برخی کاربران خبرآنلاین معتقدند که «بهترین راه این است که مدتی صبر کرد تا جو روانی و التهاب بازار فروکش کند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سوالی که همواره متقاضیان بازار ارز با آن مواجه هستند، این‌که زمان افزایش قیمت دلار چه عکس‌العملی باید نشان دهند؛ این‌که ارز بخرند یا دست نگه دارند. خبرگزاری خبرآنلاین در این خصوص، در یک نظرسنجی موضوع را به محل بحث میان کاربران خبرآنلاین گذاشت.

«سید میثم»، یکی از کاربران خبرآنلاین در این رابطه نوشته است: «من پیشنهاد می‌کنم واحد پولی ریال رو در ایران کنار بگذاریم و از دلار در مبادلات روزمره استفاده کنیم. قول می‌دم ارزش دلار به چشم بر هم زدنی با خاک کف کوچه یکی میشه. درست مثل ریال که به مدد دستان پرتوان تدابیر مشعشع معجزه هزاره سوم، ارزشش به کمتر از یک‌سوم کاهش یافت.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، متذکر شده است: «آخه اصلا خرید ارز چه ربطی به مردم داره. کجای دنیا مردم ارز می‌خرن؟»

«بی‌نام» یکی از کاربران خبرآنلاین عنوان کرده است: «من معلم پولم، کجا بود ارز بخرم؟»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین نوشته است: «به‌جای این‌که نگران توانایی خرید ارزاق روزمره مردم باشید، معامله دلار آن هم در سایت خبری می‌کنید. حقوق به ریال می‌گیرم، به دلار باید خرج کنم. تازه اگر حقوق بدهند، آن هم به‌موقع و نه با تاخیر چند ماهه.»

فرد دیگری متذکر شده است: «به نظر من با توجه به شواهد بازار و رسیدن به تعطیلات ژانویه و کسری بودجه دولت و احتمال قطعی شدن تحریم‌های جدید و نظام یکسان‌سازی قیمت ارز، از نظر روانی بازار تا قیمت‌های بالای 4000 را هم خواهد دید. مشکل این‌جاست که آدم‌های مثل من پول ذخیره‌ای نداریم که بخواهیم به ارز تبدیل کنیم و فقط نگران بدتر شدن اوضاع و کوچک شدن سفره خود هستیم.»

«بی‌نام» یکی از کابران خبرآنلاین عنوان کرده است: «دلار نمی‌خریم، چون سود نداره. دولت عقلاست؛ دولت نهم و دهم که نیست.»

یکی دیگر از کابران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، نوشته است: «اگر کسی هول نزند و نخرند، میاد پایین. ولی تو ایران هر چیزی که گران می‌شه، مردم بیشتر هول می‌زنند که اونو بخرند.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین تاکید کرده است: «وقتی که قیمت دلار بالا می‌رود، جو روانی ایجاد شده باعث خرید بیشتر و حباب قیمتی آن می‌شود. بهترین راه این است که مدتی صبر کرد تا جو روانی و التهاب بازار فروکش کند.»

«بی‌نام» یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین تصریح کرده است: «مردم عادی در شرایطی که ارز یا هر بازار دیگری مثل سکه نوسان شدید پیدا می‌کند، نباید اقدام به خرید کنند، چون سرمایه‌شان را ممکن است از دست بدهند. این تکانه‌ها برای مردم عادی که سرمایه کوچک دارند، خطرناک است. پولتان را در بانک بگذارید و به همان بهره کم اما مطمئن قانع باشید.»

فرد دیگری نوشته است: «از مردم ترکیه یاد بگیرید که همه دلارها را تبدیل به لیر کردند.»

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 608466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران . ت... IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    8 0
    این التهاب کــی می خواد درست شه ؟ الان چند ساله که این بازار ملتهبه
  • ارشان A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    10 0
    37 سال صبر کردیم.75 ریال شد 40000ریال.
  • حسین A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    براساس نظر اقتصاددانان، باید قیمت دلار براساس تفاوت تورم در ایران و امریکا تغییر کند.سال 81 ارز تک نرخی شد. اگر این سال رو پایه در نظر بگیریم تمام تفاوتی که تا سال 90انجام نشد و در سالهای 91 و 92 اعمال شد. اگر پایه را سال 92 در نظر بگیریم. قیمت ها در ایران 40 درصد رشد داشته و در امریکا 3 درصد تفاوت می شود 37 درصد. ارز اکنون حدود 37درصد نسبت به سال 92 گرانتر باشد یعنی رقمی در حدود 4600 تومان. این مقدار به ارامی افزایش نیافت. در نتیجه جهش داریم اگر پایه را سال 91 در نظر بگیریم و تورم بالای سال 92 نسبت به 91 را نیز حساب کنیم این درصد می شود 75 درصد و قیمت دلار می شود 5700 تومان. با توجه به اینکه دولت ارز ندارد، تازه در ابتدای جهش قیمت دلار هستیم
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    0 0
    دقیقا باید ضبر کرد تا التهابات فروکش کنه, چون هرسال این موقع دلار ۳۰۰ یا ۴۰۰ تومن گرون میشه بعد دوباره برمیگرده به قیمت قبل