تیتر سه وبلاگها
-
پاسداشت هادی خانیکی؛ تولیدگر سرمایه اجتماعی
دکتر هادی خانیکی از آن دسته انسانهایِ کمتعدادِ چندساحتیِ دوران معاصر است.
-
حکمرانی خوب، نمودار سینوسی مشارکت و نقش روابطعمومیها
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ اولین روز از دهمین هفتهی روابطعمومی در ایران است که به نام روز روابطعمومی؛ حکمرانی خوب و مشارکت کارآمد نامگذاری شده است.
-
واژهای که بینیاز از رمزگشایی است
دوستی از پرمعناترین مفاهیمی است که میشناسیم؛ بهمحض اینکه به ذهن متبادر یا بر زبان جاری میشود مجموعهای از افکار، باورها، احساسات و پیامهای درونیشده، فرصت بازتاب و بروز و ظهور در رفتار ظاهری پیدا میکنند.
-
ده نکته درباره مستندسازی در روابط عمومی
بهطور حتم برای شما هم بهعنوان یک کارشناس یا مدیر روابطعمومی پیش آمده که به دلیل عدم مستندسازی، بایگانی نکردن تجربههای خود و رویدادهای مختلف، از جمله برنامههای مناسبتی، مجبور به وقتگذاری مجدد و صرف هزینههای مادی و معنوی شده و بهاصطلاح به دوباره و چندبارهکاری روی آورده باشید.
-
شروع دیرهنگام و پایان زودهنگام بنیادی فرهنگی
پروفسور یحیی کمالیپور از معدود چهرههای بینالمللی ارتباطات ایران و رییس انجمن جهانی ارتباطات است.
-
فرهنگ استفاده از تکنولوژی
زندگی شهری و پیشرفته، رفتارها و سوءرفتارهایی را نیز با خود خلق میکند که حتی بر باورها نیز تأثیر میگذارد.
-
مزیتهای آییننامه جدید اجرایی قانون مطبوعات
در ماده 31 آییننامه جدید، مدیران مسئول رسانهها موظف به بیمه کردن کلیه کارکنان خود شدهاند. این موضوع علاوه بر اینکه در ایجاد آرامش خاطر، کمک به ارتقای شأن شغل و امنیت شغلی آنها قابل ارزیابی است، تأمینکننده آینده شغلی مجموعه کارکنان و خانوادههای آنهاست؛ دغدغهای که همواره کارکنان رسانهها و خبرنگاران داشتهاند و به نظر میرسد، حرکت مناسبی درجهت دفاع از حقوق این قشر است.
-
هفت ویژگی نیروی انسانی حرفهای در روابطعمومی
ممکن است گفته شود هر کس که از طریق اشتغال در حوزه روابطعمومی کسب درآمد کرده و زندگی خود را تأمین میکند حرفهای است. این هم نوعی از تعریف حرفهای بودن است، اما نقطه ایدهآل نیست.
-
روابطعمومی و مسألههای اساسی کشور
روابطعمومی، علم و حرفهای است که انتظار میرود نتیجه بکارگیریاش، کاهش یا حل مسائل سازمانها و ذینفعانش شود.
-
ویژگی کتابهای روابط عمومی
تا 10 سال پیش که روابطعمومی دهه پنجم فعالیت خود را آغاز کرد، تنها 60 جلد کتاب در حوزه روابط عمومی در بازار بود که از میان آنها آثار تالیفی به تعداد انگشتان دو دست هم نمیرسید اما در 10 سال اخیر با توجه به رشد فناوریها و تاثیر مستقیم آن در علم روابط عمومی، کتابهای این حوزه به سوی کاربردی شدن حرکت کرده و بیشتر آثار به سمت تالیف سوق داده شدهاند.
-
روابط عمومیها و کاهش فاصله میان دولت-مردم
دولت موظف به پاسخگویی و رفع نیازهای اصلی مردم است. این وظایف در بیش از ۱۰ اصل قانون اساسی آمده و ابعاد معنوی و مادی زندگی مردم را دربرمیگیرد.
-
ضرورت تأمیناجتماعی الکترونیک
ارتقای حوزه IT از مهمترین اولویتهای تأمیناجتماعی در دوره مدیریت جدید است و به همین منظور کمیته فنآوری اطلاعات بهعنوان یکی از کمیتههای ٦ گانهای که برای رفع مشکلات و بهبود فعالیت سازمان تأمیناجتماعی تشکیل شده، آغاز بهکار کرده است.
-
بمناسبت هفته روابط عمومی:
توانمندی روابط عمومی در کاهش فاصله میان دولت - مردم
در کنار تمام توصیه هایی که صاحبنظران حوزه های سازمانی- اداری و اصلاح و تنظیم روابط میان دولت و مردم ارائه می دهند، توجه به کارآمدی تاکتیک ها و تکنیک های ارتباطی یکی از راه حل های کاهش میان فاصله این دو و افزایش محبوبیت و مقبولیت سازمان ها نزد مردم و افکار عمومی است.
-
رسانهها و چالش تأمین منابع پایدار
یکی از گرفتاریهای همیشگی رسانههای ایرانی عدم تعادل میان منابع و مصارف آنهاست؛ موضوعی که تعداد زیادی از رسانهها اعم از دیداری و شنیداری، مکتوب و مجازی را در دو بخش دولتی و خصوصی دربر میگیرد.
-
فضای مجازی جولانگاه تبلیغات و ارتباطات انتخابات 94
در این دوره کارآمدی و اثرگذاری رسانههای سنتی به حداقل رسید و فضای مجازی مبتنی بر تلفنهای هوشمند به جولانگاه اطلاعرسانی و تبلیغات کاندیداها و طرفدارانشان تبدیل شد.
-
رسانه ها پس از برجام
رسانهها هستند که می توانند با معرفی ظرفیتها و واقعیتهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی هنری زمینه جبران سریع آنچه به کشور تحمیل شد را فراهم کنند