۰ نفر
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
نمره ردی مسکن‌مهر در اولین آزمون

واحدهای مسکونی مهر با ساکنانشان بی مهری کردند و به شکل گسترده ای در زلزله کرمانشاه، سرپل ذهاب،قصر شیرین و ایلام و ... تخریب شدند،این در حالی است که قدیمی ترین مسکن مهر در ایران هنوز 10 ساله نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، مسکن مهر در اولین امتحان نمره ردی خود را در کارنامه اش ثبت کرد.تصاویری که از صبح امروز از مسکن مهر شهرستان سرپل ذهاب منتشر شده،تصاویر دلخراشی است.مسکن مهر که ساکنانش تمام پس اندازشان را به امیدخانه دار شدن و تحمل سختی ها صرف این پروژه کردند،حالا نگرانی ها را درباره سرنوشت سایر واحدهای مسکونی این پروژه در سراسر کشور افزایش داده است.

 تخریب مسکن مهر در حالی اتفاق افتاده است که قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اسفند ماه سال گذشته تاکید کرده بود که 120 هزار میلیارد تومان برای طرح مسکن مهر در کشور هزینه شده است.

 اگر تا دیروز منتقدان مسکن مهر از تبعات اقتصادی اجرای این طرح سخن می گفتند و مشکلات اجتماعی آتی را مورد استناد قرار می‌دادند، امروز امنیت اندک این واحدهای مسکونی و استاندارد نبودنشان تبعات جانی برای ساکنان را به رخ می کشد.

 چند نفر در سر پل ذهاب ساکن مسکن مهر بودند؟

 عکس های منتشر شده از تخریب گسترده مسکن مهر در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب نشان از عمق فاجعه دارد. این پروژه مسکونی آنطور که پیش از این فاجعه،از سوی فرماندار سرپل‌ذهاب نقل شده،حکایت از آن دارد که در سال 1391 آماری در خصوص تعداد متقاضیان ارائه داده بود که پیرو آن، تعداد نفرات ثبت‌نامی برای این پروژه را 7 هزار و 325 نفر اعلام شد. بنا به گفته فرماندار سرپل ذهاب« واجدین شرایط 2 هزار و 600 نفر بودند که تعداد 597 نفر از آنها انصراف دادند.»

به گفته وی کل واحدهای در حال ساخت هزار و 77 مورد بوده است. او تاکید کرده بود که مجموع سهم آورده برای این واحدها 3 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است و میزان نیروی مشغول به‌کار در اتحادیه 420 نفر بوده است.

از سوی دیگر جلیل کرم مدیرکل تعاون استان کرمانشاه نیز در سال 1389 اعلام کرده بود که بالغ بر 8 هکتار زمین برای تعاونی های مسکن مهر اختصاص داده شده است.

متهم ردیف اول تورم

 هنوز سال 1393 به پایان نرسیده بود که وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت یازدهم تاکید کرد که مسکن مهر یکی از متهمان ردیف اول افزایش لجام گسیخته تورم در سالیان پیشین بوده است. تزریق پول پرقدرت بانک مرکزی برای تامین منابع مورد نیاز یکی از دلایل این اتفاق است.

 انتشار اسکناس های بی پشتوانه و پول پاشی برای احداث مسکن در کوه و کوه پایه و دشت و بیابان، در دستور کار قرار گرفت و دولت نهم و دهم مفتخر به این اقدامات ، هر روز برنامه ای تبلیغی را در این حوزه تدارک می دید.

سال 1386 بود که طرح مسکن مهر در دستور کار دولت قرار گرفت. احمدی نژاد که دولتش را به کارهای جهادی شهرت داده بود و مهرورزی را به عنوان صفت دولتش برگزیده بود، در شورای عالی مسکن قصد می کند تمام بی خانه ها را اعم از نیازمندان و مستاجران خانه دار کند.

یکی از اعضای شورای عالی مسکن در سال 1386 می گوید: «در اولین جلسه شورای عالی مسکن، مسکن مهر را برای ۵۰ هزار واحد تعریف کردم، آقای احمدی‌نژاد گفت، ۵۰ هزار واحد؟ و رو به من کرد و گفت: چقدر کمبود مسکن در کشور داریم؟ گفتم: بر اساس سرشماری ۸۵ حدود 1.5 میلیون واحد کمبود داریم که ۶۰۰ هزار واحد روستایی و ۹۰۰ هزار واحد شهری است. رییس‌جمهور سابق گفت:‌ چی داری میگی، مستاجر چقدر داریم. گفتم مستاجر فرق می‌کند آقای دکتر، مستاجر 3.8 میلیون خانوار. گفت خب، مستاجران چی؟ گفتم: ‌آنها که خانه دارند، مگر می‌خواهیم همه را از خانه اجاره‌ای در بیاوریم و مسکن مهر به آنها بدهیم. احمدی‌نژاد گفت:‌ آره، می‌ری برای 3.8 میلیون واحد مسکونی این طرح را توزیع می‌کنی.»

قبل‎تر این اما طرحی با هدف احداث بیست هزار واحد مسکونی اجرای شود و بعدتر 50 هزار واحد مسکونی را در بر گرفت، ناگهان رشدی بیش از 50 برابر را تجربه کرد و به 2 میلیون و 110 هزار واحد رسید .

 مقرر بود هزینه تمام شده ساخت هر متر مربع واحد مسکونی در حدود 300 هزار تومان باشد، اما درست در پایان دولت دهم بود که آمار نشان می داد هزینه ها به 440 هزار تومان رسیده است، اما همچنان مسکن ها بی کیفیت بود و بدقواره ، چون وصله ناجوری که بر منابع طبیعی حاشیه شهرها روییده بودند.

برخی انبوه سازان همان روزها تاکید می کردند کار این چنین پیش برود، مسکن مهر هنوز شمع ده سالگی را فوت نکرده تبدیل به بافت فرسوده می شود و حالا ، هنوز شمع 10 سالگی فوت نشده، مسکن های مهر بی مهری شان را رو کردند و تابوت هایی شدند برای ساکنانشان.

 

 

35223

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 169
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    از همان اول نمره ردی را گرفته بود
    • بی نام A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      دنیای غریبی شده زلزله آمده ⛔️برخی زیر آوار مانده اند ⛔️برخی مجروح شدن و دربه دردنبال درمانن ⛔️برخی خانه و وسایلشون نابودشده ⛔️برخی تمام سرمایشون سوخته برخی هم این وسط مصیبت به دنبال منافع کثیف سیاسی دعوای رسانه ای رو کلیدزدند مراعات کنید بی وجدان ها
    • بی نام A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      شما یه ساختمون تو ایران پیدا کن که در زلزله ۷.۳ سالم بمونه. تو این شرایط بهتره بجای انتقام‌گیری سیاسی بفکر مردم داغدیده باشید.
    • بی نام A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      چقدشماحقیرین.زلزله۷.۵ریشتری اومده با۳۰۰کشته.زلزله۶ریشتری دردولت خاتمی تون ۴۰هزارآدم رودربم نابودکرد.۷ریشتری هاشمی۴۰هزاردرمنجیل.نه آقامسکن مهربد.شمابهترش روبساز
    • بی نام A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      38 6
      اصلا هم معلوم نیست که شما طرفدار صاحاب مسکن مهری همون موقع شروع پروژه که از هر طرف مخالفت میشد ولی این اقا کارش رو کرد و هزار جور درد و بلا به این اقتصاد مریضمون اضافه کرد و امثال شما به به و چه چه میکردین باید فکر این روزا هم میبودین الانم تا تنور داغه باید استفاده کرد و مسبب این وضعیت جوابگو باشه نه فردا که همه چی فراموش میشه
    • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      109 9
      خانه های زمان شاه هنوز سالمن ... فقط الدرم بلدرم کنین. عمل صفر
    • بی نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      62 5
      آقای بی نام ساعت 17:07 خیلی از ساختمونها در همون شهر و اطراف در برابر این طلطله مقاومت کردند و تخریب نشدند. همچین میگید یه خونه پیدا کن انگار کل خونه های با خاک یکسان شدند . چقدر بی دقت طرفداری می کنید
    • بی نام A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      22 57
      چیزی که من شنیدم این مسکن مهر ها رو روحانی ساخته
    • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      71 8
      كثيف اينه كه خونه شخصي ساز كنار همين مسكن مهر اسيب نبينه و خونه مسكن مهري تابوت ساكنانش بشه، امان از نفهمي بي نام اول
    • جواد RO ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      26 61
      الان روحانی تدبیر و امید در بخش مسکن چه کار کرده بیچاره ها زلزله ۷.۳ ریشتر بوده انتظار دارین تابتون بده اگه بلدید برید بسازید بهتر از این با این قیمت فقط زر زر زر
    • بی نام A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      50 8
      حقیر شماها هستید که می خواید گند کاری ا.ن رو با این حرفاتون ماست مالی کنید. این قدر حقیرید که جون آدم ها رو فدای ساخت این خونه ها کردید خونه هایی که با یه مشت خراب میشه چه برسه به یه زلزله
    • بی نام RO ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      64 10
      ملت مظلوم ایران از خیانتهای احمدی نژاد نخواهند گذشت.
    • علی IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      52 0
      لطفا یک خبرنگاری پیگیری کند و نام مهندسین ناظر این ساختمانهایی که تخریب شده است را اعلام کند.
    • بی نام US ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      32 4
      در جواب دوستانی که میگن این انتقاد انتقام گیریه سیاسیه باید گفت در این که نیت خانه دار کردن مردم خوب بوده شکی نیست. ولی اجرای آن فاجعه بوده. فرقی هم نمی کنه که این فاجعه در کدام دولت اتفاق افتاده. مهم امنیت ساکنان این خانه ها است. باید کارشناسان مستقل ایمنی این ساختمانها رو تأیید کنند بعد مجوز بهره برداری صادر بشه. الآن هم کارشناسان باید بررسی کنند که اگر قصوری در ساخت و ساز صورت گرفته با مسببین در هر مقامی شدیدا برخورد کنن. از همین امروز هم بلافاصله باید انبوه سازان و مجریان طرح مسکن مهر در شهرستانهای زلزله زده رو ممنوع الخروج کنن تا نتونن فرار کنن.
    • میثم A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      36 3
      بغل مسکن مهریا ساختمانهای شخصی هستند که درهمان منطقه و تقریبا هم سال ساخت.ولی اونا سرپا بدون ریزش نما و یا آسیب جدی ولی این مسکن مهریا برعکس
    • بی نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      49 5
      بی نام باهوش ۱۷:۱۴ چقده باهوشی واقعا زلزله ای که نیمه شب اومد تو بم و رودبار که ملت همه تو منزل و خواب بودند رو با زلرله ای که ساعت ۹ و خورده ای شب بوده و ملت اگه تک خونه هاشون هم بودند بیدار بودند و امکان عکس العمل داشتند رو با هم مقایسه می کنی ضمنا زلزله اخیر در عمق ۱۷ کیلومتری زمین بوده اما قبلی ها این طور نبود و به سطح زمین نزدیکتر بود اگه واقعا یه ذره هوش داشتی که الان این وضعیتت نبود که بیایی از معجزه هزاره سوم و دولت پاکدست حمایت کنی
    • reza RU ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      4 3
      به گزارش روابط عمومی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، دکتر رضا اندام بیان کرد: علاوه بر جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی مردم در پایگاه های ایجاد شده در مناطق و معابر عمومی شهرهای کشور، شماره حساب 99999 به نام هلال احمر نزد بانک‌های ملی، ملت، صادرات، رفاه،‌ مسکن،‌ دی، تجارت،‌ سپه،پارسیان، شهر،‌ آینده و رسالت، 702070ارزی دلار 800300 ارزی یورو بانک ملی، 1404440ارزی دلار بانک ملت و همچنین کد های 1123741 به همراه شماره کارت 6104337770064606 برای دریافت و ارسال کمک های نقدی به زلزله زدگان استان کرمانشاه منظور شده است.
    • بی نام RO ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      4 7
      چقد ولایتی تو مناظره ها گفت اون از احمدی نژاد اینم اینم از اینا بریو یه سری بزنید اقای روحانی
    • بی نام A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      22 1
      بخدا ملت بیچاره ای شدیم. خودمان هم نمیدونیم دنبال چی هستیم.
    • بی نام A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      8 9
      دعوا نکنید خواهش میکنم ولی انسان با 3 مورد از دنیا میره : مرگ طبیعی یا بیماری، حوادث طبیعی ، حوادث ساخته شده توسط خودمون مثل تصادف و ... عمر تموم شه تموم شده این حرفا دیگه از اون حرف ها است مسکن مهر مشکل داشته ولی مردم هم با این تنگنای اقتصادی خوشحال بودن توش زندگی کردند خوشحال بودن خونه داشتن چه میدونستن این اتفاق میفته من فکر میکنم بعضی از مردم حتی قابل مقایسه با قشر متوسط نیستند خیلی خیلی فقیر هستند بفهمید.
    • م ر GB ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      26 1
      بی نام هایی که منتقدان را به بی وجدانی متهم کردند مساله را کج فهمیدند چون کسی از هیچ بهره برداری سیاسی نکرده بلکه عنوان داشتند خانه های مهر که با کلی کار کارشناسی ساخته شده بودند از خانه های کلنگی هم کمتر دوام آورده و موجب داغدار شدن هموطنان ما شدند
    • بی نام A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      4 14
      کاش میدونستم اینهایی که منفی زدن چه کسهایی و با چه عقایدی هستن
    • بی نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      27 6
      سیاسی نیست. خیلی هم حرف درستیه. همین ساختمونا داره جون مردمو به خطر میندازه. اتفاقا حالا که معلوم شده باید به فکر بود. این کجاس سیاسیه آخه؟؟؟؟
    • بی نام DE ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      30 0
      آقایی که میگی زلزله ۷ ریشتری، در جریان باش که فقط به شدت زلزله نیست، مرکز و کانون زلزله هم مهمه، این زلزله با عمق بسیار زیاد بوده که در سطح گسترده حس شده و خرابی کم به بار آورده چون امواج تا رسیدن به سطح مستهلک میشن. نمیشه گفت چون ۷ ریشتره از زلزله بم قوی تر بوده، کمی سطح آگاهی خودتون رو بالا ببرید. برای رد شدن مسکن مهر هم نیازی به زلزله نیست، کافی بود یه بار بری سر ساختمون و مراحل اجرا رو ببینی.
    • بی نام IT ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      32 2
      اونایی که میگین کار سیاسی میکنین. یادتون میاد چند وقت پیش قطار چپ کرد و رسانه های به اصطلاح اصولگرا چه حمله شدیدی به دولت کردند. در اون موقع یک صدای ضعیفی میگفت که چرا کار سیاسی میکنین و اون جناح در پاسخ میگفت که ما دلسوز مردم هستیم و نمیتونیم سکوت کنیم. حالا که تخریبهای خودتون مشخص شده چرا میگید انتقاد نکنید. مسکن مهر یکی از بدترین طرحهایی بود که اجرا شد. با پول این طرح میشد کل بافت فرسوده در تهران رو از نو ساخت.
    • فردوس توسی IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      26 1
      قابل توجه دولت پاکدستان و... براستی میلیاردها تومان پول در این زمینه صرف شد اما ارزششو داشت؟
    • حمید A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      25 1
      مسکن مهر از اولش هم معلوم بود.شما ساختمان های پرند رو ببینید که هنوز خالی از سکنه هست و نمای ساختمان ریخته.تازه مثلا به دست ترکیه ای ها ساخته شده.من از اکثر کارگرها و مهندسین مسکن مهر همون موقع میشنیدم که میگفتند با زباله خونه درست شده.سال ۴۱ در زلزله قزوین شهرستان بویین زهرا منازلی ساخته شده برای اسکان زلزله زده ها که هنوز پابرجاست.ما اونجا خونه داریم باور کنید خونه هایی که با تیچه بلوک و بتن ساخته شده هنوز پابرجاست و حتی برای خراب کردنش هم حسابی به زحمت میفته ادم‌واقعا برید ببینید در روستاهای اطراف شهرستان بویین زهرا دانسفهان چه خونه هایی ساخته شده سال ۴۱.من شنیدم به دست نیروهای امدادی امریکا ساخته شده.
    • بی نام A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      12 5
      خدایی نکرده همین زلزله تو تهران بیاد بازماندگان سر قبرتون ارزو میکردن کاش مسکن مهری داشتن که فقط نماش بریزه...
    • بی نام A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      2 11
      جهانگیری تکذیب کرد چرا دروغ میگید
    • بی نام A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      4 11
      مرد باشید سر این مسائل سیاسی کاری نکنید که سرتون میاد
    • بی نام A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      8 8
      فک نکنم کشته داده باشه چون آواری تو عکس دیده نمیشه فقط بدنه ریخته
    • بی نام A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      16 1
      مسکن مهر طرح خوبی بود فقط احمدی نژاد و یارانش چون آن را صرفا به عنوان ابزار سیاسی جهت مطامع خودشان و جلب عوام جهت رای بیشتر دنبال می کردند نتیجه اش ساخت ساختمان های بی کیفیت بدون نظارت کافی بود که به این روز افتاد، خوب بود این طرح نه تنها به پایان نمی رسید بلکه امروز هم در این دولت ادامه پیدا می کرد البته با استفاده از مصالح با کیفیت و نظارت سختگیرانه در ساخت، تنها راه حل خانه دار شدن همه مردم در این کشور و از بین رفتن رانت بازار مسکن همین طرح مسکن مهر یا هر چیزی که اسمش را می گذارید است.
    • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
      9 7
      شنیدم اینا دو ساله که ساخته شده یعنی زمان دولت دلال ها و نجومی بگیرها
    • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
      2 3
      از قدیم میگن کافر همه را به کیش خود پندارد اونهایی که ما را به سیاسی کاری متهم میکنند و خودشان از یکسری قاتل و غارتگر دفاع می کنند بدانند که سودشو کسی دیگه برده و خورده و با این نظراتتون فردای قیامت باید جوابگوی این حمایت ساده لوحانه تان باشید میزان انرژی رسیده به هر نقطه از سطح زمین علاوه بر میزان انرژی آزادشده در کانون زلزله به مجموعه عواملی نظیر عمق زلزلهفاصله کانون زلزله از مرکز روزمینی زلزله، جنس خاک و ... بستگی دارد. از همین رو خسارت‌های وارده در زمین لرزه‌های دارای درجه یکسان، ممکن است بسیار متفاوت باشد. به همین دلیل پرسش و بیان مقاومت ساختمان‌ها در برابر زلزله با بزرگی خاصی در مقیاس ریشتر از نظر فنی بی‌معناست. در نتیجه ریشتر مقیاس کاملی برای توصیف همه جانبه زمین لرزه نیست.
    • بی نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      0 0
      میشه بگید چند نفر تو خونه های مهر کشته شدن
  • بی نام A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    اسکلت سازه اسیبی ندیده یعنی تیر ستونها و سقف فقط نما سازه دچارریزش شده به نظر نمره ردی نیست اگه علمی صحبت کنیم خیلی بهتر از سیاسیه
    • بی نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      روستاهای کاه گلی که با خاک یکسان شدن هم کار احمدی نژاده؟
    • بی نام DE ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      همین جوری که در حال بحث علمی درباره این فاجعه هستین یه زحمت بکشین اگه نیکزاد و دوستانش در ستاد «بدل بهشتی» دم دست تون هستش واسه آواربرداری از بادی که در دولت پاک دستان کاشت و اینک طوفان شده است به غرب کشور بفرستین.
    • سعید میری ارشد سازه A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      18 8
      در رابطه با تصاویر منتشر شده از اثر زلزله بر روی مسکن مهر،هر کشوری برای ارائه مجوز ساخت و ساز آئین نامه هایی داره. کشور ایران آئین نامه 2800 زلزله رو داره که باید رعایت بشه توسط محاسب. تو آئین نامه 2800 زلزله ایران بندی هست که اجازه وقوع طبقه نرم رو نمی ده یعنی سختی جانبی سازه تو یک طبقه خیلی کم باشه که اینجا این اتفاق تو پیلوت مسکن مهر افتاده. اگه دقت کنید در تصاویر منتشر شده، می بینید ستونهای پیلوت کج شدن در حالیکه طبقات بالایی مستقیم هستند. آئین نامه ایران اجازه این کارو نمی ده.این یعنی مسکن مهر در مغایر با آئین نامه ایران ساخته شده .درضمن اینکه مسئولین می گن روی گسل بوده فقط بهانه است اگه روی گسل باشه و طبق ایین نامه ساخته بشه مشکلی پیش نمیاد چون ایین نامه برا
    • بی نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      3 10
      آقاجان عمر خونه فقط 10 ساله نه100 سال
    • حمید A1 ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      13 3
      چرا ما از ژاپن موفق تو زلزله ها الگو برداری نمیکنیم؟امداد رسانی که ضعیف ساختمان که ضعیف.احمدی نژاد و تیمش مقصرند و البته روحانی و تیمش هم همینطور.واقعا جای تاسفه
    • بی نام A1 ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
      16 7
      باید دید چند نفر داخل مسکن مهر کشته شده اند و بعد قضاوت کرد. از تصاویر به نظر میرسد که استراکچر هیچ ساختمانی در مسکن مهر فرو نریخته اما ساختمانهای زیادی در شهر با خاک یکسان شده اند. موافق طرح مسکن مهر نبوده ام اما شاید بعدا مشخص شود که مسکن مهر جان خیلیها را نجات داده باشد. معتقدم که بعد از خوابیدن بحران باید در این مورد یک بررسی دقیق شود و به مردم گزارش شفاف داده شود.
    • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
      7 9
      شما عینک رو بزن نمیبینی کل ساختمون ها کج شده این نما هست فقط؟ بابا مهندس
  • عرشیا A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    یکی از بزرگترین جنایتهای دولت دروغگویان ناپاکدست همین مسکن به اصطلاح مهر است ،خدا لعنتشان کند ،امین.
    • بی نام DE ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      و متهم ردیف اول این به قول شما جنایت که مرد شماره یک مسکن مهر در دولت احمدی نژاد بود در انتخابات بهار گذشته از سوی رئیسی به عنوان رئیس ستادش انتخاب شد و الان در آستان قدس در امور ساخت و سازهای این نهاد مشاور است. حالا رئیسی بی تجربه باید دست پخت مدیران رده اول ستاد و مردان دولت رؤیایی اش را تماشا کند و پیام بدهد که در کنار مرقد حضرت رضا برای جانباختگان آرزوی مغفرت و برای بازماندگان صبر آرزو می کند و در نهایت شاید برای خالی نبودن عریضه نبات و غبار متبرک بفرستد برای داغدیدگان. خدا را شکر که مملکت دست این گروه نیفتاد
    • بی نام A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      6 14
      خدا شفا بده
  • بی نام A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    بدون نظارت مهندسی و بنداز در رو ساخته شدند که ادما مظلوم و کم در امد اینطوری قربانی بشن حالا با مقصرین در امر ساخت و نظارت و یا آن مسئولینی که کلید رو به مردم دادن برخورد خواهد شد ؟؟؟؟؟
    • بی نام RO ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      3 10
      اصلا قصد دفاع از کسی رو ندارم ولی افرادی مثل شما مگس های دور شیرینی هستند در ضمن چند نفر از دوستان هم ذکر کردند که در زلزله ای که میزان شدت زلزله چند ده برابر زلزله بم بوده اگر دیوار های خراب بشه غیر طبیعی نیست ولی شما ساختمان های دولتی که دراین دولت ودولت آقای خاتمی ساخته شده نگاه کنید می بینید آنهایی که کیفیت خب داشته آنها هم به همین مشکل دچار شدند. در ضمن کل مسکن های مهر زیر نظر نظام مهندسی استانها اجرا شده است.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    116 3
    آقا یکی خواهشا به من بگه 80 میلیون به علاوه 30 میلیون وام یعنی 110 میلیون برای یه خونه 100 متری یعنی متری 1 میلیون و100 یعنی چی؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    100 2
    آورده متقاضی بین 65 تا 81 تومن 30 وام 4 سال سود پول ها که تو بانک مسکن خوابیدهبا سود 20 درصد میشه حداقل 30 تومن میشه: 125 تا 141 تومن تازه این خونه 99 ساله است و باید هزینه ملکی شدنش رو هم بدین. بماند هزینه کابینت و داخل خونه دقت شود که این فاز در بیابان خدا واقع شده و حتی بحث محیط زیستی داشت. آیا واقعا این مسکن مهره؟
  • بی نام A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    76 4
    4 سال پیش دولت قبلی گفت 32 تومن بدین 18 ماهه خونه هاتون رو تحویل بگیرین. بعد از 4 سال هنوز تاریخ واگذاری خونه ها هم معلوم نیست. وحتی اگه این افزایش قیمت رو قبول کنی که قبول نداریم معلوم نیست خونه بهت تحویل بدن.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    مسکن مهر قاتل مردم، لعنت بر بانیان و سازندگان
    • بی نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      15 3
      نظر من به نظر شما نزدیکتره ......
    • بی نام DE ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      5 0
      تازه الان همون تیم سیاستگذار مسکن مهر به رهبری نیکزاد الان در مشهد مشاور پروژه ساخت انبوه زائرسراهای ارزان قیمت با کارفرمایی آستان قدس هستند و در انتخابات هم همگی در ستاد رئیسی جمع شده بودند
    • بی نام DE ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      16 1
      رئیسی که در انتخابات اخیر همه مردان احمدی نژاد را در ستادش جمع کرده بود تا به کمک اتهام زنی های بی پایه آنها پاستورنشین شود در انتخابات بعدی می تواند این شعار را سرلوحه قرار دهد: هر ایرانی یک پراید و یک مسکن مهر. این جوری هم کلی اشتغال ایجاد میکنه هم مردم دسته دسته روانه بهشتی میشوند که خودش و اطرافیانش ادعای آن را دارند که حامل بوی آن هستند
  • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    129 9
    وقتی میگم بساز بفروش ها فقط به فکر سود و منفعت خودشان هستند و جان مردم برایشان ارزش نداره برای همینه
  • بی نام A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    118 1
    و صد البته مسئولانی که این کار رو تایید کردن و با این پیمانکاران قرارداد امضا کردند
  • بی نام A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    111 1
    لعنت بر پیمان کاراشون
  • بدون نام ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    خونه كج شده اقا مي فرمايند نمره ردي نيست سياسي صحبت نكن علمي صحبت كن! واقعا فهميدم كه خيلي حاليته كجا درس خوندي!
    • بی نام DE ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      1 6
      چرا چرت میگی تو عکس خونه کج افتاده ، اگر اون سازه کج بسه بنظرت سرپا میمونه
    • بی نام A1 ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      7 1
      اون عکس که ساختمون کج شده مال سال 95 هست اونم تو مصر قسمت پایین عکس کات شده تا سوء استفاده کنن
  • بی نام A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    سه میلیارد دلار از ثروت مملکت را به شرکتهای ترکیه ای دادند که مسکن مهر بسازند. این هم عاقبت اش.
    • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      7 3
      مسکنهای ساخت ترکیه مقاومند
    • بی نام IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      2 4
      تو دیگه کی هستی بابا؟
  • بی نام A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    لطفا انصاف بخرج دهید و این ساختمانهای سرپا را با ساختمانهای فرو ریخته دیگر این شهر مقایسه کنید. .اگه پیمانکار خطا کرده چرا طرح خوب مسکن مهر را هدف قرار میدهیداینهافقط نماش ریخته.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    156 7
    جالبه که خونه کناری که مسکن مهر نیست هیچ اسیبی ندیده و حتی بند رخت هم هنوز رو پشت بامش آویزون هست
  • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    77 2
    شما فکر نکنید که اینا که ساختن و انداختن بساز بفروش بودن اصلا مدیونید اینجور فکر کنید
  • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    16 34
    جالبه که روی پشت بوم این ساختمون پر از دیش ماهواره ست
  • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    112 7
    سوريه س اينجا يا مسكن مهر ايران؟
    • بی نام A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      19 1
      اگه سوریه بود که شش ماهه بازسازیش میکردیم
  • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    مسکن ظلم نه مسکن مهر.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    74 6
    متاسفم برای مسولان و ناظران
  • بی نام A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    یادگاری ازمدیریت جهانی
  • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    85 10
    معجزه هزاره سوم
  • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    63 8
    البته گویا ابداع کنندگان پروژه مسکن مهر عقیده داشتند که این ساختمانها بر اساس تکنولوژی پیشرفته و مصالح عالی ساخته شده اند.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    80 17
    مبارك باشه آقاي احمدي نژاد .
  • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    66 24
    بگو دکتر بگو چرا نمیگی که جه بلایی سر این کشور آوردی
  • بی نام A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    54 14
    بنده از اول آگاه به خطر احمدی نزاد بودم هیچ وقت هم بهش رای ندادم منظورم اینه که طرفدارش نیستم ولی وقتی جامعه فاسد شده ، و خیلیلی ها دیگه اخلاق وتعهد ندارند نمیشه همه رو گفت تقصیر .
  • بی نام A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    67 8
    مسکن مهر بلای جان مردم شد. دلالی و فساد و دزدی تا کی؟؟؟ چرا باید مستضعفین همیشه قربانی باشند؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    50 4
    متاسفم براي ساخت و سازهايي كه نظارتي ندارن وبا مصالح نامرغوب ساخته ميشن ومردم بايد اينجور تاوان پس بدن
    • بی نام A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      0 11
      شما به جای نظر بر اساس دروغ بهتره بدونید که مسکن مهر کاملا سالم مانده و فقط بخشی از نما مثل تمام زلزله های بالای 7 ریشتر تخریب شده که به سرعت بازسازی میشود اگر بی سواد هستید این را سرچ کنید japan earthquake و ساختمان های ژاپنی را نگاه کنید که سازه سالم مانده اما نما نه در مهندسی هدف جلوگیری از تخریب سازه اصلی ستون، تیر و سقف هست و نه نما و دیوارهای تیغه و ...
  • بی نام A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    41 5
    این سانحه ممکن است برای هرکدام از ما پیش بیاید و نباید به صورت سلیقه ای برخورد کنیم. چیزی که مهم است این است که هموطنان ما نیاز به کمک و یاری فوری ما دارند.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    56 61
    بیمارستان هم در این زلزله خراب شده ربطی به مسکن مهر نداره
  • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    79 8
    آشغال ساختند
  • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    65 11
    یک مدال شجاعت طلب احمدی نژاد.
  • بی نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    95 20
    اقدامات احمدي نژاد تا 50سال آينده هم گريبان اين مملكت را رها نخواهد كرد هيچ دولتي نخواهد توانست مشكلات ايجاد شده در آن دوران را تا 50سال آينده حل بكند اينها تازه اول كار هست مسكن مهر يك درصد مشكلات احمدي نژاد هم نيست صبر كنيد يكي يكي از راه خواهند رسيد
  • بی نام GB ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    93 7
    این موضوع برای مرگ جامعه نظام مهندسی کشور هست و بی وجدانی پیمانکاران هست گرنه اصل خونه دار شدن مردم ایده خوبیه
    • بی نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      8 0
      خونه دار شدن به چه قیمتی؟
    • ... IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      8 0
      دقیقا این جمله درسته، بی وجدان هایی باید پاسخگو باشن که از خون مردم برای خودشون نون در میارن
    • بی نام A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      10 2
      من بعنوان یک مهندس ناظر و همچنین تعدادی از همکاران بنده در زمان ساخت وقتی بعلت کیفیت پایین کار پیمانکار گزارش و درخواست تعطیلی کار را به شهرداری و نظام مهندسی دادیم از طرف مسئولین وقت شهرستان متهم به ایجاد اخلال در کار دولت شده و تهدید به برخورد شدیم.
  • بی نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    17 49
    رای طراحی سازه یه ساختمون یکی‌از فاکتورها اصلی زلزله طرح هست تقریبا هشت ریشتر و ساختمون برای این طراحی نمیشه که وقتی هشت ریشتر زلزله اومد سالم بمونه، برای این طراحی میشه که به شما چند دقیقه زمان بده تا فرار کنید هی عکس نزارید با هفت ریشتر زلزله خراب شده فلان شده بیسار شده
    • بی نام A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      6 0
      اکر این زلزله در ژاپن می اومد فقط پند نفر خراش سطحی میدیدن
  • بی نام DE ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    78 20
    یکی از انتقادات جدی روحانی در تبلیغات انتخاباتی اش به مسکن مهر و فاجعه اقتصادی ناشی از آن و نیز بی کیفیتی ساخت بود که رئیسی که مجری مسکن مهر و وزیر راه و شهرسازی احمدی نژاد را در قامت رئیس ستادش برگزیده بود در برابر آن موضع گرفت و وعده پیشبرد این طرح را داد. حالا باید وزیر مسکن ساز احمدی نژاد و رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی را به همراه تولیت آستان قدس به یک برنامه تلویزیونی آورد تا ببینیم جوابشان برای فاجعه ای که به بار آمده چیست و چرا این مسکن مهر پر سر و صدایشان این گونه از در بی مهری وارد شد و کلی قربانی گرفت؟
    • بی نام A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
      3 10
      میخواستم چیزی که حقته برایت بنویسم ولی چون سانسور میشه تلطیفش میکنم شما و امثال شما نگران صدمات جانی و مالی و روحی که به مردم زلرله زده وارد شده نیستید بلکه به دنبال بهره برداری سیاسی از اوضاع کنونی هستید
  • بی نام DE ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    148 3
    الان مهم نیست چند نفر در سرپل ذهاب صاحب مسکن مهر شدند باید ببینید چند نفر از ساکنان مسکن مهر در سرپل ذهاب در میان قربانیان زمین لرزه غرب ایران قرار دارند تا ببینیم که حوادث مشابه در جاهای دیگر احتمالا چقدر قربانی خواهد گرفت
  • بی نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    از خانه کاه گلی که بهتره
    • بی نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      11 0
      مزیت خونه کاهگلی اینه که تیرآهن دربو داغونش در نمیره بخوره تو سرت ..... نمای روی ساختمونی وجود نداره که بزنه عابر پیاده رو راهی قبرستون نکنه ..... فقط کاه و گله...... امکان زنده موندنش خیلی بیشتر از این تابوت های محمود ساخته است لعنت الله علیهم اجمعین
  • بی نام A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    واقعا که عجب آدمایی هستین شما میدونم که منتشر نمیکنین ولی تو این سوگ و ماتم کشور دنبال کردم امیال پست سیاسی و حزبی خودتون و ماهی گرفتن از آب گل آلود و تحقیر کردن مسکن مهر و خودشیرینی کردن زدن این حرف ها واقعا کار زشت و مشمئز کننده ای است. خدا براه راست هدایتتون کنه
    • بی نام DE ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      12 2
      ای دوست والا مقام، من موندم چرا ما همش در حال تسلیت و سوگواری هستیم؟ چه کسی‌ و کی‌ قراره یه کار اساسی بکنه؟ مگه می‌شه زلتل تو کشور عراق بیاد بعد کشور عراق جنگزده کلا ۶تا کشته بده ما ۴۰۰ تا؟ این سیاسیه؟ مرد مؤمن مردم جونشونو از سر راه نیاوردن که تا حرفی‌ هم می‌شه میگین سیاسیش نکنین سیاسیش نکنین. شما سیاسیش نکن اقتصادیش کن، اصلا ورزشیش کن ولی‌ می‌خوام بدونم مسول جون این ۴۰۰ نفر کیه؟
  • شمس تبریزی A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود نباشید. با تمام ایرادهایی که از نظر اقتصادی به مسکن مهر وارده، اما قبول کنید اگر زلزله ای با این شدت در هر یک از شهرهای ایران بیاد، مسکن مهر و غیر مهر با هم خراب میشن. استانداردهای ساخت مسکن مهر هم مثل بقیه ساختمانهاست. متاسفم که حتی در این اوضاع هم دنبال بهره برداری سیاسی از قضیه هستید
    • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      12 3
      دوست عزیز خونه بغلی رو نگاه کنید . اگه زلزله شدید بوده چرا اون هیچیش نشده
    • بی نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      9 2
      عکس خونه غیر مهندسی ساز سالم کنار مسکن مهر خراب رو ندیدی؟
  • بی نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    روستاهایی که با خاک یکسان شدن کاه گلی بودن.باز مسکن مهر سازه قوی تریه
    • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
      6 2
      پولی بابتش ندادن..ولی مسکن مهر پدر مردم درآوردن
  • بی نام A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    4 1
    مگه نمیگید مسکن مهر نمره ردی گرفته و هیشکی دوسش نداره؟خوب یکیشو از دم قسط بدین من چی میشه؟ بهتر از اینه که خالی بیفته بپوسه. ها؟
    • بی نام GB ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
      3 1
      شک ندارم برج های مسکن مهر از خیلی از ساختمون های شهر مطمئن تره یکیش را لطف کنید از دم قسط بدین به ما .ما هم لطف میکنیم ازتون میپذیریم
  • بی نام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    1 3
    در این اوضاع که مردم برای هم وطنانشان دلشان خون است شما دنبال فرصت طلبی برای کوبیدن مسکن مهر دارید
  • بی نام A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    1 0
    عاقبت سود وربا بدترازاین خواهدبود خانه های کاهگلی بدون سود یادش بخیر بادلخوشی های آن
  • بی نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    3 6
    زلزله های بعد از احمدی نژاد تلفات کمتری داشت رودبار زمان رفسنجانی ۴۰۰۰۰ کشته بم زمان خاتمی ۲۵۰۰۰ چندین زلزله بعد از محمود کم تلفات
  • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    3 3
    نظر من به مسکن مهر نزدیک تر است
  • امیر حسین A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    6 4
    خیلی خیلی جالبه کسانی که در مقابل مسکن مهر موضع گرفتند از حامیان روحانی هستند در حالی که مسکن مهر های ساخته شده در سر پل ذهاب مربوط به دوران روحانی و دو سال قبل است
  • ali A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    3 2
    خیلی نامردید... مسکن مهر در کنار معایب کمش بهترنی طرح ممکن بود. شماها بیایید یه واحد مسکن برای مردم بسازید.... ضمنا مسکن مهر انبوده توسط دولت ساخته نشده که...دولت نظارت میکرده و انبوده سازان همون منطقه می ساختن
  • رضا IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    4 0
    نمره دادن به مسکن مهر و زهر بمونه برای بعد به فکر مرد داغدیده باشید که یک عمر تلاش و سرمایشون بر باد رفت
  • مهرداد A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    10 2
    مدیر عامل یک شرکت ساختمانی هستم..هیچوقت فراموش نمیکنم طرح مسکن مهر که پیشنهاد شد هفته ای نبود که تماسی از افراد مختلف از سردار سپاه گرفته تا روحانی برای واگذاری بدون مناقصه ی هزاران واحد مسکن مهربا من گرفته نشه..همه به دنبال حق دلالی های کلان خودشون بودن بدون اینکه بدونن اصلا کیفیت کار من در چه حده؟؟اون موقع به حال این مملکت تاسف خوردم و بر بانی این طرحهای غیرکارشناسی دزد پرور لعنت فرستادم...امیدوارم روزی اقای احمدی نژاد که عضو مجمع تشخیص مصلحت این کشوره تاوان خیانتهای خودشو پس بده.
    • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
      3 2
      نکنه برج خلیفه رو تو ساختی که اینقد طرفدار داری یا شایدم حق دلالی خوبی میدی...
  • رضا ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    2 0
    اين اقايي كه همه محاسبات رو بعد گفته پولها توي بانك مسكن هست ، معلومه شما از اين بساز و بندازها بوديد ، اقا وقتي اول كار محاسبه بلد نبودي و فقط فكر پول يا مفت بودي هم اينجوري فكر ميكردي از حول حليم بيفتي توي ديگ !!! اقا كار بايد دست كار دان باشه ، بلد نبوديد زير بارش نميرفتيد .
  • بی نام A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    1 2
    کلا دنبال یه چیزی می گردید تخریب کنید
  • داوود A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    1 0
    فقط یک سوال دستگاهی نظاذتی اعم از شهرداری . مهندسی ناظر و.... کجا و چرا پاسخگو نباشند....
  • بی نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    4 0
    فقط دلم به حال مردم ایران میسوزه هر روز قشر متوسط به ضعیف نزدیک تر میشه.حالم بد میشه وقتی این جور اتفاقات رو میبینم کسی با مسکن مهر مشکل نداره اما همیشه انسانهای ضعیف باید تاوان بدهند در این مسکن مهر مگه کی ساکن بوده ؟ لطفا با خانه های گلی مقایسه نکنید چرا که آنها حداقل 30 سال از ساختشون میگذره
  • امید RO ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    3 5
    واقعا برای خبر آنلاین متاسفم که بخش اقتصادیش نظر مهندسی میده. احتمالا بخش آشپزیشم نظر سیاسی میده. نویسنده محترم این مقاله لطفا با تایید افراد غیر متخصص از نظر عمرانی در باره متن خود زیاد خوشحال نشو د چون بیشتر گروه های مهندسی و نظام مهندسی استان ها از عملکرد این ساختمان ها راضی هستند چون در زلزله ای به این شدت ،که طی تحلیل های مهندسی قدرت آن ۳۰ برابر زلزله بم بوده اگر استراکچر ساختمان سالم مانده قابل تامل بوده و نباید افکار عمومی ومردم را پریشان نمود. واقعا این نوع متن بی پایه از خبر آنلاین بعیده.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    4 2
    اینقده مقوایی درست کردن معلوم نیست اجرها سنگ نما را نگه داشتن یا سنگ نما اجرها را ؟؟ تو طبقات بالایی مسکن مهر نایین وقتی وزش باد شدید باشه دیوار جلو هال با پنجرش با هم میلرزه و صدا میده
  • ناشناس IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    2 6
    یادمون باشه زلزله 7 ریشتری اومده شوخی نیست خدا نکرده تهران این زلزله می اومد چه افتضاحی میشد باز مسکن مهرها خدا را شکر سرپا هستند معلومه زیاد هم ضعیف نبودند در مقابل این زلزله قوی.
  • منصف A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    2 6
    به گزارش دولت بهار، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه تنها دیواره‌های بیرونی مسکن مهر تخریب شده‌اند. مسعود شریفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: تنها دیواره‌های بیرونی مسکن مهر تخریب شده است و براساس عکس‌های موجود بیشترین خسارت‌ها مربوط به منازل ساخت خود مردم بوده است. وی همچنین در این ارتباط به خبرنگار ایسنا گفت:‌ ما در این شهرستان دو پروژه ۵۰۰ واحدی و ۲۵۰ واحدی مسکن مهر داریم که پروژه اول بر روی گسل قرار داشته و آسیب دیدگی آن به دلیل پایین بودن کیفیت ساخت مسکن مهر نبوده بلکه تمام ساختمان‌ها و سازه‌های آن منطقه حتی اداره راه و شهرسازی این شهرستان که ساختمانی یک طبقه است آسیب دیده‌اند.
    • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
      1 1
      منصف عزیز اصلا مسکن مهر یه طرح بسیار بسیار غلط و ناکارآمد ولی میدونی اونایی که منفی میدن مشکلشون چیه ؟ اینا به دنبال تصفیه حساب و عقده گشایی سیاسی هستند همینا هم اگه موقعیتش براشون جور بشه خون مردم واسشون پشیزی ارزش نداره دنبال انصاف نیستند .
  • بی نام A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    4 5
    چه بدبخت وبداقبال مردمی که احمدینزاد ها براشون برنامه ریزی کنه
  • بی نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    6 0
    الان شما فکر میکنید مجتمع هایی که آقایون بساز بفروش میسازن خیلی بهتره مشکل مملکته ما فساده هر کسی تو هر نقطه ای که هست به نوعی کارشو درست انجام نمیده و فاسده یکی کم فروشی اینجوری داره یکی کرایه ماشینو تو مواقع بحران سه برابر میکنه و.... مشکل کشور فساده و عدم کفایته فقط ادعای خدا پیغمبر داریم به خدا کشورهای بی دین از ما ها خیلی دین دارترن
  • امیر US ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    16 0
    خدا لعنت کنه تمام مسئولین فعلی, قبلی و آینده رو.
    • ... IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
      6 0
      این جمله تمام آن چیزی است که باید گفت نه گذشتگان به فکر مردم بودن، نا اونایی که الان هستن به فکر مردمند و نه آنهایی که خواهند آمد
  • مولوی IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    4 3
    ستونهاش برا زمان احمدی نژاد بوده سالم مونده اما نماش برا زمان روحانی بوده که فرو ریخته خبر انلاین داری از احساسات مردم سو استفاده میکنی
  • بی نام DE ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    3 3
    کسیکه بگه نمره ردی گرفته از علم سازه چیزی نمیدونه من خودم مهنس سازه هستم این ساختمان ها زلزله رو تحمل کردند و پایدار باقی موندن فقط مشکل در اجرای ضعیف سنگ و دیوار نما و رعایت نکردن مفاد آیین نامه ۲۸۰۰ برای دیواره ها بوده
  • حسین A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    2 1
    عکسهای واقعی رو نشون مردم بدید . شما که دارید بازی سیاسی میکنید حداقل وجدان سیاسی هم داشته باشید . درضمن 5 سالی میشه مسکن مهر دست دولت روحانی است . موجه میشید ؟ 5 سال کم نیست . اگر به درد نمیخوره پس حداقل کاره دیگه ای انجام بدید . از شما حرکت از مردم برکت .بسم الله .
  • سبزینه A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    1 2
    رفتی عکس کج انتخاب کردی بگی همه خونه ها دچار رانش شدن؟؟؟ واقعا بعضی جناحهای سیاست چقدر ....بوقا.... اسکت سازه در بیشتر موارد سرپا هست.... فقط ما بشتر در عکس ها داریم اعضای غیر سازه ای میبینیم دچار جدایی از سازه شدن... در این زلزله به این شدت می تونست بدتر از این باشه.
  • حسن A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    2 0
    از همان اول رد بوده.
  • بی نام A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    2 3
    از نظر مهندسی برای زلزله با 7.3 ریشتر مسکن مهر آسیب خاصی ندیده، فقط بخشی از نما تخریب شده که کاملا طبیعی هست و مسکن مهر کاملا نمره قبولی گرفته حالا یک مشت بی سواد فکر می کنند در ژاپن خبره خوب یک جستجو کن japan earthquake ببینید تخریب نما یک چیز عادی هست و من تا به حال در هیچ کشوری مشاهده نکردم که بعد از زلزله بالای 7 ریشتر نمای ساختمان ها سالم بماند، اگر هست به ما هم زمان و محل زلزله را بگویید
  • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    3 1
    بنظرم تعداد کشته شدگان در مسکن مهر مشخص بشه بهتر میشه قضاوت کرد
  • بی نام A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    4 0
    پیمانکاری که از کارش میدزده، مهندس ناظری که نظارت نمیکنه و امضاش رو میفروشه،شهرداری که بخاطر کسب درآمد همه جور چشمپوشی میکنه باید محاکمه بشن. دزدی از آدمهای بی بضاعت جامعه که با هزار امید میخواستند صاحب مسکن مهر بشن، حالا صاحب مسکن مرگ شدند. چه راحت پولشون رو توی تابوت سرمایه گذاری کردن.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    3 1
    در تهران بیاد ببینیم که مسکن مهر زودتر خراب میشه یا ساختمانهای شما ان شااله ساختمان خبرانلاین هم منهدم شود الهی
  • بی نام IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    3 0
    برداشت سیاسی نمیکنم ولی مسکن مهر ویژه تهرانسر خیلی جالبه. چون از تیرآهن های بسیار نازک و دیوارهای یک پارچه بتنی با عرض 5 تا 10 سانتی متر استفاده شده
  • رضا A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    5 2
    من موندم الان منظورتون از این تیتر تخریب دولت احمدی نژاده یا روحانی ؟ به هر حال هر جور حساب کنی پنج سالی میشه این طرح دست دولت روحانی است یعنی 3 سال آینده اگر کاری غیر از مسکن مهر صورت نگرفته باشه نمره ی قبولی رو دولت احمدی نژاد میگیره که حداقل یه ایده داشت حالا چه بد چه خوب حداقل ایده رو داشت و عملی کرد . اما این اصلا خوب نیست که دولت روحانی از این ایده در زمان استفاده جناحی کنه در زمانی که مشکل ساز میشه تخریب کنه . این اصلا خوب نیست و باعث خجالته . یعنی یه جورایی با این تیتر به من خواننده دارید توهین میکنید و میخواید یه طوری القا کنید که ببینید چه اتفاقی در دولت قبل افتاده . یا به زبانی دیگر بازی سیاسی باعث توهین به من میشه بگذریم از اینکه این موقعیت مرگو میر اصلا جای مناسبی نیست .
    • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
      1 2
      منم یه ایده دارم. بریم با کاغذ تو مریخ مسکن بسازیم. یه ایده دیگه هم دارم؛ از اینجا به ماه آسانسور بزنیم دادن ایده ی احمقانه و بی پشتوانه از وظایف رییس جمهور نیست دوست عزیز. همینطوری فکر کردیم که همه پیشرفت کردن و ما پسرفت
  • بی نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    1 0
    ملت ایران زندگیشونو و رفتارشونو با ملت ژاپن اشتباه گرفتن
  • بهروز A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    2 0
    نزده ترکیدیم
  • بی نام A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    1 2
    زمین لرزه بم نیمه شب بود. مردم هم خواب بودند که این باعث بالا رفتن آمار جانباختگان شد. اما این زمین لرزه سر شب بود مردم هم بیدار و آماده فرار از ساختمان
  • عباس مهدویان A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    1 0
    با سلام و احترام امروز صبح بدلایلی بازدیدی از مسکن مهر شهرستان کرج داشتم. بمعنی واقعی تاسف خوردم که سرمایه مملکت در این پروژه ها هزینه شده است. کیفیت ساخت بسیار پایین و با انگشتان دست بتن را می توانستم پودر کنم. درصد سیمان در بتن بکار گرفته بسیار پایین و مقاومت آن بسیار در زیر استاندارد. سنگها از دیوار کنده شده بودند ساختمانها در حال ساخت و پوکی بسیاری در بتن بسیار نامرغوب مشاهده می شد. این ساختمانها در اثر رخداد زلزله ای بسیار ضعیف و در منطقه که بسیار لرزه خیز است حتما تخریب خواهد شد.
  • بی نام A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    1 0
    فقط تاسف بابت وضعیت کشورم.چرا با این همه درامد نفت مردم ما باید اینجوری زندگی کنن؟
  • بی نام EU ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    1 0
    اگر عدالتي توي اين مملكت وجود داره بايد همين الان طراح و ناظر و عوامل مربوطه را جلوي چشم همه دار بزنند. به قدري از طرح مسكن مهر دزديده شد و خوردند كه يه ذره اش هم به فكر مردم نبودند.
  • بی نام A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    1 2
    اگرچه شاید الان موقعیت مناسبی نباشد و آدمها رابه سواستفاده وسیاسی کاری متهم نمایند اما واقعیت این است که مسکن مهرميراث شوم دولت دهم درهرنقطه ای ازکشورکه وجوددارد همانندکرمانشاه همانندبمب میماند.براستی مسببین این فاجعه چونه شب سربه بالین می نهند.تمام افتخاردولت دهم و احمدی نژادمسکن مهر بود.وازهمان ابتداوباملاحظه افرادساده نیز مشخص بود چه عاقبتی نصیب ساکنان آن خواهدبود
  • امین A1 ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    0 1
    خدا لعنت کنه این صباغی ریس جمهور سابق رو که باعث و بانی این کار ها ست
  • بی نام A1 ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    3 1
    خدا نیامرزه پدر و مادر کسی را که برای سیراب شدن شهوت قدرت طلبیش همچین طرح بزرگی را بدون برنامه ریزی و بستر سازی و از همه مهمتر کنترل انجام و یک عده مردم بیچاره را بدبختر و عده ای موقعیت طلب را میلیاردر کرد.
  • بی نام GB ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    3 1
    استدلال باید قوی و منصفانه باشه. ۱. دو روز از زلزله نگذشته و بدون مقایسه درصد تخریب خانه های مسکن مهر با خانه های دیگر شخصی ساز و بساز بفروش نمیشه حرفی زد. ۲. باید خانه قبلی و فعلی ساکنان مقایسه بشه. یعنی اگر فرد از یک خانه خشتی به مسکن مهر‌ نقل مکان کرده موضوع کلی فرق میکنه. ۳. در این تصویر سازه ساختمان ۶ طبقه سالم مونده که برای زلزله ۷.۳ برای ایران خوبه.
  • بی نام A1 ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
    4 1
    اگه کشور دیگه ای بود مسئول این اتفاقات رو به سلابه می کشیدن اما اینجا طرف داره راست راست راه میره و هر روز هم یه سمت جدید بهش میدن
  • بی نام A1 ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
    3 8
    چقدشماحقیرین.زلزله۷.۵ریشتری اومده با۳۰۰کشته.زلزله۶ریشتری دردولت خاتمی تون ۴۰هزارآدم رودربم نابودکرد.۷ریشتری هاشمی۴۰هزاردرمنجیل.نه آقامسکن مهربد.شمابهترش روبساز
    • بی نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
      6 2
      ببخشیدا ولی مزخرف گفتن تو این مملکت اگه مالیات داشت تو و امثال تو برای لاپوشونی گندی که اون آقا توی 8 سال به این مملکت زد، نمی تونستین از این استدلال های آبکی استفاده کنین. مگه خاتمی تو بم مسکن ساخته بود که بخواد تو زلزله خراب بشه یا نشه؟ مسکن مهر کمر اقتصاد رو شکوند؛ این همه هزینه بابت هیچی. تنها کسایی که از این پروژه سود بردن، انبوه سازان بی وجدان بودن. موندم این پولا رو چطوری می خورن
  • یک ایرانی مسلمان A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
    2 6
    جناب آقای دکتر احمدی نژاد.... رئیس جمهوری بهاری... این بود پروژه بزرگ شما؟... هر چند که پس و پیش تان نیز چندان که باید ، نیستند و این نجات دهنده و پوشاننده اشتباهات استراتژیک تان است... باد بهاری که منتظر اش هستید، شما را خواهد برد برادر...
  • کامبیز IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
    4 1
    در آشفته بازار مدیریت مبتنی بر بی برنامه گی معجزه هزاره سوم،آنچه رخ داده است،نمای بیرونی کوه یخی استامیدواریم حدس و گمان ها در مورد کیفیت ساخت وسازها صحیح نباشدتا همینجا هم سوای مصدومین و خسارت دیدگان پروژه مسکن مهر کرمانشاه ،بایستی نگران آشفتگی و تشویش خاطر ساکنین این پروژه در باقی نقاط کشور بود اما نکته حایز اهمیتاحمدی نژاد یک نفر بودقطعا بی برنامه گی ،بزرگترین خصیصه او بود اما ما که افتخار می کنیم به گسترش کمی و کیفی دانشگاههای بعد از انقلاب خروجی دانشگاههای ما در حوزه عمران و ساخت وساز،از مهندسین طراح،ساخت،نظارت،تکنسین،و سازمانهای نظام مهندسی و شهرداری هاو...کجای این فاجعه هستند؟؟امروز کوبیدن صرف احمدی نژاد رافع مسئولیت همه این افراد و دستگاهها نیست
  • بی نام IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
    1 1
    سلام از این عکس شما و عکس های دیگر مشخص است که اکثر ساختمان های مسکن مهر در آن مناطق ظاهرا اسکلت خوبی داشته اند که فرو نریخته اند. خود این در کاهش تلفات بسیار موثر بوده است. از نظر موارد دیگر بله، ظاهرا این ساختمان ها ضعیف بوده اند. برای قضاوت منصفانه بهتر است کمی صبر کنیم و آمار ساکنین مسکن مهر و تلفات و خرابی ها در آن پروژه ها را دقیق تر بررسی کنیم. یا علی ع
  • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
    8 0
    یه واحداختصاصی برای همه مسئولین مملکتی درنظربگیریدوهمه رادراون جابدیدتاباهم دریک مکان زندگی کنند بعدش اگرزلزله اوم هرکدوم که زنده موندند ازش توی سیاست استفاده کنید. مردی این پیام رابزن خبرات لاین
  • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
    3 0
    کاه گل اوار شود تلفات بیشتر است یا چند طبقه سیمان و بتن؟ این موضوع رامی شود در این حادثه تلخ بررسی کرد
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
    6 0
    lمسکن مرگ
  • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
    1 1
    آپارتمانهای مسکن مهر استاندار نیستند من امید وار هستم دولت با کمک کارشناسان وبازدید ازسایر شهرهای دیگر از تکرار چنین اتفاقاتی جلو کیری نمایید . تا هم وطن های عزیزمان دچار مصیبت نشوند من و خانواده واقعا از مرگ واین فاجعه ناراحتیم
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
    5 6
    این مسکن ها دو سال ساخته یعنی برای سال 94 یعنی یرای زمان شیخ حسن دوباره که سوتی دادید....
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
    4 3
    مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی: مسکن مهر تخریب شده زلزله کرمانشاه ۲ سال پیش ساخته شد منبع تسنیم
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
    4 4
    رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: در مناطق زلزله‌زده شاهد این هستیم که واحد‌های مسکن مهر که دو سال از ساخت آنها نمی گذرد به صورت جدی تخریب شده اند و این یک فاجعه است.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
    4 2
    خانه ای ساخته ایم سایبانش همه دست رنج شما زیرپا فرش نداری درحصارش همه نکرار ناله ها مادراین جمع دزدان پول خون تورا می طلبیم کارت عروسی مسکن مهر
  • جوان A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
    3 3
    عزيزان توجه كنن اگر زلزله 7.3 ريشتري خداي نكرده در تهران هم بياد مطمن باشيد ساختموني سالم نميمونه ولي طي گزارشي كه كردن 90درصد كشته مال روستاهاي گلي بوده كه بر سرشون خراب شدن بنظرم اسكلت يه ساختمان مهمه چون اسكلت خراب نشه احتمال كشته شدن خيلي كم هست مثل عكسهايي كه الان دارن ميبينن
  • مجید A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
    4 0
    عزیزان بیشتریا احساسی حرف زدن و چون یسری مشکلات دارن زندگی که منم موافقم این حکومت مقصره چه چپی چه راستی چه کسی که طرفی نداشته باشه و سکوت در ظلم اگر دید که یک عده یطرفته رو قاضی مثل همین قضیه بدونید بازیچه یه عده شدین که دنبال منافع خودشون هستن حالا چه هذب ها داخلی چه منافقین کشور بدونید هیچ کس دلسوز من و شما نیستش دلسوز واقعی بجای زدن به حاشیه وبزرگ نمایی یک مسکن مهر میاد کلا همچیو نقد میکنه جوری الان پیچیده انگار تماما اونهایی کشته شدن تو مسکن مهر بودن ؟؟؟؟ هیچوقت ندیدم اینجوری یه عده هدب موضع بگیرن و اینقدر حاشیه بسازن و الان هم برای در رفتن و پاسخگویی چسبیدن به مسکن مهر و مقصر کردن احمدی نژاد رو این یراه خیلی خوبی که یاد گرفتن برای فرار کردن از بی کفایتی
  • مجید A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
    2 0
    و ادامش عزیزان چرا موقع زمان خاتمی در زلزله بم با اون شدت فاجعه کسی کوچکترین نقدی نکرد به خاتمی؟ لابد چون مسکنی نبوده که خاتمی بسازه؟ مگر مسکن های دیگر خارج از عرف و این دولتها هستن؟ تمام ساخت ساز ها مقصر هستن هر گونه بی کفایتی در هر جا وبیشترین قدرت رو همین اصلاح طلب ها دارن تو انتخابات ثابت کردن استاندارها با اون وضع انتخابات بی ثابقه احمدی نژاد کار ندارم اصلا برای مردم بد ولی برای این دزدها مثل یک سم بود چون داشت ریششون رو میزد و خیلیا رو دمشون قیچی کرد مثل استانددار شهر خودمون که دید بی کفایته رسیدگی نمیکنه و نمیحوام تاییدش کنم ولی میخوام بگم بازیچه نشین و فکر کنین درست خیلی سادس این قضیه کلا اصل زلزله ول کردن چسبیدن مسکن مهر حالا اگه براشنوون مهم باشه یکضره احوال مردم بدبخت
  • ناشناس A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    0 0
    همین زلزله اگه اکباتان تهران می اومد مطمین باشید به ساختمانها هیچ اسیبی نمی دید .
  • علی A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    0 0
    مسکن مهر فقط 2 کشته داده ، بد نیست این متنو بخونید : بر خلاف همه جنجال‌ها علیه مسکن مهر باید گفت که اگر همین هزار خانوار ذکر شده در صحبت های مسوولان که از قشر ضعیف جامعه بودند و توانستند با این طرح ارزان قیمت خانه‌دار شوند، آن شب هولناک در خانه‌های فرسوده اقامت داشتند، آمار کشته‌های این حادثه تلخ بسیار بالاتر می‌رفت. اما کمی آنطرف تر از کانون زلزله و سرپل ذهاب که بیشترین تلفات را داشت، واحدهای دیگری از مسکن مهر نیز بودند که در برابر این زلزله ۷.۴ ریشتری تاب آوردند.