومن خریدم بنابراین واردات این خودروها هیچ آسیبی به هیچ کسی نمیزنه.
  • عليرضا IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    15 0
    ايران از معدود كشورهايي تو دنيا هست كه حاضره ساليانه ميلياردها تومن هزينه حوادث رانندگي بخاطر كيفيت پايين خودرو پرداخت كنه و ميلياردها تومن هزينه درمان و تاوان معلوليت مردم كشورش بخاطر نبود امنيت و ضعف خودرو ش بكنه . كشته بده . فقط بخاطر اينكه تو كارخونه هاي مونتاز خودرو چند هزار نفر بيكار نشن. 60 درصد خوردو هاي ايراني حداقل امنيت جاني براي مسافرت هاي درون شهري هم ندارن دارن . و. سازنده خودرو وطني وقتي وجدان نداشتش قبول ميكنه خودرويي توليد كنه كه اير بگ نداره . بدنه ماشين با كوچكترين ضربه آسيب مي بينه و هزار تا مشكل ديگه كه باعث مرگ هموطنش ميشه چرا بايد براش دل سوزوند .البته اينم بگم وارد كننده ها هم ارزشي براي جون و رفاه و امنيت مردم كشورشون قائل نيستن كه دنبال ماشين چيني ميرن
  • بی نام A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    13 0
    باید واردات خودرو افزایش پیدا کنه و تعرفه گمرکی هم صفر بشه تا فضای رقابتی ایجاد بشه
  • علم AE ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    1 9
    دوستان همه تصادفات که مشکل ماشینهای داخلی نیست ما فرهنگ رانندگی نداریم ببینم با ماشین خارجی تصادف نمیکنیم ما باید از تولید داخل حمایت کنیم اینقدر خارجی پسند نباشیم وانگهی پول ماشین خارجی چند است
    • بی نام A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
      1 0
      عزیز مزیت رقابتی در این صنایع نداریم مزیت رقابتی ما در چیزای دیگه است هیچ عیبی هم نداره
  • بی نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    11 0
    تجربه 50 ساله روشن کرد که ما تولید کننده نیستیم چرا این واقعیت راکتمان میکنیم و هزینه های هنگفت مالی و روانی به مردم وارد میکنیم.مگر سایر کشورهایی که خودرو ساز نیستند چه مشکلی پیدا کردند مثلا استرالیا که در این حوزه شکست خورد خیلی سریع راه عاقلانه ای در پیش گرفت و تمام ظرفیت خود را صرف صنایع دیگر کرد.
  • بی نام A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    11 0
    با سلام من معتقدم در کارخانه خودروسازی را ببندید و کارگر و مهندسین را بفرستید خانه شان با حقوق پرداختی استراحت کنند با واردات خودرو و کاهش مصرف بنزین نه تنها حقوق کارگران و مهندسین تامین میشود دو برابر حقوق آنها نیز در جیب دولت پس اندار میشود از طرفی آلودگی و سرطان کمتر شده و مرگ و میر ناشی از تصادفات خودرو نیز کم خواهد شد والسلام.
  • سام01 IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    12 0
    واردات خودرو باید نه تنها باید ادامه پیدا کنه بلکه باید تسهیل هم بشه.به چند دلیل.افزایش امنیت سرنشین.رفاه و اسایش خانواده ایرانی که لیاقت بهترینها داره.کاهش چشمگیر مصرف سوخت.کاهش الودگی هوا و دلایل منطقی دیگر.بیایید برای یکبار قبول کنید که ما خودرو ساز نیستیم و تمام سرمایه و نیروی انسانی علاف د بخش خودرو سازی به صنایعی که ما برتری تولید داریم منتقل کنیم.مثل صنعت نفت و پتروشیمی یا صنعت پوشاک و نساجی.خودرو در جهان المان و ژاپن و امریکا درست میکنن با کمترین هزینه و جدیدترین تکنولوژی.ما میتونیم با حداقل هزینه بهترین خودرو وارد کنیم.البته که بدلیل سودهای کلان تولید خودرو داخلی برای نهادها و افراد خاص هیچ وقت تولید اشغال داخلی متوقف نمیکنن/
  • توحید قلی زاده A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    6 0
    اولا اینکه خودرو باید وارد بشه البته باتعرفه پایین تر و نه به صورت انحصاری توسط عده ای معدود. دوم اینکه بسیاری از این خودروها رنج قیمتیشون خارج از دسترس اکثر افراد جامعه هست. بنابراین بازار داخل هنوز به صورت کامل در اختیار شرکت های تولید کننده خودرو هست. از نظر تئوری های اقتصادی تولید خودرو به هیچ عنوان در ایران و با این شرایط و درصد مالکیت دولتی به صرفه نیست و هزینه هاش بیشتر از فوایدشه. نمونه عدم کارایی اقایان خوردو ساز در انتخاب نوع خودروهای تولیدی باشرکت های خارجی مثل رنو و پژو هست. دنیا باره به سمت ماشین های برقی میره چند سال دیگه ایران میشه قبرستان ماشین های بنزینی که در غرب خریداری نداره. بعد دنبای اینیم که عقب افتادگی رو جبران کینم. خانه از پایه خراب است.
  • بی نام IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    1 8
    چرا به افرادی خالص و با نیت های خوب میدان عمل نمی دیم . چرا به جوانان بهاء نمی دیم ؟ آقای بذر پاش این جوان خوب با نیت خوب و ازاین دست آدما رو بازم بذاریم ؟ وقت باید بهشون داد 5 سال 10 سال 20سال هرچقدر سال که وقت می خوان بهشون بدین ؟ درست میشه ما همه سعی میکنیم از محصولات داخلی حمایت کنیم نشد سوار نمی شیم نشد با الاغ اینور اونور میریم اصل چیز دیگیه ؟ یه مشت نخبه غرب زده که دارن کرو کرو از مملکت میرن بدرک خودرو سازی برای زدن تو دهن دنیا یه اصل حالا بدرک که مزیت نسبی ما نیست مزیت نسبی یعنی چی؟ ما همه چی دارم ودر دنیا هیچی نداریم ؟ چرا؟ چون حوصله نداریم و به جوانان با نیت خوب اعتماد نداریم ؟
    • بی نام A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
      0 0
      این جوان خام تمامی مراحل تحقیق توسعه را از کارایی انداخت. باید در فرصتی که به خودروسازها میدیم یک برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت طرحی و ساخت وجود داشته باشه که با سیاست تشویقی و تنبیهی همراه باشه و سهم هر خودرو ساز از بازار داخلی مشخص و محدود باشه مگر در صورت طراحی و توسعه و رقابت با حریف خارجی
  • بی نام A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    1 13
    چراباید خودرو خارجی وارد بشه؟؟سایپا وایرانخودرو هرچی هم که بدتولید کنن یه عده زیادی رو معاششون روتامین میکنن ولی اگه واردات خودرو خارجی آزاد باشه چه تعداد از مردم میتونن این ماشینای گرون روبخرن؟؟شاید یک سوم کارکنان خودروسازی های داخلی،همیشه وهمه جا رای بااکثریت هست وقتی اکثریت مردم نمیتونن ماشین حتا 40میلیونی سوارشن براچی بخاطر یه عده اندک پولدار جامعه خودرو خارجی وارد شه که عده کثیری ازمردم دائمحسرت بکشن وتف ولعنتشون حواله مسعولین بشه؟؟چرا پولدارا که اقلیت محض هستن بواسطه پول عموم مردم نه سربازی میرن نه گشنه میمونن نه سختی میکشن تازه بایدبرا رفاه هرچه بیشتر،تفریح بهتر،ولذت وفخرفروشی بالاتر عده زیادی ازکار بیکارشن بدبختیهای بیشتر بوجود بیاد،یه عده آدمای ابله پیاده هم پزماشین زالوهارو بدن
  • بی نام A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    12 0
    گاری و درشکه تولید کنید وابستگی به بلاد کفر هم نداره دانش فنی هم داخل کشور موجوده سنتی هست و باعث جذب توریست میشه
    • بی نام A1 ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
      2 0
      اسب و الاغ و قاطر هم باید پرورش داده بشه و در خیابانها به کار گرفته بشه به این درشکه ها وصل بشه
  • بی نام A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    6 0
    بپرس " آیا تولیدات داخل باید ادامه داشته باشد؟ "
  • امیر A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    7 0
    نه تنها باید وارد کشور بشه باید این شرکتهای خارجی برای خدمات پس از فروش هم وارد ایران بشن و از نیروی انسانی ایران استفاده کنند و فضا کاملا رقابتی بشه تا شاید چند سال دیگه بفهمیم خودروسازهای نامحترم داخلی چه ظلمی به مردم کردند به بهونه اینکه یکی دو میلیون نفر تو این حوزه اشتغال دارند چی به سر ما آوردند.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    9 0
    ما هم راهي جز مسير كشورهاي صنعتي و پيشرفته براي تبديل شدن به آن كشورها نداريم، قطعا در المان،امريكا،ژاپن ،كره و...هيچ محدوديتي براي واردات هيچ نوع خودروئي وجود ندارد،٤٠ سال به ارابه سازان وطني فرصت داده شده و در نهايت مونتاژ كاراني بيش نيستند و نخواهند شدچرا بعد از ٤٠ سال فقط مونتاژ مي كنند و اينهمه با كره جنوبي فاصله داريم؟ ٢٠ سال همين ارابه سازان اجازه واردات هيچ خودرويي ندادند و هيچ پيشرفتي حاصل نشد و در اين بيست سال اخير كمي پيشرفت ايجاد شده كه انهم بواسطه رقابت بوده است با اين اوضاع الودگي شهرها بايد باز هم تعرفه واردات كاهش يابد تا خودروهاي كم مصرف و با كيفيت وارد شوند وگرنه ارابه هاي مرگ مونتاژ كاران وطني همه ما را گرفتار تصادفات جاده اي و الودگي هوا خواهند كرد
  • جواد A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    8 0
    واردات خودرو بایستی با تعرفه بسیار پایین آزاد شده و در کنار آن صنعت خودرو کشور باید کنار گذاشته شود. صرفا از صرفه جویی حاصل از مصرف بنزینی که از از این طریق بدست می آید می توان علاوه بر ایجاد شغل برای کارگران بیکار شده به تمامی آنها مستمری نیز پرداخت نمود
  • درویش A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    10 0
    واردات اری ولی واردات رانتی و رانت وارداتی خیر. من چند وقتی ایران نبودم وقتی برگشتم دیدم چقدر رنو وارد این کشور شده. بسیار شوکه شدم از مملکتی که مسولینش مدام در عموم از خزانه خالی و حتی دادن یارانه به مردم ناله میکنند ، ولی از انطرف اب فرانسوی و خودرو لوکس جولان میکند. مملکت ما دلسوز نداره ، یه عده کاسب تحریم و عده ای دیگر کاسب برجام ، این وسط هم یک عده جوان بیکار وایسادن.
  • عباس A1 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    11 0
    سلام.حالا که خودرو وارد میشود این حال و روز مردمه وای اگر وارد نشه ببین این دو شرکت چه بلایی سر مردم میارن
  • بی نام A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    8 0
    بهتر است اول فکر جلوگیری از پایین امدن ارزش تومان باشید فعلا چه داخلی چه وارداتی خیابان ها جا نداره.
