تحقیقات نشان می‌دهد تعداد مراجعات به بیمارستان به دلیل ابتلا به چاقی مفرط در طول 5 سال گذشته نزدیک به سه برابر شده است.

هم‌چنین تعداد مراجعاتی که به دلیل ابتلا به بیماری‌های مرتبط با چاقی به بیمارستان‌ها صورت گرفته نسبت به سال گذشته نزدیک به 60 درصد افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر از هر 4 نفر در کشور انگلستان یک نفر مبتلا به چاقی مفرط است و سازمان ملی سلامت این کشور به دنبال راه‌حل‌هایی است تا بتواند با این معضل مقابله کند.

این در حالی است که مقامات سلامت انگلستان مجبور شده‌اند برای هماهنگ شدن با وضعیت موجود تخت‌های بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و برانکاردهای ویژه‌ای را تدارک ببینند تا بتوانند بیماران چاق را راحت‌تر به مراکز درمانی انتقال داده و در آنجا بستری کنند.

مؤسسه ملی سلامت کشور انگلستان در سال 2006 اعلام کرد بهترین درمان برای بیماران چاقی که دارای شاخص جرمی بیش از 50 هستند و در دسته افراد خیلی چاق قرار می‌گیرند استفاده از اعمال جراحی خاص برای کاهش وزن است.

این روش در طول سال‌های گذشته به خصوص در میان زنان علاقه‌مندان زیادی پیدا کرده است به طوری که نزدیک به سه چهارم این جراحی‌ها روی زنان صورت می‌گیرد. بسیاری از کارشناسان روند رو به رشد چاقی در میان مردم را به دلیل بی‌توجهی دولتمردان و مقامات مسئول کشورها می‌دانند.

برای مثال باید برنامه‌های مؤثری برای اصلاح وضعیت و شیوه زندگی خانواده‌ها صورت بگیرد و شیوه‌های تغذیه سالم به آن‌ها آموزش داده شود، اما تاکنون توجه کافی نسبت به این موضوع نشده است. برای بررسی سنجش وضعیت چاقی یک فرد از فرمولی به نام شاخص جرمی استفاده می‌شود. در این روش وزن یک فرد به کیلوگرم تقسیم بر مجذور قد او به متر می‌شود.

در صورتی که عدد به دست آمده بین 18 تا 25 باشد فرد دارای وزن نرمال بوده، بین 25 تا 30 دارای اضافه وزن، بین 30 تا 40 چاق و اگر بالاتر از 40 باشد، خیلی چاق است.

تلگراف، 28 اکتبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 22127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =