شهردار پرتراکم‌ترین منطقه تهران اعلام کرد اقدامات لازم برای پیشگیری از آب گرفتگی پاییزی در غرب تهران انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از مشکلات عمده ای که شهروندان در روزهای پاییزی و پس از بارندگی مرسوم این فصل، با آن دست به گریبانند، مسئله آب گرفتگی معابر و ترافیک خیابانهاست.

در این رابطه شهردار منطقه 10 از اجرای تمهیدات مناسب برای پیشگیری از بروز آبگرفتگی در هنگام بارش نزولات آسمانی خبر داد.
سهیلا صادق زاده با اشاره به لزوم مدیریت جمع آوری آب های سطحی گفت: پیش از شروع فصل بارندگی تمهیدات و برنامه ریزی های لازم برای پیشگیری از بروز آبگرفتگی در سطح منطقه صورت گرفته است و تاکنون با وجود بارش های پاییزی مشکلی در منطقه ایجاد نشده است.
او گفت: بارش نزولات آسمانی در این منطقه به دلیل بافت متراکم در معابر و خیابان‌ها مشکلاتی را در عبور و مرور شهری به وجود می‌آورد بدین منظور پیش بینی و تدارک تجهیزات و کسب آمادگی لازم برای مقابله با اثرات احتمالی مخرب بارندگی با شروع فصل پاییز در دستور کار منطقه قرار گرفته و در دست اجراست.
شهردار منطقه با اشاره به شناسایی نقاط آبگیر یادآور شد: عملیات تبدیل نهر به کانیو، اصلاح شیب معابر، احداث حوضچه های رسوب گیر و زباله گیر در ورودی کانال های زیرزمینی، لایروبی انهار روباز و روبسته، طرح ویژه لایروبی کانال ها و تخلیه حوضچه ها و سبدها به منظور جلوگیری از احتمال آبگرفتگی، کنترل و بازبینی چاه های جذبی، بررسی پیام های مربوط به آبگرفتگی معابر در سنوات گذشته و ... از اقدامات پیشگیرانه ای است که در آستانه بارش های پاییزی در سطح منطقه صورت گرفته است.
46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    1 0
    خواهشا این جدول های کنار جوی ها را بکنید تا آب راه فرار پیدا کند. در ضمن چطور می شود آب باران را به باغچه بولوارها هدایت کرد. مهندسین باید طرحی داشته باشند.
  • رضا ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    2 1
    سلام ، خانم شهردار لطفا به مسولييني كه اين كار را انجام ميدهند تذكر و ياد اوري كنيد كه در فاضلابها رو حتما نصب كنند ، كه خدايي نكرده زن و بچه مردم توي كانالهاي فاضلاب سقوط نكنند و خانواده ها داغ دار شوند . ممنون از خانم شهردار ، موفق باشيد .
  • بی نام A1 ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    2 1
    بنده نزدیک پنجاه ساله تو این منطقه ساکنم. تراکم جمعیت و نبود فضای سبز و آلودگی صوتی و بصری در حد فاجعه است.