«زاویه بسته» این هفته به سراغ سوشا مکانی رفته است؛ دروازه‌بان سابق تیم ملی ایران و سوژه‌ی محبوب رسانه‌ها برای جنجال سازی؛ جنجال‌هایی که سوشا می‌گوید بسیاری از آن‌ها واقعیت ندارند

اینکه «سوشا مکانی در زندان اوین خودکشی کرده است»، اینکه «در اردوی تیم ملی به سمت بیرانوند نمکدان پرت کرده است» و..، با این‌حال سوشا در این مصاحبه ویدئویی با سرویس3 می‌گوید همه آن‌ها را بخشیده

مکانی پس از محرومیت به‌خاطر انتشار عکسش با شلواری که به شلوار «باب اسفنجی» معروف شد، ترجیح داد فوتبالش را در اروپا دنبال کند و در ایران نماند. خودش می‌گوید اجباری در کار نبوده، اما قصد نداشته «مثل بعضی‌ها لابی کند» و از کمیته اخلاق بخواهد که او را ببخشند؛ «رفتنم دلایل مختلفی داشت ولی تصمیم گرفته بودم از فوتبال ایران بروم. با برانکو و پانادیچ مشورت کردم و وقتی تیم نروژی تضمین کرد که بازی خواهم کرد، به این تیم پیوستم. من عاشق تیم ملی ایران هستم، همینطور عاشق پرسپولیسم. ولی دیگر دوست ندارم برای بازی باشگاهی به ایران برگردم. می‌خواهم در فوتبال اروپا پیشرفت کنم. اتفاقات مثبتی در حال وقوع است که می‌توانم چند سال آینده‌ام را به بهترین نحو در فوتبال اروپا ادامه بدهم».

سوشا اما درباره جنجال‌های به‌وجود آمده بر سر لباس پوشیدنش حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد؛ «شما نمی‌توانید قانونی پیدا کنید که یک نفر را به خاطر یک شلوار محروم کنند. در صورتی که در حکمی که به من دادند نوشتند به‌خاطر پوشش نامناسب و حکمش را هم دارم. اما می‌شود تصویر فرهنگ اجتماعی را برای من بکشید که من از کجا باید الگوبرداری کنم؟ الگویی وجود ندارد. 85 تا 90 درصد مردم ما نمی‌دانند چه چیزی بپوشند».

اشتیاق سوشا برای «شیک‌پوشی» و خرید برندهای گران‌قیمت هم چیزی نیست که او منکرش باشد؛ «دوست دارم چیزی بپوشم که تن هر کسی نباشد. خب مسلماً انگشت‌نما هم می‌شوم و می‌پرسند این را از کجا آورده‌ای؟ چیزی که من می‌پوشم شاید 10 سال دیگر در ایران مد شود. از برندی کفش می‌خرم که ارزان‌ترین کفشش 4 میلیون تومان است». اما شلوار معروف به شلوار «باب اسفنجی» از کجا آمد و چرا سوشا آن را به تن کرد تا برای مدت‌ها عکسش به سوژه‌ی شبکه‌های اجتماعی تبدیل شود؟ «شلوارم باب اسفنجی نبود. شلواری بود از یک برند معروف در دنیا که مطمئناً هر کسی نمی‌تواند آن را بپوشد.»

دروازه‌بان سابق پرسپولیس در مصاحبه جنجالی‌اش با «زاویه بسته» از روزهایی می‌گوید که در زندان اوین بازداشت بوده و مشغول والیبال بازی با سایر زندانیان. هر روز اخبار تازه‌ای درباره‌ی او صفحه‌ی اول روزنامه‌ها را پر می‌کرد، اما به گفته خودش بسیاری از این اخبار واقعیت نداشتند؛ «چند شب در اوین بازداشت بودم و باید بگویم رفتارشان با من واقعاً عالی بود. آنجا یک زمین والیبال بود و من کل وقتم را والیبال بازی می‌کردم.کسی از من چیزی نمی‌پرسید، چون همه افراد روزنامه‌ها را می‌خواندند و اخبار می‌رسید. یک روز نوشتند سوشا مکانی در زندان اوین خودکشی کرد، یکی از بچه‌ها آمد گفت این را خواندی؟ خندیدم و گفتم بله.»

در آستانه‌ی دربی پرسپولیس و استقلال، از سوشا درباره درگیری‌اش با حنیف عمران‌زاده دوست قدیمی‌اش در دربی هشتادم می‌پرسیم. پاسخ می‌دهد «حنیف را خوب می‌شناسم و می‌دانم آن روز تحت فشار بود. همه در باشگاه استقلال تحت فشار بودند. بالآخره باخت در دربی خیلی سنگین است. ولی اگر مشت‌هایمان به هم می‌خورد هم اشکالی نداشت، راه دوری نمی‌رفت». او ماجرای درگیری و پرتاب نمکدان به سمت علیرضا بیرانوند در اردوی تیم ملی را هم به کل رد می‌کند؛ «این چیزها وجود خارجی ندارد. صرفاً چند جمله بین ما رد و بدل شد. فکر می‌کنید در تیم کارلوس کیروش می‌توانید همچین کاری کنید و باز هم جایی در تیم داشته باشید؟»

در بخش‌های دیگر مصاحبه جذاب سوشا مکانی با «زاویه بسته» هم می‌توانید حرف‌های او درباره‌ی ضرورت ورود بازیکنان ایرانی به عرصه‌ی تبلیغات، نظرش در مورد قلیان کشیدن، خواننده محبوبش، امیر تتلو که او را «مال خودمان» می‌داند، دوران کابوس‌وار فوتبالی، بازگشت دوباره‌اش به فوتبال و.. را بشونید. گفتگوی ویدئویی زاویه بسته با سوشا مکانی را از دست ندهید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 634045