ترامپ در توئیتر خود یک خبر جنجالی از هیلاری منتشر کرد/ عکس

رئیس جمهور ایالات متحده همزمان با تفهیم اتهام درباره پرونده تبانی با روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور با یک توئیت بار دیگر جنجال به پا کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همزمان با انتشار اخباری مبنی بر اینکه دادگاه فدرال در واشنگتن دی سی روند تفهیم اتهام مطرح شده علیه روسیه مبنی بر دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را آغاز کرده است، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در تازه ترین توئیت خود که نشان میدهد واکنشی به آغاز روند بررسی این پرونده است، رقیب انتخاباتی خود را متهم با همدستی با روسیه کرده است.

وای با انتشار ویدویی  که در آغاز آن نوشته شده است: «چه اتقاقی افتاده است؟» هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی خود را متهم کرده است که در انتخابات ریاست جمهوری او بود که روس ها تبانی کرد نه من! این تصاویر حاوی دوره کارزار انتخاباتی و گزارشی از ایمیل های کلینتون که در آن دوره از سوی اف بی آی مورد بررسی قرار گرفت.

ترامپ در این توئیت نوشت: پس از ماه‌ها تحقیقات 'هزینه‌بر' اکنون عموما اتفاق نظر وجود دارد که نه تنها [ستاد] ترامپ با روسیه 'هیچگونه' تبانی نداشته، بلکه هیلاری کلینتون چنین کاری انجام داده است.»

 

در همین حال ایرنا نوشت: یکی از مواردی که ضربه جدی به اعتبار و محبوبیت او و حزب دمکرات در ماه‌های منتهی به انتخابات وارد کرد، افشای صدها ایمیل محرمانه مقام‌های ارشد این حزب بود که از تبانی پشت پرده آن‌ها برای پیروزی کلینتون در رقابت‌های درون حزبی در مقابل رقیبش «برنی سندرز» پرده برداشت.

نهادهای امنیتی آمریکا در آن زمان و به ویژه پس از شکست کلینتون در انتخابات، انگشت اتهام را در ارتباط با این موضوع به سمت روسیه گرفتند و ترامپ را به تبانی با مسکو متهم کردند.
اکنون اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و چند کمیته در کنگره این کشور مشغول بررسی اتهام دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

گفته می‌شود مهم‌ترین مدارک این پرونده توسط «کریستوفر استیل» یک مامور پیشین سازمان اطلاعاتی انگلیس (ام‌آی6) گردآوری شده و در اختیار این نهادها قرار گرفته است.

نشریه واشنگتن پست هفته گذشته در گزارشی جنجالی مدعی شد که هیلاری کلینتون برای نخستین بار با استخدام یک شرکت حقوقی، زمینه‌ساز تشکیل این پرونده شده بود؛ موضوعی که بار دیگر اخبار مرتبط با آن را در صدر توجه عموم قرار داد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 721608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    10 4
    چيزي كه عوض داره، گله نداره.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    16 6
    بگم بگم های ترامپ
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    13 2
    مساله روسیه هم خیلی کشدار و مسخره شده
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    7 3
    دموکرات ها هنوز نمی خوان شکست انتخاباتی رو قبول کنن.
    • بی نام A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
      0 0
      وقتی با 3 میلیون رای بیشتر باخته باشی طبیعیه,بازنده ی رای مردمی رییس جمهور شده نه برنده...
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    3 4
    دونالد ترامپ با اخراج جیمز کومی رئیس پیشین اف بی آی با هدف اخلال در روند تحقیقات در مورد انتخابات مانع اجرای عدالت شده و می‌توان او را استیضاح کرد.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    3 0
    مناسبات روسیه وامریکا برغم برخی محاسبات که گفته میشد در دوره ترامپ بهبود خواهد یافت ،با چالشهایی مواجه شده است، دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع ترامپ و بازتاب آن در آمریکا سبب شد این روابط روندی کاهشي وتنشي بخود بگیرد و سبب تحریمهای جدید روسیه توسط کنگره آمریکا شود و متعاقبا موجب اخراج دیپلماتهای آمریکایی از روسیه و تعطیلی سرکنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو و اماکن دیپلماتیک این کشور در واشنگتن و نیویورک گردد.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    2 0
    بنظر میرسد تنش میان روسیه و آمریکا در صورت استمرار ،در شرایط جدید منطقه وجهان میتواند بازیهای جهانی را دچار تحول جدی کند و آرایش قدرتهارا درنظام بین الملل به شکل دیگری تحت تاثیر خود قرار دهد
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    4 0
    اگر چین باتوجه به اختلافاتی که با آمریکا دارد در کنار روسیه قراربگیرد و پکن و مسکو با پیونگ یانگ همراهی کنند ممکن است اتفاقات ناگوار ی در صحنه بین المللی را شاهد باشيم و منظومه بین المللی ازاین تحولات دچار آسیب شود
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    3 0
    مجموعه شرایط کنونی و تبعات احتمالی ناشی از،تشدید تنش میان مسکو و واشنگتن نشان میدهد که دوطرف برای مهار تنش پدید آمده تلاش کنند نه درراستای افزایش این تنشها ،دراین میان اروپا ،آمریکای لاتین ،چین و هندوستان و ژاپن و کره جنوبی و کشورهای همسو با آمریکا من جمله برخی از،کشورهای خلیج فارس هم مساعی جمیله خودرا مصروف تنش رایی میان امریکا و روسیه نمایند.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    2 0
    با وجود پایان یافتن جنگ سرد، روابط آمریکا و روسیه همچنان در قالب رقیب راهبردی باقی ماند و بعد از آن نیز روابط دو کشور تحت تاثیر تصمیمات دولت‌های مختلف دموکرات و جمهوری‌خواه، فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرد.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    3 0
    ترامپ از روزی که وارد کاخ‌سفید شده، همواره تحت‌فشار پرونده روسیه بوده است. اخراج کومی این شائبه را تقویت کرده که وی برای اینکه در روند این پرونده مداخله کند، کومی را از سمت خود برکنار کرده است.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    2 0
    پسر ارشد ترامپ دریافت اطلاعات درباره هیلاری کلینتون از وکیل روس تبار را تکذیب کرده و حتی ای میل های ارتباط خود با آن زن وکیل را منتشر کرده است.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    1 1
    بسیاری از ناظران، مساله روسیه گیت را با بحران واتر گیت برای ریچارد نیکسون رییس جمهور اسبق آمریکا مقایسه کرده و احتمال استیضاح و یا حتی عزل رییس جمهور آمریکا را به خاطر این پرونده دور از ذهن نمی دانند.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    2 0
    این پرونده دارای پیچیدگی های بسیاری است که بخش های مختلف کنگره، سنا و وزارت دادگستری آمریکا را درگیر خود کرده است. استعفا مشاور امنیت ملی آمریکا و عزل رییس پلیس فدرال آمریکا هم نتوانست ترامپ را از اتهامات در پرونده خلاص کند بلکه سبب شد این اتهامات سنگین تر شود.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    1 1
    نانسی پلوسی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌بینی کرد پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سرانجام موجب استعفای خودخواسته دونالد ترامپ می‌شود.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    1 1
    در پایان تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا دیگر نیازی نیست دموکرات‌ها تلاشی برای بیرون کردن ترامپ از اتاق بیضی‌شکل کاخ سفید انجام دهند زیرا وی به شکل خودخواسته استعفا خواهد داد.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    1 3
    ترامپ آخرش استیضاح میشه
    • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
      2 0
      یکسال هست این بحث مطرحه ولی هنوز که اتفاقی نیفتاده و بعید به نظر میرسه
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    3 1
    سال 2018 که انتخابات گنگره هست اگر دموکرات ها ببرند اوضاع ترامپ بد میشه
  • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    2 0
    طبق قانون اساسی آمریکا استیضاح رئیس جمهور کار ساده ای نیست. در ابتدا مجلس نمایندگان باید به آن رأی دهد که در حال حاضر اکثریت این مجلس را جمهوری خواهان در اختیار دارند
  • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    2 0
    استیضاح باید به وسیله کنگره انجام شود، بنابراین در حال حاضر آن بدنه ای از حزب جمهوری خواه که باید علیه ترامپ اقدام کنند وجود ندارد.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    1 1
    نظر به درک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از قدرت نرم، مداخله روسیه در انتخابات ریاست جهوری ایالات متحده در سال 2016 و حمله سایبری روسیه به سرورهای کمپین امانوئل ماکرون، نباید کسی را غافلگیری کند.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    1 0
    از نظر کرملین، انقلاب های رنگی در کشورهای همسایه و خیزش های بهار عربی نمونه هایی از استفاده ایالات متحده از قدرت نرم به عنوان شکلی جدید از جنگ ترکیبی بوده اند.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    1 0
    پس از جنگ سرد، نخبگان روس بر این باور بودند که اتحادیه اروپا و گسترش ناتو، و همچنین تلاش های غرب برای حمایت از دموکراسی، به منظور تهدید و منزوی کردن روسیه طراحی شده است. در واکنش، روس ها کوشیدند تا قدرت نرم روسیه را با ارتقای ایدئولوژی سنت گرایی، حاکمیت ملی و ملی گرایی گسترش دهند.