سایت اعتماد آنلاین نوشت: عباسعلی کدخدایی در واکنش به طرح اصلاح‌طلبان برای مذاکره با شورای نگهبان گفت: این شورا محل چانه‌زنی سیاسی نیست و در چارچوب مباحث سیاسی ورود نخواهد داشت.

سایت اعتماد آنلاین در گفت‌وگویی با عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، مذاکره اصلاح‌طلبان با این شورا را مطرح کرد که او در واکنش به این پرسش تاکید کرد: شورای نگهبان نهادی قانونی و حقوقی است و در این چارچوب اگر مطلبی باشد می شنود.

من کامل این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید:

مدتی است بحث مذاکره اصلاح طلبان با شورای نگهبان مطرح است؛ به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان نظرتان درباره این مساله چیست؟ آیا تا الان چهره هایی از جناح اصلاح طلب وارد مذاکره با شورای نگهبان شده است؟
بگذارید درباره سوال اول پاسخی ندهم. درباره سوال دوم هم تا الان با من چیزی در میان گذاشته نشده است اما درباره سایر اعضای شورای نگهبان نمی دانم.

با بقیه اعضا چطور؟

با من صحبنی نشده اما اینکه با سایر آقایان صحبتی کرده اند یا نه را خبر ندارم.
شما از درخواست اصلاح طلبان برای مذاکره با شورای نگهبان خبر دارید؟
تا به حال چیزی از شورای نگهبان خواسته نشده و کاری انجام نشده است.

آیا درهای شورای نگهبان برای مذاکره جریان های سیاسی باز است؟
شورای نگهبان ابایی از صحبت کردن با جریان های سیاسی ندارد اما این شورا نهاد سیاسی نیست و در چارچوب مباحث سیاسی ورود نخواهد داشت.

یعنی اگر اصلاح‌طلبان به دنبال مذاکره با شورای نگهبان باشند، این شورا حاضر به مذاکره نیست؟

اصلا شورای نگهبان نهاد سیاسی نیست که بخواهد وارد این مباحث شود. شورای نگهبان نهادی قانونی و حقوقی است و در این چارچوب اگر مطلبی باشد می شنود ولی این شورا نهاد سیاسی نیست که بخواهد چانه‌زنی سیاسی کند.

شورای نگهبان محل چانه زنی سیاسی نیست؟
نه. شورای نگهبان وظیفه حقوقی و قانونی دارد که بر اساس این وظیفه اش عمل می‌کند. اگر کسی هم نقطه نظری در این زمینه داشته باشد می‌شنویم و اگر نظری باشد خوشحال می‌شویم، گوش کنیم.

فکر می‌کنید علت اینکه اصلاح‌طلبان بحث مذاکره با شورای نگهبان را مطرح کرده‌اند، چیست؟

نمی‌دانم. فقط می‌توانم این نکته را تاکید کنم که شورای نگهبان نهاد قانونی و حقوقی هستیم و در این مسائل ورود نمی‌کند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
    0 0
    سال 88 همین شورای نگهبان 4 نفر رو به عنوان صالح به مردم معرفی کرد از این 4 تا دو نفر که در حصر هستند و احمدی نژاد رو هم باهاش درگیر هستند فقط یک نفرشون باقی مانده اونم محسن رضایی است که اصلا جهت گیری خاصی ندارد. یعنی 75 درصد شورای نگهبان خطا داشته 3 نفر از 4 نفر