سرافراز و همکارانش فرصت زیادی تا قرار گرفتن در کانون نقد و نظر صاحب‌نظران و رسانه‌های دیگر در اختیار ندارند.

تغییر رئیس قدرتمندترین و پرنفوذترین رسانه کشور یعنی صدا و سیما آن‌هم پس از 10 سال در ردیف مهم‌ترین تحولات مدیریت رسانه‌ای کشور در سال 93 است.

اگرچه ارزیابی عملکرد رئیس جدید به زمان بیشتری نیاز دارد اما به نظر می‌رسد وی و همکارانش فرصت زیادی تا قرار گرفتن در کانون نقد و نظر صاحب‌نظران و رسانه‌های دیگر در اختیار ندارند.

دکتر محمد سرافراز که خود از این خانواده است خیلی زود دست به تغییرات مدیریتی در سطح معاونانش زد و تغییرات شکلی زیادی در برنامه‌های خبری و همچنین ادغام شبکه‌های کم مخاطب ایجاد کرد اما هنوز افکار عمومی منتظر نتیجه ایده‌ها، خلاقیت‌ها و ابتکارات تیم مدیریتی جدید در شکل و محتوای تولیدات رسانه ملی هستند.

اصول و سیاست‌های کلان رسانه ملی در قوانین بالادستی از جمله قانون اساسی، اساسنامه سازمان و مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام مشخص است و حتی مطالبات رهبری در حکم انتصاب رئیس سازمان صدا و سیما مورد تأکید قرار گرفته اما مهم طراحی نقشه و تعیین مسیر تحقق این اصول، سیاست و برنامه‌های منتج به مطالبات مردم و مسؤولان است.

اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می‌شود که بدانیم سپهر رسانه‌ای جهان با ظهور رسانه‌های نوین، چنان تغییرات عمیقی کرده که مدیریت رسانه و تولیدات رسانه‌ای را با موانع پرتعدادی مواجه کرده و به همین نسبت فرآیند جذب، نگهداشت و وفادار کردن مخاطب بسیار پیچیده و پرچالش شده است.درصد زیادی از خواص منتظرند ببیند سرافراز و مدیرانش چگونه می‌خواهند و می‌توانند سلیقه‌های متنوع و منفاوت بینندگان رسانه ملی را پوشش داده و در رقابتی نابرابر با رسانه‌های خارجی، اعتماد بیشتر آن‌ها را جلب کنند. به نظر می‌رسد برگ برنده رئیس فعلی صداوسیما را می‌توان در ایجاد فضای باز گفت‌وگو، حضور منصفانه گرایش‌ها و سلیقه‌های مختلف، تعاملی کردن، تقویت جنبه‌های آموزشی و تربیتی با روش‌های نو، شکستن انحصار تولید، جوانگرایی در کنار بهره‌گیری از تجارب هنرمندان پیشکسوت و ...جستجو کرد. سرافراز پس از پایان دوره مدیریت خود به چه برنامه‌هایی افتخار خواهد کرد؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 1
    حالا مثلا جناب ضرغامی در کانون نقد صاحبنظران قرار گرفت چه اتفاق بخصوصی رخ داد؟