دود نیروگاه منتظرقائم به چشم مردم فردیس می رود

موضوع آلودگی نیروگاه منتظر قائم که سالها است نقل محافل زیست محیطی در استان را به خود اختصاص می دهد. محور نشستی فرمایشی و بدون حضور متخصصان امر بود. صبح امروز در حالی جلسه راهکارهای علمی کنترل آلاینده های خروجی از دوکش های نیروگاه منتظر قائم در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد که هیچ یک از متخصصان امر در این حوزه حضور نداشتند.

خبرآنلاین- البرز: نشستی فرمایشی که در آن فرماندار فردیس به عنوان اصلی ترین مسئولی که پیگیر مستمر آلودگی نیروگاه منتظر قائم است از عدم دعوت رسمی خود به این نشست اظهار گلایه فراوان داشت.

مهدی مهرور گفت: نیروگاه منتظر قائم اولین منبع آلوده کننده در فردیس است که شهرهای اطراف را نیز تحت تأثیر مسائل زیست محیطی قرار داده است.
وی با بیان اینکه تأمین سلامت مردم اولویت دولت تدبیر و امید است افزود: نیروگاه منتظر قائم در فردیس سلامت مردم را نشانه گرفته است و آثار سوء آن بر سلامتی مردم هزینه های گزافی را به همراه دارد.
فرماندار فردیس تصریح کرد: علی رغم مکاتبات استاندار البرز با وزیر نیرو جهت تغییر سوخت این نیروگاه از مازوت به گاز هیچ اقدامی از سوی این نیروگاه صورت نگرفت.
مهرور گفت: عنوان این نشست بررسی راهکارهای علمی کنترل آلاینده های خروجی از دوکش های نیروگاه منتظر قائم است در حالی که هیچ یک از متخصصان امر در این نشست حضور ندارند و بنظر می رسد این گردهمایی تنها نشستی فرمایشی باشد.
وی عنوان کرد:باید عملکرد این نیروگاه به صورت لحظه پایش و در معرض دید عموم قرار گیرد تا مردم خود بر این امر که سلامتی شان در خطر است آگاه شوند.
مهرور گفت: توقف فعالیت نیروگاه منتظر قائم مصوبه دولت است و این امر از طریق مسئولان و مراجع قضایی پیگیری جدی خواهد شد.
فرماندار فردیس دقایقی بعد این نشست را ترک کرد.
با این اوصاف بنظر می رسد تا توقف قطعی فعالیت نیروگاه منتظرقائم دود آن باید به چشم مردم فردیس برود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =