برخی شهروندان شکایت کرده اند که همسایه ها، منزل مسکونی را به اجاره داده اند و مستاجران هم در منزل مسکونی، کارگاه راه انداخته اند. روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲ تهران در این باره توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی از شهروندان نسبت به تغییر کاربری غیرمجاز منازل مسکونی به تجاری و کارگاهی، شاکی هستند. آنها می گویند چرا به یک باره خانه ای که در همسایگی آنهاست، تبدیل به کارگاه می شود و مشکلات زیادی برایشان به وجود می آورد.
یکی از این شهروندان در این باره در سرویس مشکلات مردم نوشته:
در منطقه 12 تهران بعضی از مالکین واحد های مسکونی که واحد های آنها جزو بافت فرسوده میباشند واحد های مسکونی خود را اجاره به افرادی داده اند که آنها این واحد ها را به صورت غیر قانونی تبدیل به کارگاه نموده اند علیرغم شکایت به شهرداری و سامانه 137 متاسفانه هیچگونه اقدامی صورت نپذیرفته و برخوردی قانونی با این مالکین خلافکار نمیشود ؟ چه باید کرد ؟


در این باره با سید محمد محمودی مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲ گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:

طبق کامنتی که برای شما خواندم شهروندان می گویند اقدام قاطعی درباره تغییر کاربری منازل مسکونی به کارگاه، انجام نمی شود. چرا اینطور است؟
ا
ینطوری نیست که هیچ کاری انجام نشود. برای سامانه ۱۳۷ که پیام بگذارند، قطعا پیگیری می شود. کد پیگیری به فرد شاکی می دهند و طبق این کد، شهروندان می توانند پیگیری کنند.


پس چرا شهروندان می گویند اقدامات فوری انجام نمی شود؟
ممکن است موضوعاتی مانند شکایتی که مخاطب شده داشته باشد زیاد باشد و سیر طی کردن مراحل قانونی طول می کشد. قطعا با این متخلفان برخورد می شود. اگر واحدی تخلف داشته باشد، قطعا رسیدگی می شود. برخی آمده اند منازل خود را به صورت غیرقانونی تغییر کاربری داده اند. برخی از موارد نیز شاکی خصوصی دارند و کسی باید پیگیر شکایت خود باشد، مطمئن باشید در صورتی که تخلف احراز شود، می روند جلوی واحد صنفی پلمب می گذارند.


یعنی در نهایت، کار به نصب نیوجرسی مقابل واحدها می رسد؟
بله، در چند مرحله تذکر می دهند. و بعد پملب می کنند و نیوجرسی می گذارند. ممکن است این روند زمانبر باشد.


این زمان بر بودن یعنی چقدر بین شکایت یک شهروند تا اقدام شهرداری طول می کشد؟
نمی توانم زمان دقیقی بگویم. ولی علی القاعده موضوعاتی که شاکی خصوصی داشته باشد سریعتر پیگیری می شود. شاکی خصوصی داشته باشد سیر پرونده خیلی تسریع می شود. فرآیند بعضا در مراحل اداری زمانبر است و بعضا نیاز به حکم قضایی و کمیسیون ماده ۱۰۰ دارد که عنداللزوم اخذ می شود و همینها باعث افزایش زمان اقدام می شود.

 

۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    26 2
    چند تاش نشانتان بدهم که طرف وکیل هم گرفته اما شهرداری پول می گیرد و کاری نمی کند و مردم زورشان به شهرداری نمی رسد آقای قالیباف شهرداری بابت این خلاف ها از صاحبان تغییر کاربری پول غیر رسمی می گیرد ... خودمون دیگه نمی تونیم گول بزنیم