کیهان نوشت: تبعیض در اختصاص سالن‌ها و سانس‌های نمایش فیلم بین فیلم‌های مختلف، با انتقادات شدیدی از سوی بسیاری از صاحبان آثار در حال اکران مواجه شده است.

مرتضی علی عباس میرزایی کارگردان فیلم «انزوا» گفت: با توجه به اینکه نمایش عمومی این فیلم با ایام اربعین و سپس زلزله کرمانشاه همزمان شد، قول‌هایی مبنی بر اینکه زمان آغاز اکران این فیلم به جای 15 آبان از اول آذر محاسبه شود داده شد تا زمان بیشتری به «انزوا» داده شود. اما نه تنها به این وعده عمل نشد که برخوردهایی ناجوانمردانه و بی‌رحمانه با فیلم ما از سوی دست‌اندرکاران اکران سینماها شد. 

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پاسخگوی این مشکلات باشد. این وزارت‌خانه باید بر کار شورای صنفی نمایش و اکران سینما نظارت بیشتری داشته باشد. چه می‌شود که بسیاری از فیلم‌ها با گذشت زمانی طولانی از تولید، هنوز هم رنگ اکران را ندیده‌اند و وقتی هم که به آنها فرصت نمایش عمومی داشته می‌شود، در چند سالن محدود اکران می‌شوند و در سوی دیگر، یک فیلم تنها چهار ماه پس از تولید به طور گسترده اکران می‌شود؟

همچنین هادی حاجتمند، کارگردان فیلم «اشنوگل» گفت: پخش‌کنندگان سینما بدون اینکه فیلم را ببینند و از ساختار و کیفیت آن خبردار بشوند، به صرف اینکه می‌شنوند یک فیلم دفاع مقدسی است و سوپراستار و طنز ندارد، حکم صادر می‌کنند که فیلم، فروش نخواهد کرد و آن را اکران نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: یک فیلم دفاع مقدسی در حداقل فضای ممکن و بدون هیچ تبلیغاتی اکران می‌شود و آن طرف به فیلم‌هایی که فاقد ارزش فرهنگی و هنری هستند ده‌ها سالن سینما می‌دهند. این درحالی است که ما با حمایت مردم و نیروهای انقلابی در مشهد فضایی را فراهم کردیم که این فیلم با استقبال و فروش بسیار خوبی مواجه شد. اگر در مشهد فروش فیلم خوب است فقط به خاطر حمایت مردم است و نظام پخش و اکران، هیچ کمکی به این فیلم نکردند.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =