۰ نفر
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۱
قیمت انواع پراید دست دوم در بازار

هرچه که بدی‌اش را بگویند باز آنقدر فروش دارد که تولید آن متوقف نمی شود!

پراید، این خودرو 26 ساله صنعت خودرو ایران، شاید خیلی خوشنام نباشد اما کسی هم نتوانسته از لحاظ قیمت روی دست آن بلند شود. سایپا با روانه کردن این خودرو ارزان در بازار ایران به طور جدی بر صنعت خودرو کشور سیطره یافته است.

اگر چه برخی گمان می کردند که سایپا با ساخت کوییک و تیبا سعی کرد بدنامی مرگ هزاران نفر بر اثر تصادف با پراید را از میان ببرد اما به نظر نمی آید که چنین قصدی از سوی تولیدکننده ابراز شده باشد.

چرا که سایپا هنور پراید صفر تولید می کند و هنوز خرید پراید صندوق دار کارکرده در بازار رواج دارد. برای همین اگر بتوانید وامی 10 میلیون تومانی هم دست و پا کنید می توانید پراید تمیز دست دومی را بخرید. برای مثال با این پول می توان یک پراید صندوق دار کار کرده سال 88 جور کرد. یک پراید 86 دوگانه سوز دیگر هم به قیمت 10 میلیون و 500 هزار تومان فروخته می شود.

ممکن است پیدا کردن و پرداخت قسط های  وام 10 میلیون تومان برایتان کار سختی باشد اما اگر فقط 5 یا 6 میلیون تومان جمع کنید می توانید سراغ خرید پراید صندوق دار کار کرده سال 82 بروید.

پیدا کردن پراید با این قیمت کار سختی نیست اما پیدا کردن یک مدل تمیز و کم کار کرده آن دشوار است. یک مدل سال 1381 که توسط صاحب آن کاملا تغییر کرده، رنگ جدیدی زده، در ها را عوض کرده، چراغ ها را تغییر داده و شبیه پرایدهای امروزی کرده است به قیمت 4 میلیون و 800 هزار تومان برای فروش در سایت دیوار آگهی شده است.

همه پرایدهایی که تا به حال از آن اسم برده و قیمت هایش را بالا و پایین کرده ایم پراید 131 و صبا بوده اند. اگر جزء طرفداران 132 هستید هم برای داشتن یک پراید 89 دوگانه سوز 9 میلیون و 500 هزار تومان باید پول داشته باشید. مدل های مشابه نیز در همین رنج قیمتی وجود دارند خرید پراید صندوق دار کار کرده سال 87 مدل 132، 10 میلیون و 200 هزار تومان هزینه دارد.

با توجه به اینکه پراید های تولید سال 91 به بعد از کیفیت بهتری برخوردارند قیمت بیشتری هم بر آن می گذارند. مثلا پراید اس ایکس سال 90 که 117 هزار کیلومتر کار کرده‌اند به قیمت 14 میلیون و 500 هزار تومان برای فرش پیشنهاد شده است. یک مدل سال 91 با همین خصوصیات هم 13 میلیون تومان به فروش می رسد.

اگر هم توانستید نزدیک بیست میلیون تومان پول جمع کنید و باز هم نمی توانید آن را برای خرید پراید صفر به 21 میلیون و بیشتر برسانید و از طرفی درآمدتان جای قسط بیشتر ندارد می توانید سراغ تولیدات سال 92 تا 95 بروید. در بهترین حالت برای خرید پراید صندوق دار کارکرده  سال 95 باید 17 میلیون و 500 هزار تومان پول داشته باشید. البته این یک مورد قیمت نسبتا ارزانی دارد چراکه قیمت های این رنج بیشتر بر مدل های سال 93 گذاشته می شوند.

پراید های سال 95 معمولا در رنج قیمت 18 میلیون و 500 هزار تومان تا 20 میلیون تومان قیمت دارند. یک پراید سفید با 60 هزار کیلومتر کارکرد20 میلیون تومان به فروش می رود.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735504