آثار محمدعلی ترقی‌جاه که مشخصه سبکش اسب‌های تجریدی بود از 29 بهمن در آرت‌سنتر واقع در بلوار اندرزگو روی دیوار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایشگاهی از آثار دوره‌های مختلف کاری محمدعلی ترقی‌جاه، عصر جمعه 29 بهمن در آرت‌سنتر افتتاح خواهد شد.

در ادامه نمایشگاه‌های «مروری بر آثار پیشگامان هنر نوین ایران» که در گالری‌های مجموعه آرت‌سنتر برگزار می‌شود، این مجموعه این بار میزبان نمایشگاه مروری بر آثار محمدعلی ترقی‌جاه خواهد شد. در این نمایشگاه 30 اثر از آثار این هنرمند و فیلم مستندی درباره او به ‌نمایش درخواهد آمد.

تاکنون نمایشگاه‌هایی از آثار مهدی سحابی، هانیبال الخاص، جعفر روحبخش و ... در قالب پروژه «مروری بر آثار پیشگامان هنر نوین ایران» در آرت‌سنتر برگزار شده است.

زنده‌یاد محمدعلی ترقی‌جاه متولد سال 1322 در تهران بود. او در سال 1355 اولین نمایشگاه خود را به صورت انفرادی در تهران و دو سال بعد نیز اولین نمایشگاه برون‌مرزی‌اش را در گالری نمایشگاه بین‌المللی هنر بازل سوئیس برگزار کرد. ترقی‌جاه از سال 1360 سبک خاص خود را که مشخصه‌اش اسب‌های تجرید یافته بود پایه نهاد. پس از آن، موزه بین‌المللی هنر قرن 21 آمریکا (TIMOTCA) آثار او را به عنوان نماینده هنر ایران انتخاب کرد. برخی از آثار ترقی‌جاه در موزه هنرهای معاصر تهران، موزه هنرهای مدرن شارجه، نوتردام هلند و موزه ورلد موجود است.

محمدعلی ترقی جاه، سال 1389 در حالی‌ که به‌ تازگی از نمایشگاه خود در سوئیس به ایران بازگشته بود، در سن 67 سالگی درگذشت.

نمایشگاه «مروری بر آثار پیشگامان هنر نوین ایران» با نمایش آثار محمدعلی ترقی‌جاه از 29 بهمن تا 10 اسفند در آرت‌سنتر به نشانی بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، شماره 145، باغ انجمن خوشنویسان برگزار می‌شود.

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =