تهدید یک امام جماعت بخاطر حرف زدن علیه همجنس بازان /دادگاه، تبلیغات انتخاباتی خاتمی را جمع کرد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی از روز بیست و چهارم اردیبهشت روایتی است از چند دیدار و اخبار بین‌الملل.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۰ را بخوانید؛

در منزل بودم. همه وقت به مطالعه وضع آب در جهان و منطقه و ایران که پیش‌بینی و اهمیت آینده بحران کم‌آبی، جدی است، مطالعه بولتن پیل سوختی که دکتر [همایون] معدل، [عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت مدرس] تهیه کرده و گزارش دادگستری تهران، در مورد اعترافات ملی‌مذهبی‌ها گذشت. شب هم با مهدی، [مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور]، در مورد برقی‌کردن خودروها صحبت کردم؛ برای کمک به پیاده‌کردن این تکنولوژی در ایران که پیشنهاد شد، با مشارکت دانشگاه آزاد [اسلامی]، وزارت نفت، ایران‌خودرو و خود آقای معدل اقدام شود. عصر، آقای [منصور] رضوی، [نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری]، تلفنی گفت، شورای نگهبان صلاحیت او را رد کرده است و استمداد کرد.

اسرائیل، امروز به مرکز پلیس دولت خودگردان [فلسطین]، نزدیک دفتر [یاسر] عرفات در غزه، با تانک و موشک و بالگرد حمله کرده و پنج پلیس را کشته است و نیز در جواب عملیات چریکی حزب‌الله و شیعیان، با توپخانه به خاک لبنان حمله کرده. آقای ولید جنبلاط، [رهبر دروزی‌های لبنان] گفته است که حزب‌الله نباید با اسرائیل درگیر شود، زیرا لبنان تحمل جنگ دیگری ندارد و از سوریه خواسته که در امور لبنان کمتر دخالت کند و مثل یک دولت مستقل با لبنان برخورد نماید.

در انتخابات ایتالیا، پیروزی راست میانه، مایه تعجب نُظار است و امیدوارند آرامش به ایتالیا برگردد. در هلند، یک امام‌جماعت که علیه همجنس‌بازان حرف‌ زده، تهدید به اخراج شده است؛ به عنوان مخالفت با نظام رسمی هلند.

در بین اعضای [دفتر] تحکیم وحدت، بر سر چگونگی حمایت از آقای [سیدمحمد] خاتمی، اختلاف بروز کرده است. دادگاه، تابلوهای تبلیغاتی آقای خاتمی را که مدعی‌اند زودرس و قبل از وقت قانونی در خیابان‌ها نصب شده بود، جمع‌آوری و حزب مشارکت اعتراض‌ کرده است.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906327

برچسب‌ها