مهر به نقل از رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان نوشت: با مشارکت شهرداری و حوزه هنری قرار است سینما همایون (۲۲ بهمن) به مجموعه «تئاتر شهر» اصفهان تبدیل شود.

اصغر آذربایجانی، در ارتباط با سرنوشت سینما همایون اصفهان که بخشی از آن متعلق به حوزه هنری و ورودی آن نیز متعلق به شهرداری است، اظهار داشت: تئاتر شهر اصفهان از مجموعه‌هایی است که حتی کلنگ زنی آن در سال‌های گذشته انجام شد اما با وجود تعیین طرح معماری به دلیل در نظرگرفتن زمین نامناسب و دور از مرکز شهر این مجموعه به سرانجام نرسید.

وی با بیان اینکه تاکنون دو بار جا به جایی زمین در این ارتباط انجام شده است، افزود: با توجه به اینکه خیابان چهارباغ عباسی از خیابان‌های قدیمی اصفهان است که در آینده نیز به پیاده راه و خیابان گردشگری تبدیل می شود آخرین پیشنهاد ارائه شده در این زمینه، قرار گرفتن تئاتر شهر در چهارباغ عباسی بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه به احتمال قوی سینما همایون (۲۲ بهمن) به تئاتر شهر اصفهان مبدل می‌شود، تاکید کرد: در تهاتری میان مصلا و شهرداری بخشی از این زمین (ورودی اصلی سینما ) به شهرداری واگذار شده اما زمین خود سینما متعلق به حوزه هنری است.

وی ادامه داد: در مذاکرات کمیسیون فرهنگی با حوزه هنری قرار بر این است که با مشارکت این دو نهاد تئاتر شهر اصفهان در محل سینما همایون ساخته شود که باید شهرداری در این ارتباط به جمع بندی برسد.

آذربایجانی تاکید کرد: بر این اساس امیدواریم با مذاکرات نهایی سالن تئاتر شهری در خور مردم فرهنگ دوست اصفهان در خیابان چهارباغ که اکثر سینماهای اصفهان نیز در محدوده این خیابان قرار دارد، کلید بخورد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =