تایلند؛ دنیای اعجاب‌انگیز هنر مدرن و تجربه‌های جادویی

در میان سوز سرما و یا خش‌خش برگ‌های پاییزی در این‌جای دنیا، تایلند در یک‌نقطه‌ی دیگری از دنیا، سبزی درختان و گرمای هوا و ساحل‌های دلنشین دریا خودنمایی می‌کند و چشم مردم را به‌خود جلب می‌کند!

آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان بعد از بررسی ویژگی‌های سفر در فصل زیبای پاییز، به شما پیشنهاد می‌کند که با انتخاب تور تایلند سفری متفاوت، گرم و دلچسب را در پاییز امسال خاطره کنید. سخت نیست برنامه‌ریزی برای این سفر، اما اگر هماهنگی برای همراه شدن با برنامه‌های برای شما سخت بود، در اولین فرصت که امکان سفر داشتید می‌توانید با استفاده از تور لحظه آخری تایلند این سفر دوست‌داشتنی را از دست ندهید.

بانکوک؛ شهر هنر و معماری مدرن

این کشور پهناور به شما این امکان را می‌دهد که در کنار تماشای معماریس شگفت‌انگیز معبدهای چشم‌گیر، به میان جنگل‌های سبز بروید و حتی روزها و شب‌های دلچسبی را در سحل‌های دیدنی آن بگذرانید. برای همین بهتر است با برنامه‌ریزی مناسب تلاش کنید که بهترین و ویژه‌ترین دیدنی‌ها و جذابیت‌های تایلند را تجربه کنید و برای همیشه به خاطر بسپارید. برای همین تایلند را مجموعه‌ای از هنر و تاریخ می‌دانند که هرگوشه‌ی آن این نشانه دیده می‌شود. موزه‌ها و مراکز فرهنگی در کنار معبدهای دیدینی یکی از پربازدیدترین مراکز گردشگری بانکوک هستند.

موزه‌ ملی بانکوک را از دست ندهید؛ در قرن هجدهم میلادی، بزرگ‌ترین مجموعه هنر و مصنوعات تایلندی در کشور بوده است که توسط پادشاه راما پنجم افتتاح شد و در آن عتیقه‌جات و هدایایی که از پدر خود دریافت کرده بود را به نمایش گذاشت. این موزه پربازدید، در نزدیکی Wat Phra Kaew یا کاخ بزرگ قرار دارد.

اما این تنها دیدنی‌‌های بانکوک نیست، این شهر اساسا مرکز هنر و گالری‌های هنری است، در واقع اگر جزو هنرجویان باشید، بانکوک چه از نظر معماری باستانی و فرهنگ محلی و چه از نظر تاریخ خاصش ، خود کلاس درسی ویژه برای شما خواهد بود و مسلما دیدن آثار هنری موجود در موزه‌ها و گالری‌ها برایتان جذابیت خواهد داشت.پیشنهاد می‌کنیم. مرکز فرهنگ و هنر بانکوک یکی از مهم‌ترین مراکز اینچنینی تایلند است که خود ساختمان استوانه‌ای شکل این مجموعه یک معماری منحصر به فرد محسوب می‌شود.کشف گوشه‌ کنارهای این مجموعه فوق‌العاده چندین ساعت وقت شما را خواهد گرفت. گالری‌ها و موزه‌های این مکان در دسته‌بندی‌های بسیار متنوعی می‌گنجد، از جمله بخش‌های مربوط به موزه آثار تجسمی، نمایشگاه آثار کلاسیک موسیقی، بخش سینما، پرفرمنس‌های مدرن، گالری‌های نقاشی مدرن.

سرزمین هتل‌ها و غذاهای جادویی

معماری و طراحی‌های منحصر به فرد در این کشور و به‌خصوص در پایتخت حرف اول را می‌زند، این ویژگی ‌که در گالری‌ها و مراکز هنری به‌چشم می‌خورد در هتل‌ها و اقامتگاه‌های بانکوک خیلی ویژه و دیدنی‌تر است. در یک برآورد جهانی هتل‌های این شهر به‌عنوان مشتری‌مدارترین و بهترین هتل‌ها برای ارائه سرویس‌های ویژه به میهمانان انتخاب شده‌اند. هتل ساحلی Chatrium داراری ۳۹۶ اتاق است که هر اتاق امکانات لوکس و آرامش‌بخش یک اقامتگاه ۵ ستاره را داراست. پنت هاوس حرفه‌ای و شیک در مرکز و سالن براق و تمیز ورزش برای برخی میهمانان ویژه از امکانات این هتل است. همه چیز اینجا فوق‌العاده است اما چیزی که به آن برجستگی می‌دهد وجود شیشه‌های قدی و چشم‌انداز رودخانه چائوپرایا است. یک رستوران دو منظوره‌ی داخلی و رو باز در طبقه‌ی ۳۶ام واقع شده که در آن غذاهای جهان سرو می‌شود. طراحی داخلی آن بسیار شیک و مدرن و سرویس‌دهی آنها معرف مهمان‌نوازی گرم تایلندی‌ست.

حالا در این لحظات می‌توانید به غذاهای خوش‌طعم تایلند هم فکر کنید و مزه‌های به‌یادماندنی آنها را به‌خاطر بسپارید. به شما پیشنهاد می‌کنیم در اولین قدم «یام نوا» یک خوراک گوشت گوساله‌ی خوشمزه‌ را امتحان کنید، هرچند تایلندی‌ها آن را به عنوان یک سالاد می‌شناسند اما خودش یک وعده غذایی کامل است. در این غذا گوشت گوساله در فلفل طعم‌دار و ترد می‌شود و سپس با سیب‌زمینی پخته می‌شود تا با پیاز و نعنا و لیمو سرو شود و یک مزه‌ی ماندگار خلق کند. این غذا با ذائقه‌ی ما ایرانی‌ها بسیار هماهنگ است.

پاتایا؛ دنیای جشنواره‌های بین‌المللی

شما بعد از گشت و گذار در پایتخت میهمان جزیره‌های یکی از یکی زیباتر تایلند می‌شوید. ابتدا شما با  تور پاتایا  وارد جزیره‌ی جشن‌ها و فستیوال‌های جذاب تایلندی می‌شوید. بسیاری از این فستیوال‌ها دقیقا در روزی خاص در سال برگزار نمی‌شوند و یک ماه برای برگزاری آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، پس با توجه به سالی که قصد سفر دارید، باید به فکر پیدا کردن روز مورد نظر برای یکی از این جشن‌های بزرگ باشید. به‌عنوان مثال فستیوال پاتایا یکی از جشن‌های مشهور این سرزمین است که براساس تقویم فستیوال‌ها در ۱۹ آوریل برگزار می‌شود. فستیوال آب پاتایا نسبت به دیگر شهرهای تایلند جدی‌تر برگزار می‌شود.

 در واقع شهر در این روز به یک جنگ آبی بزرگ بدل می‌شود که همه از پیر و جوان و زن و مرد در آن شرکت می‌کنند. این جشن که یکی از مراسم‌های سال نو محسوب می‌شود و اوایل تنها مربوط به تمیر کردن خانه و بردن آب برای در و همسایه بود تا به آن‌ها برای تمیز کردن خانه‌شان کمک کنند اما رفته رفته به یک جشن پرسروصدا بدل شد که هر ساله تعداد زیادی توریست را به این شهر می‌کشاند.

پاتایا آب و هوای گرمسیری دارد. برای همین یکی از جذاب‌ترین و بزرگترین پارک‌های آبی دنیا را در دل خود جای داده است. پارک آبی Splashdown در پاتایا یک زمین بازی ماجراجویی هیجان‌انگیز در این منطقه است. در این پارک بازی‌های هیجان‌انگیزی است که برای مبارزه با شجاعت و تناسب اندام نوجوانان و بزرگ‌سالان برگزار می‌شود. مثلا نوعی بازی است که در آن شما باید با جلیقه ایمنی، کلاه ایمنی و کفش‌های ایمنی لاستیکی بر روی مانع‌های لغزان شناور بر آب حرکت کنید!

پوکت؛ جزیره‌ی تفریحات هیجان‌انگیز

اینقدر هیجان در این کشور زیاد است که پیش از سفر به شما هشدار می‌دهند که تجربه‌های این شفر آدرنالین شما را بالا می‌برد.

با توجه به جنگل‌های زیبای این کشور، زیپلاین‌های مختلفی در تایلند هستند که می‌توانید سوار بر آن‌ها از وسط درختان رد شده و لحظاتی هیجان انگیز را سپری کنید. از معروف‌ترین نقاط برای انجام این کار می‌توان به جنگل شگفت انگیز Hanuman World در پوکت که با ۱۶ زیپلاین و یکی از طولانی‌ترین مسیرها، انتخاب بسیاری از توریست‌ها محسوب می‌شود. در واقع شما با تور پوکت به منطقه‌ای دیگر سفر نمی‌کنید بلکه به سادگی مسافر قطعه‌ای از بهشت بر روی زمین می‌شوید.

تایلند

غارهای زیادی در پوکت وجود دارند که قطعا یکی از زیباترین آنها «معبد وات سوان کوها» است که مجسمه یکی از بزرگترین خدایان بودایی در یک غار قرار گرفته است. قایق‌هایی که در سواحل پوکت هستند، برنامه‌های متفاوتی را اجرا می‌کنند، با گرفتن تورهای یک یا چند روزه و یا کرایه کردن ماشین، می‌توانید خط ساحلی پوکت را ببینید. سواحلی که با وجود فاصله بسیار کم،  تفاوت‌های زیادی با هم دارند. این جزیره‌ها مقاصد خوبی برای تجربه‌های ماجراجویانه مثل غواصی بین مرجان ها و دیدن ماهی نمو و دوستانش در ساحل «کلون فیش ریفل» که به نام خودشان زده اند،  هستند.

تفریح‌های هیجان‌انیگز، زیبایی‌های چشم‌گیر و شگفتی‌های معماری در این کشور تمامی ندارد و هرچقدر هم که برای دیدن آنها زمان بگذارید کم است! برای همین بسیاری از ایرانی‌ها با توجه به آب‌وهوای معتدل تایلند و ویژگی‌های توریستی و جذابیت‌های گردشگری آن از هم‌اکنون تور تایلند نوروز 97 را انتخاب کرده‌اند و برای تعطیلات عید خود بهترین برنامه‌ی سفر را هماهنگ کرده‌اند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 731309