«کتاب الاربعین» یک اثر مرجع برای آنهایی است که عاشق آگاهی از رمز و راز «خودسازی» و دانایی از راه​های قرب الهی هستند؛ با تشریح اصولی از زندگی عارفانه مبتنی بر ایات قرآن و احادیث نبوی.

به گزارش خبرآنلاین، چاپ سیزدهم «کتاب الاربعین» تالیف امام محمد غزالی با ترجمه برهان الدین حمدی از سوی انتشارات اطلاعات وارد بازار نشر شد. این کتاب آموزنده و خواندنی در چهار بخش به «خلاصه علوم، عملهای ظاهر، تزکیه قلب از اخلاق بد، اخلاق پسندیده» می پردازد و در هر بخش به 10 اصل مهم اشاره می کند. در هر اشاره نیز با ذکر مثال ها و نمونه هایی همراه با شرح آیات قرآن و احادیث و روایاتی از پیامبر اعظم(ص) خواننده را در مسیر فهم مطلب بیش از پیش راهنمایی می کند. کتاب، بحثى است مبسوط در معارف دینى و مسائل اخلاقى که بسیارى از مشکلات عقیدتى را با دادن توضیحات کافى و ذکر مثالهاى حسى، آسان و قابل درک می‌‏سازد.
 

بنابراین گزارش در بخشی از این کتاب و ذیل بخش چهارم در اصل یادآوری مرگ می خوانیم:

«آن حضرت در نزدیکی مجلسی که صدای خنده حاضرانش بلند بود، گذر کرد و فرمود: «مجلس تان را به یاد چیزی که لذت ها را از یاد می برد، مخلوط کنید.» عرض کردند آن چیست؟ فرمود: «آن مرگ است»...و نیز فرموده است برای وعظ انسان «مرگ» کافی است و فرموده است: «من دو واعظ را برای شما به جا می گذارم؛ یکی خاموش و دیگری گویا؛ خاموش مرگ و گویا قرآن است...»

 

حضرت رسول خدا(ص) به عبدالله بن عمر فرمود:« وقتی که صبح فرا می رسد با خود سخن شب مگو و در فکر آن مباش و وقتی که شب رسید به فکر صبح مباش و از زندگی ات ذخیره مرگ را برگیر و از تندرستی ات برای بیماری ذخیره کن. ای عبد الله تو که نمی دانی فردا اسمت چیست...» و نیز فرمود: «من برای امتم از دو چیز زیاد می ترسم؛ پیروی از هوی و آروزی دور و دراز...» و همچنین فرموده است: «اوائل این امت به سبب زهد و یقینی که دارند رستگار شدند و اواخر آن به سبب بخل و آرزو هلاک خواهند شد...» و نیز فرمود: «آیا دوست می دارید همه شما داخل بهشت بشوید؛ گفتند اری! فرمود: پس آرزوها را کوتاه کنید و اجل را جلوی چشمان خودتان قرار دهید و به نحو شایبسته از خدا شرم کنید.

 

چاپ سیزدهم این کتاب با قیمت 3هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

 

 

 

6060

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب ‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =