ایرنا نوشت:

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ارایه گزارش تخلفات مالی این سازمان در دولت گذشته به نهادهای ذیربط خبرداد.

مسعود سلطانی فر در نشستی با خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این گزارش ها به نهادهای مختلف از جمله دیوان محاسبات کشور، قوه قضاییه و دفتر رهبری ارایه شده است.

او گفت: در اغلب قرارداد های دولت گذشته بی انضباطی مالی دیده می شود، بلاتکلیفی و نبود اسناد در در این بخش مشهود است.

سلطانی فر گفت: سازمان میراث فرهنگی در این دوره به برخی قراردادها و تعهدات خود عمل نکرده بطوریکه تعهدات مالی برخی از طرح ها تسویه نشده است.

او گفت: سازمان میراث فرهنگی بیش از آنچه که در رسانه ها منتشر می شود دچار مشکلات است

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این سازمان اکنون با تراکم نیروهای غیرمتخصص و همچنین کمبود شدید مالی در بخش های مختلف روبرو است.

سلطانی فر گفت: سازمان در بخش حفظ میراث فرهنگی و تاریخی تنها 5 درصد بودجه لازم را در اختیار دارد درحالی که 95 درصد این بخش با کمبود بودجه برای مرمت آثار روبرو است ، میراث اکنون به اندازه یک اداره کل آموزش و پرورش هم منابع در اختیار ندارد.

او در بخش دیگر از سخنان خود ایران را یکی از سه قطب صنایع دستی در جهان برشمرد و گفت: هم اکنون 2 میلیون نفر در صنایع دستی و فرش مشغول به کار هستند که سالانه 2 میلیون مترمربع فرش تولید می کنند که 1.5میلیون مترمربع آن صادر می شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی به توسعه بخش گردشگری اشاره کرد و گفت: هم اکنون 4.5 میلیون نفر گردشگر خارجی به ایران سفر می کنند که تنها 1.5 میلیون نفر آنان به کشور سود رسانده و به عنوان گردشگر محسوب می شوند و در چشم انداز 20 ساله کشور نیز باید 20 میلیون گردشگر خارجی جذب شوند.

سلطانی فر به ایجاد هتل های 4 و 5 ستاره در کشور اشاره کرد و گفت: در این برنامه در کنار عملیات احداث هتل های جدید، طرح های نیمه تمام هتل سازی نیز تکمیل خواهد شد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =