اقدام درمانی جالب این اورانگوتان همه را شگفت‌زده کرد/ عکس

نامش «راکوس» است؛ اورانگوتانی ساکن اعماق جنگل‌های بارانی اندونزی با حدود ۱۰۰کیلوگرم وزن که این روزها، تصاویرش در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود.

به گزار ش خبرآنلاین، راکوس، مهربان و خوش‌تیپ است، اما به‌خاطر تیپ و قیافه‌اش، سر زبان‌ها نیفتاده. ترمیم زخمی عمیق در پای چشم راستش، او را تبدیل به اورانگوتانی منحصربه فرد کرده است.

درمان با گیاهان دارویی

به گزارش همشهری آنلاین، مدتی پیش گروهی زیست‌شناس ساکن پارک ملی سوماترا، زخمی عمیق را پای چشم راست این جانور بومی اندونزی و مالزی مشاهده کردند، اما اتفاق حیرت‌آور، رفتار راکوس بود؛ رفتاری که از چشم دانشمندان پوشیده نماند. راکوس، بعد از مدتی کلافگی، حدود نیم ساعت، مشغول جویدن ساقه و برگ‌های گیاهی به نام «آکارکونینگ» شد؛ گیاهی دارویی که خواص ضدتورمی و ضدباکتریایی دارد و مردم محلی از آن برای درمان دیابت و مالاریا استفاده می‌کنند. سپس به‌طور مکرر، این خمیر را روی زخم خود قرار داد و گاهی برگ‌هایش را هم روی صورتش می‌مالید و برای این کار، وقت قابل توجهی را اختصاص داد.

حتی مشاهدات زیست‌شناسان نشان می‌دهد که راکوس، در طول مدت درمان، به‌ شکلی آگاهانه، استراحت بیشتری می‌کرد. در نهایت زخم پای چشم او، بعد از حدود ۵ روز، کاملاً بسته و ترمیم شد.

البته دانشمندان در گذشته حدس می‌زدند که برخی حیوانات برای درمان، از گیاهان دارویی استفاده می‌کنند، ‌اما این برای اولین‌بار است که با چشم خودشان می‌بینند موجودی در حیات وحش، با داروی گیاهی، خودش را درمان می‌کند؛ در حالی که از دیگر اورانگوتان‌های پارک ملی سوماترا، تا به ‌حال چنین رفتاری سر نزده بود.

این مشاهدات، نگاه دانشمندان را نسبت به حیات وحش و فواید گیاهان دارویی طبیعی، تغییر خواهد داد.

اقدام جالب این اورانگوتان همه را شگفت‌زده کرد/ عکس

اقدام جالب این اورانگوتان همه را شگفت‌زده کرد/ عکس

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =