۰ نفر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۹

حرف و حدیث های قلیان تمامی ندارد هراز چندگاهی هم خبری می آید که قلیان ممنوع است و برخورد می شود و باز خبر می رسد که خیالتان راحت، قلیان آزاد است.

حالا هم که فرمانده ناجا می گوید  دستوری برای برخورد با قلیان‌ها داده نشده است او می گوید:" در این گونه موارد اگر تذکر و اخطار صنفی موثر واقع نشد طبیعا پلیس وارد می‌شود، اما فعلا دستوری در مورد برخورد با قلیان به ناجا داده نشده است."
این عدم دستور برای برخورد با قلیان‌ها پس از حذف پر حرف و حدیث قهوه خانه ها از شمول آئین نامه اجرایی قانون مبارزه با دخانیات اعمال شده به نظر می رسد مهمترین استدلال دولت در مستثنا کردن قهوه خانه ها از منع عرضه قلیان، بیکار شدن قهوه خانه داران بود. واقعیت این است که از سال 86 که آئین نامه قانون مبارزه با دخانیات به تصویب رسید، 10 سال فرصت برای جمع شدن قلیانها، داده شد، ولی این مهلت هیچگاه به اتمام نرسید، و بعد هم مصوبه دولت، قهوه خانه ها را از شمول این آئین نامه استثنا کرد.
در این میان، عده ای از طرفداران قلیان، استدلال کردند با جلوگیری از عرضه قلیان در قهوه خانه ها، قلیان به خانه ها می رود و مردم را بیشتر بیمار می کند، زیرا هم ارزانتر تمام می شود و هم سایر اعضای خانواده که تمایلی به دود ندارند، در معرض دود دست دوم قرار می گیرند.
اما گویا خطر این اتفاق ازخطر بیکاری عده زیادی از قهوه خانه داران کمتر باشد چرا که پیش از این رئیس اتحادیه قهوه خانه داران تهران درباره منع عرضه قلیان از بیکار شدن 40 هزار شاغل در قهوه خانه های تهران، خبر داده بود.
و حالا احمدی‌مقدم با بیان اینکه در بحث برخورد با دخانیات وزارت بهداشت ماموریت دارد، می گوید نظارت در این بخش برعهده وزارت بهداشت و صنف مربوطه است.
او می گوید: قراردادن قلیان در دایره جرایم، کار سختی است، اینکه قلیان را با حشیش هروئین و... ملحق و ممنوع کنیم، کار سخت و نشدنی است. احمدی‌مقدم با بیان اینکه از نظر مقررات صنفی نیز باید جلوی ترویج قلیان و دخانیات را گرفت، گفت: مصرف قلیان را باید در اماکن عمومی و غذاخوری‌ها ممنوع کرد و به نظرم این کار باید صورت گیرد و این کار نیاز به مداخله پلیس ندارد.
 وی با اشاره به اقدامات صنفی موثر در برخورد با سفره‌خانه‌های متخلف به ایسنا گفت: اگرصنف مربوطه اخطار دهد، فعالیت این‌گونه واحدها را ممنوع و جواز آنها را باطل و صنف مربوطه را برابر اختیارات جریمه کند این نیاز به ورود پلیس ندارد.
4545
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاس IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    47 37
    لعنت به فرهنگ قلیان کشی
    • بدون نام IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      16 33
      خوب تو نکش...به بقیه چیکار داری !!!
    • یاس IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      14 11
      من با بقیه کاری نداشتم. منظورم این فرهنگ زشت بود و نه افرادی که متاسفانه قلیان مصرف می کنند.
  • بدون نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    44 1
    مشکل جامعه ما قلیونه یا گرونی یا بالا رفتن سن ازداج جوانهای مثل دسته گل که داره عمرشون هدر میره و پایین امدن امید به زندگی قضاوت با مخاطبان
  • عاطفه IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    30 7
    ای بابا!!! تورو خدا این مبارزه با قلیونو دیگه بی خیال شید، به همه چی که گیر میدین این یه دونه تفریحو دیگه ازمون نگیرید. قول می دیم از این به بعد کم بکشیم
    • علی IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
      1 1
      لطفاً پای خدا را برای چیز های مردود وسط نکش یک چیز اشتباه اشتباه است قلیان برای سلامتی ضرر دارد مثل این می ماند که می گوییم ریز گرده ها برای سلامتی ما مضر است اما بیاییم قلیان بکشیم .
  • عليرضا IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    23 10
    اگه بشه قليون جمع كرد خيلي خوب ميشه من خودم از اوناييم كه هر روز ميرم قهوه خونه، آخه تفريح ديگه اي نداريم ولي اگه ممنوع بشه خيلي خوب ميشه بهر حال يه جايگزين سالم جاي اين تفريح مسخره جهان سومي پيدا مي كنيم
    • naser IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      3 0
      واقعا برای افرادی مثل شما متاسفم که حتما باید یک چیزی ممنوع بشه تا شما بتونی جلوی خودتی بگیری
  • لاله IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    34 1
    اين هم 40 هزار تا از اون دو و نيم ميليون شغل ايجاد شده بود ديگه نه ؟؟؟
  • مسیح IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    24 3
    ایشون 5شنبه و جمعه ها یک سر تشریف بیاورند پارک طالقانی (جنب ایستگاه مترو حقانی ) تهران ، نظرشان راجع به این موضوع حتما عوض می شود !
  • محمد IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    20 1
    قليان نياز به مداخله پليس ندارد ،‌قليان نياز به مداخله سازمان حفاظت از محيط زيست دارد. باو جمع كنيد اين شيلنگ دودزاتونو . خفه شديم . نصف محل مارو دود گرفته همش هم به خاطر اين ماشين هاي ارزونو جووناي بي تخصص و در نهايت بيكار هست كه از بيكاري جمع ميشن قليون ميكشن. به جاي قهوه خونه ، بايد سازمان خاك ريزي تشكيل شه. چون مردم واقعاً موندن چه خاكي تو سرشون بريزن. قليون نكشن چه كار كنن ، بيكارن . قليون هم كه بكشن هزار كوفت و درد و مرز ميگيره ريه آدم.
  • مطهری - گیلان IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    9 0
    با این تعارفات مسئولین نیروی انتظامی ووزارت بهداشت در خصوص ممنوعیت فعالیت قلیانسراها بنظر می رسد ترس از بیکارشدن افراد شاغل در قلیانسرا برایشان مهمتر از استعمال و اعتیاد جوانان به دخانیات و قلیان باشد از سال 86 که آیینامه قانون مبارزه با دخانیات به تصویب رسیده کسی جرات برخورد و جمع آوری با قلیانسراها را ندارد .
  • بدون نام IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    24 2
    یعنی شما میگید مواد فروشارو ول کنن بیفتن دنبال قهوه خونه ایها؟ خیلی تعطیلید
  • بدون نام IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    9 1
    احسنت، همه مشکلات و بزه ها حل شده گیره همین قلبونیم فقط!!!!!!!!!
  • نوید IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    7 1
    اگه قلیون جمع بشه جوونای عشق قلیون نمیرن دنبال تریاک و حشیش؟
  • ناراحت از اوضاع IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    12 0
    یادمون نره که آشپزخونه های تولید شیشه بسیار فراوانند.
  • بدون نام IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    7 1
    چه تفریحی مونده ؟ ارزون باشه البته؟ یه کنسرت طرف میخواد بره باید 60 تومن مایه کنه الان ارزونترین تفریح شده در حال حاضر
  • بدون نام IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    7 2
    دوای درد دانشجویان غریب
  • شب سپید IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    12 1
    مشکل کشور ما قلیان نیست ؛یه جوان تو این مملکت چطوری سرگرمی برای خودش درست کنه وقتی همه چیز منع شده یا غیر قانونیه یا بد یا زشته چیکار کنه؛ کار که نیست ,سن ازدواج هم که بالا رفته اوقات فراغت سالم هم که نیست شما بگید....
  • محمد IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    2 0
    من حرفی ندارم اگه قلیان جمع کنند اما آسیاب به نوبت.اول مواد مخدر صنعتی جمع کنند بعد مواد های قدیمی مثل تریاک و حشیش بعد هم مشروب وسیگار وقرص های روان گردان بعد اگه دیگه چیزی نبود جمع کنند بروند به سوی جمع اوری قلیان.البته اگه بتونند جلو ورود مواد مخدر بگیرند دیگه احتیاجی به جمع اوری اون نیست.
  • قلیون IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    0 0
    دارم از دار دنیا یه قلیون که اونم داره جمع میشه رفتم به میدون گفت تل هروئین کرک بدم گفتم نه مرسی متشکرم
  • پویا IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    0 0
    خوبه دیگه میرن قهوخونه دور هم جمع میشن 4تا کار که بلد نیستن یاد میگیرن!تو 7-8 سال آینده رشد سرطان ریه و بقیه سرطانهای مرتبط رو هم می بینیم!ابتدای اعتیاد به نیکوتین همین قلیونه!
  • milad IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    0 0
    در نظرات اکثر دوستان قلیان کشیدن یک نوع بهانه است...و در واقع پاتوقگاهی است برای تفریح...شما یک تفریح سالم را رواج بدید ... مثل : بیلیارد .. تنیس .. یا هر تفریحی سالم دیگری...100 درصد یقین داشته باشید اکثر قلیان کشها به جرات میتوان گفت بالای 90 درصد دوستان فقط و فقط به خاطر گذران زمان به دور هم در قهوه خانه ها حاضر می شوند و خود به ضرر و زیان آن کاملتر از من و شما به قیلیان واقف هستند..بس به آن کسی که قبول دارید قسمتان میدهم به جای فشار و زور به جوانان بستر سازی کنید..چرا که جوانان این مرز و بوم بهتر از هر دوره و زمانی با استعداد تر باهوش تر و با لیاقت تر از گذشته می باشند...و خود خوب و بد را تشخیص می دهند و لی از روی ناچاری کاری بر خلاف میل باطنی خود انجام می دهند... با سپاس فراوان