۰ نفر
۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸

در فضای مجازی دیدم جمله‌ای از آقای رحیم‌پورازغدی نقل شده است در خصوص مسخ انقلاب و گفته‌اند: «کسانی که به دنبال مسخ انقلاب هستند، عده‌ای جاسوس و بعضی الاغ و بعضی دیگر روباه هستند».

در لغت‌نامه دهخدا مسخ چنین تعریف شده است: «صورت برگردانیدن به زشتی و برگردانیدن صورت به صورتی بدتر از صورت نخستین» و در تفاوت تناسخ با مسخ گفته می‌شود: «در تناسخ ، روح از بدن خارج می شود و به بدن یا جنین دیگرتعلق می گیرد ولی در مسخ روح از بدن جدا نمی شود بلکه تنها شکل ظاهربدن تغییر می کند . یعنی این گونه نیست که نفس انسان به نفس میمون تبدیل شود بلکه افراد مسخ شده با حفظ روح بشری فقط صورتاً همچون میمون و خوک می شوند».

۱- بهتر است معلوم کنید منظور شما از این هشدار مسخ در انقلاب است یا تناسخ آن ؟

۲- برای شناخت مصداقی افراد جاسوس و الاغ و روباه ؛ بهتر است بطور روشن ؛ شعارها و روش ها و مکتب فکری و مشی سیاسی و تعلق حزبی این سه گروه را معلوم کنید .

۳- چگونه شده است که جاسوس و الاغ و روباه هدف واحدی تحت عنوان مسخ انقلاب ، پیداکرده اند زیرا ماهیت و خواستگاه هر یک از این اصناف سه گانه با یکدیگر تفاوت فراوانی دارند ؟

تصور می کنم منظور شما از مسخ انقلاب ؛ « صورت برگردانیدن به زشتی » بوده باشد و نگران این هستید که جاسوسان و الاغ ها و روباه ها چهره نیکوی انقلاب را به زشتی نشان دهند.

اما هیچگاه نخواسته اید هراس خود را اینگونه دنبال کنید که چه اتفاقی افتاده است که عموم مردم تحت تاثیر افکار انسان های پلید قرارمی گیرند و به قول شما مسخ می شوند؟ یادمان نرفته است که پیش از انقلاب گفته می شد : اگر شبکه ای از تلویزیون در اختیار ما باشد با استفاده از حقیقت اسلام و بیان مبانی دینی ایران را آباد می کنیم و...

حدود چهل سال است که انواع تریبون های رسمی و رسانه های مکتوب و صوتی و دیداری به زبان های مختلف به ستایش انقلاب و دستاوردهای آن مشغول هستند مگر ممکن است که انقلاب نتواند روشنگر دل ها و افکار مخاطبان خود شود ؟

اگر احساس ریزش در میان یاران انقلاب می کنید بهتر است : اولا ؛ ریزش را نسبت به انقلاب و اهداف اولیه آن مرتبط نکنید . ثانیاً برای یکبار هم که شده دلیل ریزش رو به تزاید را در پرونده عملکرد کسانی که رفتارهای نادرست به نام دین داشته اند، جستجو کنید .

لطفا آدرس اشتباه به مردم ندهید بلکه بدون تعصب ، نواقص و ایرادات اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی چهاردهه گذشته را مرور کنیم و با کنارگذاشتن معایب و نواقص مطمئن باشید هیچ صدمه ای به انقلاب وارد نمی شوند حتی اگر دشمنان انقلاب ؛ جاسوس و الاغ و روباه باشند !

جناب آقای رحیم پور ازغدی
چرا سعی نمی کنید با مطالبات قاطبه مردم همراه شوید؟ چرا چشم هایتان را باز نمی کنید تا چهره شهر و مردم را تماشا کنید؟ چرا صدای خاموش مردم را نمی شنوید و دائم از دشمنان فرضی یاد می کنید ؟ انقلاب اگر سفره خودش را به گستردگی ایران عزیز و اقشار و افراد جامعه و احزاب و گرایش های سیاسی و دینی و اجتماعی و.. باز نکند و خیمه انقلاب از متملقین و چاپلوسان و ... پاک نشود بطور قهری از هم پاشیدگی را تجربه خواهد کرد .

چرا نمی خواهید برای یکبار پرونده عملکرد خودتان را ورق بزنید و کاستی ها را جبران کنید و دل های سوخته اهل دل را که تصور بسیاری از اتفاقات دو دهه اخیر را غیرممکن می دانستند درمان کنید .

هیچ می دانید بسیار از افرادی که فکر می کنید تحت تآثیر جاسوسان و الاغ ها و روبهان از انقلاب فاصله گرفته اند ، درد دین و فرهنگ وتمدن وانسانیت و عدالت اجتماعی و اقتصادی و سیاسی ، کمال و کرامت نفس و عزت عمومی دارند و اگر احساس کنند که نور امیدی در پیشانی انقلاب نمایان شده و می خواهند اصلاح روش کنند ؛ در مقابل همه بدخواهان این مرز و بوم ، سرو گونه ایستادگی می کنند و از شرف و تاریخ سرزمینشان دفاع می کنند ؟

بهتر است نگاهی به خودمان و پرونده چهل برگی مدیریت کشور بیندازیم و آسیب و چرایی گرفتاری ها و دوری پیشکسوتان و دوستان دیروز انقلاب را در آن پیدا کنیم و تا دیر نشده است برای برون رفت از تنگناها راه چاره ای انتخاب شود .
به حقیت دین باور داشته باشیم و مطالبات عمومی مردم را به رسمیت بشناسیم و زیان و فهم نزدیک تری با مردم پیدا کنیم و باور کنیم در میان همین مردمی که به ادعای همفکران شما فریب خورده اند ؛ مردان و زنان بسیاری هستند که می توانند گره گشای کشور باشند ؛

و باور کنید همه چیز را نمی دانید و نیاز به اندیشه و افکار همگان دارید. برخیزید و بیراهه های رفته را به راه بیاورید.

به امید آن روز

دکتر مرتضی بهشتی حقوقدان و پژوهشگر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
    74 3
    کسی رو که خودشو بخواب زده نمیشه بیدار کرد....بعضیا نمیخوان بشنون علاقه ای به شنیدن ندارن فقط میخوان حرف بزنن
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
    63 6
    عالی بود اما شوربختانه نرود میخ آهنین در سنگ ...
  • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
    46 4
    اگر بگم چه رفتارهایی از سوی چه کسانی باعث مسخ انقلاب میشه ممکن نیست کامنتم رو منتشر کنند
  • بدون نام ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
    55 10
    حرف دل يك ملت
  • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
    55 6
    من نفهمیدم پور ازغدی گفته که عده ای الاغ و روباه می خوان انقلاب رو مسخ کنند یا اینکه عده ای می خوان انقلاب را به صورت الاغ و روباه مسخ کنند؟ ایشان همان کسی ست که در سخنرانی می گفت حضرت رسول صلوات اله علیه به درخت دستور داد از اینجا بلند شو و به آنجا برو و درخت عمل کرد در صورتیکه در قرآن هست که حضرت رسول معجزه نداشتند و دلیلش را خداوند ذکر کرده که چرا به ایشان قدرت انجام معجزه نداده اند. اینها برای خودشان یک دین جدید ساخته اند. اونهایی که پای حرف اینها می شینن چقدر بیکارند.
    • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
      70 35
      شما احتمالا سنی هستین که اعتقاد شیعیان رو دین جدید می خونید و احادیث رو قبول ندارین ما اگه مشکلی با پورزاغدی داشته باشیم سر تفکرات سیاسیشه نه دینی
    • شمس تبریزی A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
      11 20
      بی نام دوم، اشتباه نکنید. بی نام اول یا مسلمان نیست و یا حتی قرآن را یک بار هم روخوانی نکرده. تا جایی که من میدانم اهل تسنن حرفهای این آقا را نمی گویند. ایشان گفته در قرآن گفته شده به چه دلیل به پیامبر قدرت معجزه نداده ایم. در سوره قمر می خوانیم اقـتـربـت الساعة و انشق القمر. این آیه صریحا به معجزه شق القمر کردن توسط رسول الله اشاره دارد و شان نزول این سوره مکی هم کاملا مشخص است و سنی و شیعه این را میدانند. ایشان خوب است آیات سوره قمر را از ابتدا تا انتها بخوانند و بعد بیایند چنین کامنتهایی بنویسند و به قرآن نسبت دروغ بدهند.
    • کوروش IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
      0 0
      امثال این روایت در مثنوی مولانا هم هست
  • امیرر IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
    48 6
    میدونم چاپ نمیکنید ولی داستان این آقا داستان همون دزدیه که جیب یه بینوا رو زد و با مردم فریاد میزد آی دزد آی دزد رو بگیرید، بعضی از صحبت ها و نظریه های این آقایون ما رو ترسونده،چون امثال مداحی که داد آزادگی میزنه الان جاسوس شده یا نویسنده ای که تهمت میزنه و الان کاشف به عمل اومده خودش اینکاره باشد، وقتی رهبری میگه نفوذ منظورشون اینها هستند نه آقایونی که ممنوع التصویر و حصر هستند
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
    44 1
    آقای ازغدی از معلومات معلوم نتایج مجهول می گیرد با کلمات و الفاظ بازی می کند و از آن تعاریف غیر انطباق استخراج می کند و به این وسیله برای خودش ژست روشنفکری می گیرد و تا وقتی او متلکم وحده است همیشه خودش خودشو تایید می کند همین می شود
  • بی نام RO ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
    43 4
    من بارها پای صحبت های این آقا نشسته ام تا ببینم حرفش چیست اگر صد ساعت هم حرف بزند دو تا جمله مفید و جدید از کلامش در نمی آید. با ادای برخی کلمات روشنفکر مآبانه زور می زند خود را در میان فلاسفه و نخبگان جای دهد. متأسفانه سالهاست در شورای انقلاب فرهنگی و نهاد های مهم کشور عضویت دارد صدا و سیمایی که با پول این ملت اداره می شود، سالهاست دربست در اختیار امثال ایشان است.
  • hosein IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
    42 0
    همه سعی و تلاش ایشان و همفکرانشون درجهت حفظ عایدی های اقیانوسی از بیت المال و سرمایه های کشور هست.
  • کوروش IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
    0 0
    مشکل نظام همیشه همین افرادی بوده که صاحب مناسب کلیدی هستن و از درون به نظام ضربه می زنن البته علت ناراحتی شما رو از شنیدن این حقایق درک نمی کنم؟ شما چه نسبتی با اینها دارید؟؟ نظام در وهله اول هرچه کشیده از همین افرادی بوده که خودشونو انقلابی جا زدن و تا تونستن به نظام ضربه زدن .....