  • بی نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    9 0
    وقتی کسی به ملت ظلم کند چه فرقی میکند که خودی یا بیگانه باشد،خودرو های ایرانی را کسی در خارج نگاه هم نمیکند، حال انکه با پول ان میتوان بهترین خودرو را از خارج تهیه نمود
  • بی نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    14 0
    مگه نظر مردم مهمه ؟
  • بی نام FI ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    13 0
    بله حتما. البته با رعایت چند نکته که فقط نشان دهنده انصاف مسئولین است. اول اینکه خودروهای مناسب خارجی وارد شوند دوم اینکه تعرفه های واردات منصفانه بوده و از حالت کذایی کنونی خارج شود. سوم اینکه ایران خودرو و سایپا تولیدات خود را متوقف کرده و با شرکتهای مناسب خارجی قرارداد همکاری مسترک منعقد کنن. البته میدونم اینا رویاست اما خوب آرزو بر جوانان عیب نیست...
  • محمد A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    3 1
    این یک سوال اساسا بی ربط است.زیرا ما ملتی هستیم که صرفا منافع شخصی مان را می بینیم و فقط به لذت و آسایش خودمان می اندیشیم.البته وقتی که مسولان مملکت بجای سوار شدن بر خودروهای داخلی خودشان و فرزندانشان عاشق ماشین خارجی هستند معلوم است که ملت هم جای پای آنها می گذارد.در کل اکثر نظر دهنده گان و مثبت و متفی زنندگان عاشق داشتن ماشین شاسی بلند و خارجی برای پف و افاده هستند و هیچ کس به فکر استقلال صنعت و تولید و بیکاری کارگران و مهندسان و پیشرفت اقتصادی نیست.البته حق هم داریم چون نه به کیفیت و نه به خدمات پس از فروش و نه سوارشدن اجباری مدیران و مسولان و فرزندان و خانواده اندیشیده ایم.فاتحه اقتصاد این مملکت رفاه طلب عیاش سالهاست خوانده شده است.بسم الله.....‌
  • ناشناس A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    4 0
    چرا مدیران به جان میلیون ها ایرانی اهمیت نمی دن ؟ تا کی مردم ایران باید با پراید و اتومبیل های 20 یا 30 سال پیش کشته و مجروح و نقض
  • پیروز A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    2 3
    حودرو های وارداتی با این قیمتهای سنگین را فقط قشر محدودی که عمدتا از صاحبان ژن خوب هستندمیتوانند سوار شوند که هدفشان هم پز دادن و به رخ کشیدن است.در عوض حجم بزرگی از ارز را از کشور خارج میکنند و باعث گرانی ارز میشوند که فشار ـن را باید محرومان و زحمتکشان تحمل کنند. .پس همان بهتر که نباشد
  • احمد A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    5 0
    باید طومار ایران خودرو و سایپا جمع شود و تعرفه گمرک واردات صفر شود مانند ژاپن
  • بی نام A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    0 0
    جاده را گل نکنیم ... شاید در آنطرف تر پراید و سمند و دناپلاس در حال راندن باشند ... مگر اینها چه کم دارند از بنز و ولو و لکسوس ... خودرو را باید شست با کارواش ... برند باید خود کوییک باشد خود ساینا و اچ سی کراس ...
  • بی نام A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    3 0
    نه بچه هاتون ماشین دارند دیگه گور پدر ملتی که سوار آشغال خودرو و چارپا می شوند لعنت به مسولین جفا کار به ملت
  • حميد A1 ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    0 1
    به نظر بنده بهتره واردات خودروهاى بنزينى متوقف شود و فقط واردات خودروهاى هيبريد آزاد شود
  • حميد A1 ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    4 0
    پيرو نظر قبلى حقير در مورد خودروهاى هيبريد ، تجربه نشون داده هر نوع خودروى هيبريدى مناسب بازار ايران نيست و بهترين مدل آن براى بازار ايران خودروهاى هيبريدى شركت تويوتا است كه خود شارژ هستند ونيازى به شارژ از منبع انرژى ندارند مثلا ب ام و اصلا مناسب مصرف در ايران نيست چون شارژ اين نوع از هيبريديها مستلزم زيرساختهاى پر هزينه است كه مقرون به صرفه نيست
  • حميد A1 ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    0 2
    از فعالين و متخصصين صنعت خودرو ايرانى تقاضا ميكنم با توجه به اين كه به زودى توليد واستفاده از خودروهاى بنزينى در كل دنيا منسوخ خواهد شد ، لطفا از همين امروز تمام توان خود را در زمينه طراحى وتوليد خودروهاى هيبريدى با كيفيت به كار بگيريد تا بلكه در نسل بعدى خودرو به اميد خدا ، كشور عزيزمون حرفى براى گفتن در اين صنعت داشته باشه
  • حميد A1 ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    3 3
    بعضى از هموطنهاى عزيزمون فكر ميكنن ، اگر شركتهاى داخلى تعطيل بشن مملكت پراز ماشينهاى لوكس آلمانى ميشه و هر ايرانى ميتونه يكى از اين خودروهارو به قيمت خيلى كم براى خودش بخره ، نه عزيزاى هموطن اينجورى نيست ، تنها راهى كه ميتونه هر ايرانى رو صاحب ماشين با كيفيت و ارزون بكنه ارتقاء كيفيت وكميت توليد داخليست ، راه ديگه اى وجود نداره
  • حميد A1 ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    4 4
    من به عنوان يه ماشين فروش با ٢٧ سال سابقه كار ، و به عنوان كسى كه تمام ماشينهاى موجود در ايران رو داشتم به غير از مازراتى كه تا الان نداشتم و اطلاعى در موردش ندارم ، اين حرفو برادرانه از من قبول كنيد ، به خدا به غير از تويوتا ماشين واراداتى در ايران وجود نداره كه بعد از پنج سال ٧٠ درصد از كيفيتشو از دست نده و قابل استفاده باشه ، والا به خدا بنز هاى پنج سال پيش قابل سوار شدن نيست ، ب ام و كه اصلا حرفشو نزنيد از روز اول هر روز يه ايرادى پيدا ميكنه و هزينه تعمير و نگهداريش سرسام أوره ديگه واى به حال ماشينهاى كره اى كه واقعا وارداتش دور ريختن پول و ثروت مليه ، البته اين به اين معنى نيست كه از ماشين داخلى حمايت كنم ، نه ولى ماشينهاي خارجى هم آش دهنسوزى نيست
  • رضا IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    3 0
    اگه بشه پای خودرو سازهایی معتبر را برای تولید و مصرف و صادرات به ایران باز کرد که بهتر اگر نه ...... نه تنها واردات ادامه پیدا کنه بلکه شرایط برای عرضه خودرو خارجی با قیمت مناسب تسهیل بشه و این روند از بین بردن سرمایه مملکت به اسم تولید خودرو متوقف هم بشه دنیایی آینده دنیای خودرو های بدون الایندگی با امکانات و تکنولوژی روز هست که اشغال ساز های ما عمرا نه توان و نه میلی به ساخت آن دارند
  • بی نام IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    4 0
    خودروسازی ما باید پیشرفت کنه ولی نه با این ادمها و نه با این استراتژی موجود. بعد هم واردات از انحصار در بیاد که هر قیمتی خواستن نشه ماشین آخه کجای دنیا سه برابر قیمت کارخونه فروخته میشه؟ بنزین هم درست بشه والله ماشین 2017 پشتش وایسی با این بنزین خفه میشی
  • بی نام A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    6 0
    بله خودرو باید وارد بشه علاوه بر کاهش تعرفه بلکه باید تسهیلات جهت خرید خودرو های هیبرید و برقی توسط دولت به مردم داده بشه باتشکز از خبر آنلاین
  • بی نام A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    4 0
    در ایران فقط خودکفایی مطرح است فرض کنید حدود دویست لیتر آب شیرین برای تولید یک هندوانه ی پنج کیلویی مصرف می شود و در نهایت با قیمت یک یا دو هزار تومان از زارع خریداری می شود وبا چهار تا پنج هزار تومان به دست مصرف کننده می رسددربهترین حالتحال اگر مانند موز آن را با کیلویی هزار تومان وارد کنیم بهتر نیست یا اصلا تولید نکنیم و اختلاف قیمت آب مصرفی را به زارع بدهیم بیشتر به صرفه نیست حال دیگر خودرو که باعث جان مردم می شود بماند
  • بی نام IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    3 0
    سلام.واردات خودرو از هر برندی که باشد باید وجود داشته باشد.چینی یا غیر چینی هم فرق نمیکند.نهایتا این مشتری هست که بسته به جیب خودش محصولی را انتخاب میکند.ذهنیت مردم هم نسبت به محصولات چینی باید عوض شود.این که میگویم یک حرف کارشناسانه هست و آن اینست که 30 درصد معایب موجود در خودروهای مونتاژ داخل ناشی از مونتاژ بد توسط کارخانه ها است.شما یک خودرو مونتاژ چین را با یک خودرو مونتاژ داخل مقایسه کن میفهمی که چینی ها طبق اصول کار میکنند.بقیه برندها که جای خود دارد. بالاخره همان محصول چینی هم در خیلی از جاهای دنیا وجود دارد که تحسین میشود. ایران خودرو و سایپا باید تعطیل شود.نیایت اینکه قطعه تولید کند.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    6 0
    تا وقتی خودرو سازهای ایرانی گاری را با قیمت پورشه به مردم قالب میکنند بله باید وارد شود.50 میلیون به ماشین وارداتی با کیفیت بیشتر می ارزد.
  • بی نام DE ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    5 0
    ايران شده اشغال داني اتومبيل هايي كه در ايران توليد مي شود تكنولوژي ١٩٧٠ تا حداكثر ٢٠٠٠ است يعني ٢٠ سال از دنيا عقب است مانند زندگي ملت ايران، البته اگر با بوركينا فسا ، افغانستان، سوريه..... مقايسه كنيد بايد خدا را شكر كنيد.
  • سارا A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    5 0
    واردات با تعرفه 0 هم ادامه پیدا کند مافیای کارخانه های داخلی هم با این کارنامه درخشان 100 تعطیل شوند و تولید ارابه های مرگ بهانه اشتغال نباشند و سرمایه گذاران خارجی جایگزین شوند
  • بی نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    6 1
    با واردات منطقی موافقم. نه بی در و پیکر.
  • محمدرضا A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    9 1
    نه. باید همه پراید سوار شن تا برن بهشت.
  • هاشم IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    8 2
    چرا یه همه پرسی نمیذارن؟ مگر حضرت امام و رهبری همیشه نمیگن مردم در رأس کارند. یه بار برای همیشه یه همه پرسی بذارن مردم تولید داخل رو میخوان یا واردات بدون گمرک رو؟ هر 33 دقیقه یه نفر در خودروهای داخل کشته میشه؛ چرا تموم نمیکنین این بازی رو؟
  • ایرانی IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    4 1
    ای بابا 40سال ازاین نظرات وپیشنهاده ها میشنویم گوش مون پرازاین حرفهاخانه ازبنیان ویرانه بس سرمون گرم کردن بااین چیزها سرمایه جای دیگه خرج میشه
  • محمد سعيدي RO ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    4 1
    اولا چرا كه وارد نشه.حداقل بزاريد جون يك سري از هموطنان كه توان خريد اين ماشينها را دارند در امان بمونه.ما كه بخيل نيستيم.در ثاني بنظر من همين جند وارد كننده ماشين وارد كنند..ولي به يك شرط.همانطوريكه توليد كنندگان داخلي با كارت ملي و هر نفر يك ماشين ثبت نام مي كنند.نمايندگيهاي وارد كننده هم به ازاي هر كارت ملي يك ماشين فقط با تعرفه هاي رسمي و نه گرفتن حق دلالي هاي نجومي در اختيار ثبت نام كنندگان قرار دهند.البته خودم ميدونم كه اين حرف روياييه و مافياي دولتي از اين كار سودهاي كلاني ميبرند ولي خوب بزار بفهمند مردم خواب نيستند و يه زماني تاوان پس خواهند داد.
  • امیرفردوس A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    4 1
    نه تنها باید واردات خودرو آزاد بشه بلکه باید واردات همه چیز آزاد بشه تا رقابت ایجاد بشه 38 ساله دارین میگین صنعت خودرو 40 هزار نفر بیکار میشوند هیچ وقت نمیگوییم چند صد هزار نفر سالانه به علت همین بی کیفیتی خودروها جان می دهند.
  • مهرداد باقری IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    1 0
    حتما باید واردات خودرو ازاد بشه تا خودرو سازان بی لیاقت خودشون رو بابازار جهانی هماهمگ بکنن . ضمنا با واردات هر کالایی از افزایش ان جلوگیری میشود . و به مرور زمان بدلیل رقابت قیمتها نزول خواهد کرد . البته اگر سیستم اقتصادی دولت فضولی یا دخالت در امور بازار نکند
  • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    1 0
    واردرات خودرو به نفع واردکننده رانت خوار و مصرف کننده ی مرفه است. وگرنه اگر این منوال باشد که عدم واردات خودرو به شرط ارتقای کیفیت خودروی داخلی به نفع مصرف کننده های عادی است.
  • جواد A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    2 0
    اگرهم واردات رو آزاد نمیکنن حداقل بزران بخش خصوصی وارد تولید خودرو بشه تا رقابت حداقل در داخل کشور شکل بگیره تو کشور ما نتنها واردات خودرو انحصاریه بلکه تولید خودرو هم انحصاریه
  • بی نام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    2 0
    صد در صد بايد به صورت انبوه با تعرفه يك رقمي ادامه يابد و توليد داخل در أسرع وقت متوقف شود ، ارز موفقيت و پيشرفت همين است ، توليد داخل سراسر اجحاف و ضرر در حق مردم است
  • حسین A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    3 0
    خودروی خارجی باید بدون هیچ تعرفه و گمرکی و انحصار، توسط هر کسی وارد شود. قیمت برابر با قیمت جهانی. به تولیدکنندگان داخلی هم یک بازه زمانی مشخص و منطقی داده شود برای افزایش سطح ایمنی و کیفی. در پایان بازه زمانی، محصول ناموفق توقف تولید. قیمت خودروهای داخلی هم واقعی و بر اساس قیمت واقعی تمام شده محصول محاسبه شوند.
  • علی راد A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    1 0
    برادر خودکفایی کجا بود بزارید خودروهای خوب دنیا وارد شوند تااینمردم کمتر از اعراب بادیه نشین عربستانی نباشند. به اسم خود کفایی بعداز 38 سال تازه شدیم مونتاژ کار چینی
  • بی نام A1 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    1 0
    با ممنوعیت ورود خودروهای خارجی ژاپنی ها و کره ای ها و فرانسوی ها و آلمانی ها و ... به هراس افتاده اند چرا که نه تنها اکنون بازار خود را از دست داده اند بلکه می ترسند پیشرفت فزاینده ایران در خودروسازی باعث شود ایران بازار دنیا را در دست بگیرد. در این مدت کوتاه خودروسازان ایرانی موفق به تولید خودروهایی شده اند که هم چرخ دارند و هم فرمون و آپشنهایی مثل ورود با کلید و اگزوز خروج دود و ایستادن پس از ترمز و ... دارند.
  • اجاره خودرو کیش A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    0 1
    سلام با واردات خودرو کاملا موافقم , ایجاد رقابت می کنه و رقابت موتور محرکه اقتصاد هست. مرسی