واکنش کاربران خبرآنلاین به حذف برچسب قیمت از روی کالاها/ هرج‌ومرج در ارائه قیمت‌ها ایجاد می‌شود

برخی از کابران خبرآنلاین معتقدند که «عدم وجود برچسب قیمت از روی کالاها، قطعا هرج و مرج در ارائه قیمت‌ها را در پی خواهد داشت.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا نعمت‌زاده، در آخرین روزهای وزارت، مصوبه‌ای مبنی بر حذف قیمت‌گذاری کالا از سوی برخی تولیدکنندگان به واحدهای مختلف ابلاغ کرد که برمبنای آن تولیدکننده روی کالای خود قیمت نگذارد و این کار را به توزیع‌کننده نهایی واگذار کند.

اگرچه محمدشریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت هنوز تصمیمی برای باقی‌ماندن یا لغو این مصوبه نداده، اما موجی از اعتراص را بین فعالان اقتصادی و مردم ایجاد کرده است. به گفته آنان، ادامه این رویه موجب هرج و مرج در قیمت نهایی کالا در بازار خواهد شد. در این شرایط، این سوال مطرح است که مصرف‌کنندگان درباره حذف برچسب قیمت کالا که عملا کنترل و نظارت را بر قیمت‌ها از بین می‌برد، چه دیدگاهی دارند.

یکی از کاربران خبرآنلاین در این خصوص نوشته است: «همين‌طوري ما مي‌ريم خريد مي‌كنيم، سوپرماركت محل قیمت را رُند مي‌كنه يا قيمتش رو به دلخواه بيشتر ميكنه، واي به اينكه قيمت نداشته باشه روي جنس. از كجا بدونيم چقدر قيمت جنسه و چقدر داره سرمون كلاه مي‌ره؟»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین عنوان کرده است: «همه دنیا قیمت مشخص رو اجناس‌شون دارن. الان یه تن‌ماهی رو مغازه می‌ده 6600 تومان، در حالی که ارزان‌فروشی‌ها می‌دن 5000 تومان، یعنی روی یه تن ماهی  درصد سود می‌خوان؟ تازه همون ارزان‌فروشی هم داره با سود می‌ده 5000 تومان. روی یه نوشابه بقالی‌ها حداقل 500 تا 600 سود می‌گیرن.»

کاربر دیگری متذکر شده است: «آیا یک فروشنده می‌تواند قیمت صدها جنس مختلف مغازه خویش را به خاطر بسپارد.»

یکی دیگر از کاربران تصریح کرده است: «می‌خواهید بساطی که در بازار اجاره‌خونه برای ملت درست کردید رو به مایحتاج روزانه و ضروری مردم هم گسترش بدهید؟ در بازار اجاره هم همین کار را کردید و با بی‌قانونی، هرج و مرج درست کردید و هر صاحب‌خونه‌ای به خودش اجازه می‌ده روی یه انباری 20 متری خودش بخواد 10 میلیون پیش 600 هزار تومان اجاره بگیره و اون رو به عنوان خونه به ملت اجاره بده.»

کاربر دیگری نوشته است: «راه‌حل، برخورد کردن مردم است. رفتید جایی قیمت نداشت، از فروشنده بخواهید فاکتور خرید ارائه کند. فاکتور ارائه نکرد، داد و فریاد کنید و دعوا راه بندازید. تا وقتی مثل بی‌بخارها بنشینیم، اینها هر کاری دوست دارند می‌کنند.»

یکی دیگر از کابران تصریح کرده است: «عدم وجود بر چسب قيمت روي كالاها قطعا هرج و مرج در ارايه قيمت‌ها را در پي خواهد داشت. عدم وجود برچسب فقط باب ميل برخي از فروشنده‌هاي بي انصاف خواهد بود و نه همه آنها.»

 

39225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 703746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی RO ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    1 0
    این چه قانون احمقانه اییه... هر سال دریغ از پارسال...
  • كامي ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    1 0
    اصلا ميشه توضيح بدهيد مزاياي اينكار براي مصرف كننده چيست
  • محمد A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    0 0
    وقتی جنس قیمت نداشته باشه خرج مرگ به وجود میاد
  • بی نام RO ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    0 0
    تدبیر اصلاح طلبان برای اصلاحات اقتصادی
  • بی نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    1 0
    همینجوری این مملکت هرج و مرج هست قیمت روی کالا رو که بردارید میشه واویلا. از روی چه عقلی تصمیم به این کارها میگیرید؟
  • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    1 0
    همیشه از این جمله هر دم ازاین باغ بری میرسد بدم میومد ولی اینجا باید گفت هر دم از این باغ بری میرسد
  • بی نام RO ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    1 0
    خخخخخخخخ نظر منم جز اینها هست یعنی واقعا کسی از مسئولا می شینه نظر ما رو بخونه؟اگر ما چنین کشوری داشتیم که نظر مردم اهمیت داشت که الان اوضاع این نبود آنی جونم.
  • محمد سعيدي A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    1 0
    آقا هر كجاي دنيا برويد روي كالا برچسب خورده.البته ما همه چيزمون بهم مياد.......اينا مي خوان صورت مسله را كه همان بي كفايتي در كنترل و قيمت گذاريه را با اين كار ........پاك كنن.