دنیای اقتصاد نوشت: معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران اعلام کرد: شاخص‌های آماری بخش ساختمان از خروج بازار ساخت‌و‌ساز از دوره رکود خبر می‌دهد.

 به گفته علیرضا زاهدیان، در زمستان سال 1395 تعداد واحدهاي مسكوني پيش‌بيني شده در پروانه‌هاي ساختماني صادر شده با 9/ 9 درصد رشد نسبت به زمستان 1394 به رقم 102 هزار و 22 واحد مسکونی رسيده است و در شهر تهران نيز اين تعداد با 5/ 25درصد رشد به رقم 18 هزار و 508 واحد مسكوني افزايش يافته است.

زاهديان گفت:‌ تعداد شاغلان بخش ساختمان با افزايش 96هزار و 137 نفري نسبت به بهار 1395 به 2 میلیون و 971 هزار و 484 نفر رسيده است. بنابراين آمارهاي حاصل از دو منبع آماري متفاوت علائم خروج بخش ساختمان از ركود را تاييد مي‌كنند.

وي افزود:‌ براين اساس و با توجه به اينكه طبق آمارهاي سازمان ثبت احوال كشور از سال 1389 به بعد تعداد ازدواج‌هاي سالانه به‌دليل كاهش تعداد جوانان ورودي به سن ازدواج روند نزولي داشته است و اگر گروه سني اصلي ورود به سن ازدواج را 20 تا 24 سال در نظر بگيريم اين روند نزولي 5 سال ديگر نيز ادامه خواهد داشت. بنابراين احتمال جهش قيمت واحدهاي مسكوني طي 5 سال آينده از ناحیه رشد تقاضای زوج‌های جوان بسيار پايين است.

 

 

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عطا A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    11 12
    ساختمان سازی از رکود خارج نشده و نباید هم خارج شود چون قبلا خیلی ساختمان سازی شده و بیش از نیاز و ازاینکه رشد جمعیت کم ویا منفی شود بنفع مملکت است و معلوم میشود که جوانان فعلی عاقل تر از جوان های سال 50 و 60 هستند
    • حبیب A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      12 6
      من یک سازنده هستم و ملکی ساختم که مشتری هم داره ولی به دلیل افزایش قیمت تا چهل و پنجاه درصدی مصالح و خدمات ساختمان در ماهای اخیر از فروش ملکم منصرف شدم چون با این پول نمیتونمساختمونی با همون مشخصات ومتراژ ساختمانی ک فروختم را بسازم
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    8 19
    خخخ قابل توجه دلالان محترم
  • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    3 10
    حالا مگه هرکس ازدواج میکنه بجزخانواده های متمول زود براش خونه میخرند. بازاربایستی منتظرزوجین با تاریخ ازدواج پیج سال به بالا باشه . جالبه قیمت همه چیز ازمواد خوراکی خانواده تا خدمات ومصالح و ... داره بالامیره ولی چون وضعیت ارزوسکه نامشخصه خریدارها نقدشونو انور انداختن ضمنا" بهره های بانکی قبل ازاین هم حداقل 16 درصدبود ولی بازارمسکن رونق داشت .
  • بی نام A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    8 10
    هم آمار ازدواج نزولی هست هم قدرت خرید مردم نزولی هست
  • حبیب A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    11 9
    1درایران مسکن کالایی سرمایه ای است ن یک کالای مصرفی 2نمودارقبمت مسکن ثابت کرده بعداز هرچهار یا پنج سال جهش قیمت در مسکن وجود داشته 3کلیه مصالح ساختمانی اعم ازسیمان و اهن... وهزینه های مربوط ب شهرداری نظام مهندسی وثبت اسناد و کلیه دستمزدها و حقوقها به صورت جهشی در چند سال گذشته افزایش یافته 4تصمیم دولت در پایین اوردن نرخ سود بانکی باتوجه به چهار دلیل ذکر شده بازار مسکن به زودی شاهد جهش قیمتی شدید میشودکه دولت در کنترل اون نمیتونه کار مثبتی انجام بده همونطور که افزایش قیمت رهن و اجاره را نتوانست کنترل کنه
    • امیر A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      5 9
      چند هزار بده آش
  • بی نام A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    9 5
    ای کاش یه عده ای اینقدر به دنبال افزایش قیمت مسکن نبودن. از راه های سالم تری هم میشه امرار معاش کرد.