اینکه رژیم غاصب صهیونیستی بارها درباره "همایش جهانی شیرخوارگان حسینی" اظهار نگرانی کرده است؛ بیانگر آن است که اهمیت چنین حرکتی را که ماهیت "نمادین" و "پرورشی" دارد، به خوبی درمی یابد.

آنها بارها انتفاضه‌هایی را در سرزمین‌های اشغالی تجربه کرده و مجموعه‌ای از نظام امنیتی واطلاعاتی و نیز ارتش خود را برای کنترل و یا خاموش‌سازی آن را سامان داده‌اند. عموما شرکت کندگان انتفاضه‌ها، نوجوانان و جوانانی هستند که به مصاف اشغالگران سرزمین‌های آباء و اجدادی خود برمی‌خیزند. صهیونیست‌ها به‌خوبی تجربه کرده‌اند که نوجوانان و جوانان انتفاضه‌ای، دردامان مادران فلسطینی پرورش یافته و آنان به انحاء مختلف و به‌تدریج، تاریخ غمبار خود را برای فرزندان خود روایت کرده‌اند و آنان را برای تداوم مبارزه برای پاکسازی سرزمین‌های خود از دشمن غاصب، مهیا ساخته‌اند؛ بلکه پرورش داده‌اند. صهیونیست‌ها به خوبی به نقش پرورش نوزادان برای حماسه واقفند و بدین لحاظ دوراندیشی خود را با نگرانی از روند همایش جهای شیرخوارگان اعلام کرده‌اند.

این موضع، جدا از منطق صحیحی که تربیت عاشورایی در رشد معنوی و حماسی کودک دارد، بیانگر آن است که حرکت شیرخواران حسینی، حرکت درست و به موقعی است که می‌تواند شعائر عاشورایی را به نسل بعدی منتقل و آینده مقاومت را تضمین نماید.

دراین همایش، حقایق و نمادهایی به چشم می‌خورد که تحسین برانگیز است. آوردن شیرخواران به محفل حسینی برای بیمه کردن جسمی و روحی آنها، همدردی نمادین با امام عاشورا برای لحظه‌ای که گلوی علی اصغر(ع) آماج تیر حرمله قرارگرفته است، نشان دادن اینکه فرزندانشان قدم در مسیر عاشورایی خواهند گذاشت، به رخ کشیدن نوع تربیت حماسی کودکان به جهان؛ از رمزهایی است که در همایش شیرخواران دیده می‌شود. این حرکتِ نمادین، برخاسته از عمق "عشق و احساس" به اباعیدالله الحسین (ع) و نیز وجود "بینش" تربیتی بر مبنای تربیت عاشورایی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 587890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =