علی مطهری در نطق امروز خود هم به مشایی و احمدی​نژاد انتقاد کرد و هم از جمعیت ایثارگران که بیشترین نقش را در تفرقه اصولگرایان در ایام انتخابات داشت و اکنون دم از وحدت می​زند.

به گزارش خبرآنلاین، گزیده اظهارات وی از این قرار است:
·         باید دو عنصر جهاد وامر به معروف و نهی از منکر را در جامعه زنده نگه داریم که باعث پیروزی انقلاب ما شد.
·         از تلاش نمایندگان در تصویب بودجه 91 تشکر می​کنم. گرچه تاخیر دولت منجر به تضییع حقوق مردم شد و مجلس فرصت ممانعت از رفع تبعیض​ها در جدول 12 را نیافت.
·         از مردم تهران به دلیل رای قابل توجهی که به بنده دادن، متشکرم. این در حالی بود که در دو لیست اصولگرایان، از من حمایت نشده بود. این نشان می​دهد که دیگر در پشت درهای بسته نمی​توان برای مردم تصمیم گرفت که زید باید وارد شود و عمر نباید راه یابد!
·         انتخابات مجلس نهم حائز نقاط قوت بسیاری بود اما از نقاط ضعف آن، دخالت سپاه پاسداران در برخی حوزه​ها از کاندیداهای مورد نظر خود بود که بسیاری از کاندیداها این مساله را تایید می​کنند. حال آنکه برخلاف توصیه امام (ره) بود.
·         در آستانه افتتاح مجلس نهم هستیم. با توجه به تعداد اندک اصلاح طلبان، فراکسیون اصلاح طلبان در آن مجلس نخواهیم داشت. زیر مجموعه اصولگرایان هم سه فراکسیون تشکیل خواهد شد. یکی فراکسیون «جمعیت ایثارگران» که بیشترین نقش در ایجاد تفرقه بین اصولگرایان قبل از انتخابات مجلس نهم را داشت و اکنون که به هدفش رسیده دم از وحدت می زند. یکی فراکسیون «پایداری» که به نسبت جمعیت ایثارگران صادق تر بود و فراکسیون اصولگرایان «معتدل و مستقل».
·         وحدت فرمایشی پایدار نیست. سه بینش متمایز سیاسی میان اصولگرایان هست. چگونه می​توان گروهی که اصولگرایی را تا مرز تملق پایین آورده و هر انتقادی را ضدیت با نظام تلقی می​کنند با گروهی که دفاع از حقوق مردم حتی زندانیان را لازم می​داند، یکی دانست؟ برداشت آنها از ولی فقیه و امر به معروف یکی نیست.
·         درباره ریاست مجلس نهم عوامل خارج از مجلس اصلا نباید دخالت کنند. از نمایندگان مجلس نهم می​خواهم به کسی رای دهند که به فلسفه اصلی وجود مجلس که جلوگیری از سرکشی دولت هاست اعتقاد داشته باشد و مجلس را سپر ولی فقیه کند نه ولی فقیه را سپر مجلس.
·         در مساله حجاب که در اثر تشویق​های رئیس جمهور به بدحجابی به وضعیت اسف بار کنونی رسیده​ایم، آقایان مشایی و احمدی نژاد بگویند که به روش اسلامی معتقدند که تحریک جنسی در جامعه اسلامی را ممنوع می​داند یا روش غربی که مراکزی را هم برای این کار قائل می​شوند؟
·         اکنون مصداق شعر حافظ هستیم که «یک دست به مصحفیم و یک دست به جام/ گه نزد حلالیم و گهی نزد حرام». آقایان مشایی و احمدی نژاد زیرکانه کار رابه اینجا رسانده​اند که تحریک جنسی را آزاد و موجب پدید آوردن عقده های روانی در جوانان شدند و به فکر کاباره​های شبانه هم باشند! حال آنکه در دوره اصلاحات اگر یک صدم وضع کنونی رخ می​داد، برخی به خیابان​ها می آمدند ولی اکنون که این پروژه در حال اجرا است، سکوت کرده​اند.
·         به وزیر کشور اخطار می​کنیم اگر بار دیگر این بهانه را تکرار کند که «مشایی و احمدی​نژاد اجازه نمی​دهند» او را در مجلس نهم استیضاح می​کنیم. وزرا نمی​توانند خود را مسلوب الاراده بدانند و تحت تاثیر فشار از بالا کار بکنند.
 
علی مطهری متن کامل نطقش را در اختیار خبرآنلاین قرار داد که به قرار زیر است:
 
پیشاپیش سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر را به ملت ایران خصوصاً مجاهدان ارتش و سپاه اسلام تبریک می‌گویم. باید دو عنصر محرک در مکتب اسلام یعنی جهاد و امر به معروف و نهی از منکر را همیشه در خود و جامعه زنده نگاه داریم، چنان‌که احیای این دو عنصر بود که باعث به حرکت درآمدن جامعه ما و پیروزی انقلاب اسلامی گردید.
از تلاش خوب نمایندگان محترم در تصویب بودجه سال 91 تشکر می‌کنم. اگرچه تأخیر زیاد دولت در ارائه لایحه بودجه موجب ضایع شدن حقوق مردم گردید و مجلس فرصت رسیدگی به مواردی مانند جدول 12 و رفع تبعیض‌ها را پیدا نکرد.
 از مردم هوشیار و موقع‌شناس تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات که توطئه حذف اینجانب در انتخابات مجلس نهم را ناکام گذاشتند و علی‌رغم آن‌که نام اینجانب در هیچ یک از دو فهرست مشهور نبود، رأی قابل توجهی به این بنده دادند، سپاسگزارم. این امر نشان می‌دهد که رشد اجتماعی و سیاسی مردم ما به برکت تمرین مردم‌سالاری در طول 33 سال گذشته به حدی رسیده است که دیگر نمی‌توان در پشت درهای بسته برای آنها تصمیم گرفت که زید باید وارد مجلس شود و عمر وارد نشود!، بلکه فشار افکارعمومی اجازه این گستاخی را به دوستان نادان انقلاب نمی‌دهد.
از نقاط ضعف انتخابات مجلس نهم با همه شکوهی که داشت، دخالت سپاه پاسداران در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه به صورت حمایت جدی از کاندیداهای موردنظر خود بود. بسیاری از کاندیداها، چه آنها که رأی آوردند و چه آنها که رأی نیاوردند، این واقعیت را تأیید می‌کنند. این امر آفتی برای سپاه و برای آینده انقلاب اسلامی و مخالف توصیه معروف امام(ره) است. وظیفه پاسداری از آرمان‌های انقلاب اسلامی که در اساسنامه سپاه آمده، به معنی دخالت در سیاست نیست بلکه به معنی مبارزه با گروه‌های مسلحی مانند مجاهدین خلق، فرقان و پژاک است که قیام مسلحانه کردند.
در آستانه افتتاح مجلس نهم هستیم. روشن است که با توجه به تعداد بسیار اندک اصلاح‌طلبان در مجلس نهم، فراکسیون اصلاح‌طلبان در آن مجلس نخواهیم داشت. بلکه فقط یک فراکسیون اصلی به نام فراکسیون اصولگرایان خواهیم داشت که در زیرمجموعه خود لااقل سه فراکسیون را شامل خواهد شد. یکی فراکسیون جمعیت ایثارگران که این جمعیت بیشترین نقش را در آستانه انتخابات در ایجاد تفرقه بین اصولگرایان داشت و اکنون که به مقصود رسیده‌اند، دم از وحدت می‌زنند. دوم فراکسیون جبهه پایداری که به نظر من صداقت بیشتری در مقایسه با دسته اول دارند و سوم فراکسیون اصولگرایان مستقل و معتدل.
کسانی که دم از وحدت میان اصولگرایان می‌زنند باید بدانند که وحدت همواره باید حاکی از واقعیت خارجی باشد والا وحدت مصنوعی و فرمایشی پایدار نیست. آن‌چه که واقعیت را تشکیل می‌دهد، این است که درون‌ اصولگرایان سه بنیش متمایز سیاسی و اجتماعی وجود دارد که طبعاً در رفتار آنها مؤثر است. در واقع اصولگرایان یک جبهه را تشکیل می‌دهند و نمی‌توان آن را به یک حزب تنزل داد. چگونه می‌توان گروهی را که اصولگرایی را تا مرز تملق و چاپلوسی پایین آورده‌اند و هرگونه انتقاد از حکومت و دفاع از حقق مردم را خیانت به نظام تلقی می‌کنند با گروهی که حتی دفاع از حقوق زندانیان سیاسی را وظیفه خود و ناشی از اصولگرایی می‌دانند، یکی دانست؟! برداشت اصولگرایان از مبانی و اصول مانند ولایت فقیه، آزادی بیان، نوع برخورد با امور فرهنگی و اصل امر به معروف و نهی از منکر یکسان نیست. لذا ضروری‌ترین کار برای اصولگرایان پیدا کردن برداشت واحد از مبانی و اصول فکری است.
اما درباره ریاست مجلس نهم که این روزها تکاپوی زیادی برای آن می‌شود، اولاً عوامل خارج از مجلس نباید در این موضوع دخالت داشته باشند. ثانیا به منتخبان مجلس نهم پیشنهاد می‌کنم به کسی رأی بدهید که اقتدار مجلس به عنوان مظهر اراده مردم برای او موضوعیت داشته باشد. به کسی رأی دهید که به فلسفه اصلی وجود مجلس که همانا جلوگیری از سرکشی دولت‌هاست اعتقاد داشته باشد و به کسی رأی دهید که نگوید تعامل با دولت به این معنی است که اگر دولت تخلف کرد و کوتاه نیامد، ما کوتاه می‌آییم و به بهانه رفع تنش، اصولی را زیرپا بگذارد!
مسئله دیگر موضوع عفاف و حجاب است، که در اثر تشویق و ترغیب‌های پیدا و پنهان آقای رئیس‌جمهور به بدحجابی و بی‌حجابی، اکنون به وضع اسف‌باری رسیده است. آقایان مشایی و احمدی‌نژاد صریحاً پاسخ بگویند که در مسئله پوشش آیا روش اسلام را قبول دارند که می‌گوید هرگونه تحریک جنسی در سطح جامعه ممنوع است و التذاذات جنسی منحصر به کادر خانواده است، یا روش غربی را قبول دارند که می‌گوید هرگونه تحریک جنسی در سطح جامعه آزاد است و برای آن‌که عقده‌های روانی پدید نیاید، اماکن ویژه ارضاء غریزه جنسی نیز برقرار است. ما نمی‌توانیم روش بینابینی را عمل کنیم که نه اسلام است و نه غرب، و به تعبیر دیگر، هم اسلام است و هم غرب و اکنون ما مصداق این شعره حافظ شده‌ایم که: «یک دست به مصحفیم و یک دست به جام/ گه نزد حلالیم و گهی نزد حرام»
آقایان مشائی و احمدی‌نژاد که زیرکانه وضعیت پوشش اسلامی در جامعه را به اینجا رسانده‌اند که پوشش استاندارد شلوار و مانتوی آزاد تا زانو را تبدیل به وضعیت فعلی کرده‌اند و در واقع تحریک جنسی را آزاد فرموده‌اند و موجب پدید آمدن عقده‌های روانی در جوانان ما شده‌اند، پس به فکر بخش دوم کار خود یعنی ارضای جوانان از طریق تأسیس کاباره‌ها و کلوپ‌های شبانه نیز باشند، شاید آن زمان روحانیت ما و مردم متدین و حزب‌اللهی ما که در دوره اصلاحات با یک‌صدم وضعیت فعلی کفن‌پوش به خیابان می‌ریختند احساس مسئولیت کنند و اقدامی نمایند.
اگر بخواهند حجاب را از بین ببرند با «اللهم عجل لولیک الفرج» و با چهره‌های دینی و حزب‌اللهی از بین می‌برند و اکنون این پروژه در حال اجراست. در اینجا تعلل وزیر کشور در اجرای قانون عفاف و حجاب و کوتاهی و سستی کمیسیون فرهنگی مجلس قابل گذشت نیست. به وزیر کشور اخطار می‌کنیم اگر همچنان تعلل ورزد و یکبار دیگر این بهانه را تکرار کند که مشایی و احمدی‌نژاد اجازه نمی‌دهند؛ او را در مجلس نهم استیضاح می‌کنیم. معنی ندارد که وزرا بگویند تحت فشار از بالا هستیم. یکی می‌گوید مرتضوی، فردی که چند پرونده قضایی دارد، به من تحمیل شده و کاری از من بر نمی‌آید. وزیر ارشاد هم که درباره فیلم‌های سینمایی و اسامی لاتین و غیره خود را مسلوب الاراده می‌داند. ما وزرای منفعل و بی‌اراده نمی‌خواهیم.
در مورد مسئله بحرین هم به عربستان هشدار می‌دهیم که اشتباه صدام را تکرار نکند. درباره حکومت و آینده بحرین مردم این کشور باید تصمیم بگیرند نه هیچ عامل خارجی. در موضوع نام خلیج‌فارس نیز اصرار ما بر نام خلیج‌فارس به دلیل دفاع از اسناد تاریخی است نه ناشی از تعصب نژادی. مسئله، اختلاف عرب و عجم نیست، آن‌چنان‌که عرب‌ها که ید طولایی در تعصب نژادی دارند جلوه داده اند، بلکه ما می‌گوییم آنچه که در اسناد مسلم و موثق تاریخی ثبت شده باید ملاک واقع شود.
 
گفتنی است حمیدرسایی در تذکری، اتهام علی مطهری به سپاه پاسداران را غیر واقعی خواند و گفت اگر هم کسی چنین دخالتی کرده ربطی به کلیت سپاه ندارد.
/172929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 73
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    حجاب و بگیر ببند ها مبتکرش خود احمدی نژاده و بعدشم حجاب مردم نه به تو ربط داری نه به هیچ کس دیگه با سر تیزه می خوای مردم رو مسلمون کنی؟؟
    • لنگرودی IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
      27 6
      مطهری قبلا" گفته بود که در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی با اصول گرایان و در مسائلی چون آزادی بیان و فکر و آزادی های سیاسی با اصلاح طلبان قرابت فکری بیشتری دارم.
    • بدون نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
      46 43
      اصلا ریاست جمهوری ربطی به مسئله ی حجاب ندارد .احمدی نژاد از همون اول که اومد مخالف زور و این کارای افراطی بود.همین الانم صد ها بار هست که مخالفت خودشو اعلام کرده ولی ایم مملکت بجز قوه ی مجریه دو قوه ی قوی تر هم داره.الان هر کار بدی انجام بشه پای احمدی نژاد تموم میشه .دوره ی قبل هم همین بود .الان بی قانونی هایی که زمان خاتمی شد به پای او نوشته شد و کسی اصلا از نماینده ها هیچ گله ای نداره.تو این مملکت فقط رییس جمهور بیچارست که سر زبون هاست و کارهای بد به پاش تموم میشه.(خبر آنلاین لطف کن اینو منتشر کن.
  • حقیقت IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    به آقای مطهری پیشنهاد میکنم که یک چماق دستشون بگیرن و هر کی که بیحجاب یا به اصطلاح خودشون بد حجاب بود رو داغون کنن.من با حرف های آقای احمدی نژاد مبنی بر فرهنگ سازی موافق ترم چون انسانی تر و متمدنانه تر هست.تازه بدیش برای دولت اینه که آخر همه ی این کار ها به اسم دولت تموم میشه و میگن زمان فلانی فلان کار رو میکردند.بدی ما مردمم اینه که به مسایل مطلق فکر میکنیم و مثلا اگه دولت چند تا سیاستش بد بود دیگه تمام سیاست هاشو بد میبینیم .تازه من هیچ کدوم از سیاست های این دولت رو تا حالا بد ندیدم و فقط قرار دادن دست انداز ها رو جلوی پای دولت دیدم.(خبر آنلاینی که مخالف آقای احمدی نژادی میدونم نظر منو منتشر نمیکنی )
    • حقیقت گو IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      10 13
      آقای مطهری هیچ وقت حرفشون این نبوده که با چماق وضعیت نابسامان فرهنگی جامعه را درست کنید. اتفاقا کسانی که در دوران اصلاحات دولت را متهم می کردن که چرا با بد حجابها برخورد شدید نمی کنید باید بگویند که چرا حالا که طیف سیاسی آنها در راس دولت قرار گرفته وضعیت جامعه اینگونه است. مساله الان بین آقای مطهری و دولت این است که چرا این آقایون که مسئول اجرایی هستند دست روی دست گذاشته اند و فقط نظاره گر هستن. شما گفتید: "من با حرف آقای احمدی نژاد مبنی بر فرهنگ سازی موافق ترم چون ...." دو ایراد در حرف شما هست اولا اینکه آقای مطهری نگفته که نباید فرهنگ سازی صورت بگیره و اختصاص دادن این فکر به آقای احمدی نژاد نادرسته. ثانیا مسئول اجرایی وقتی بعد 7 سال بخواد به "حرفش" استناد بشه پس تو این سالها چیکار میکرده؟
  • بدون نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    مصداق شعر حافظ هستیم که «یک دست به مصحفیم و یک دست به جام/ گه نزد حلالیم و گهی نزد حرام این شعر مال حفظ نیست برادر
    • شیرازی IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
      ایشون مث اینکه با حافظ دیگه ای در ارتباط هستن...یا شاعری که بعدا حافظ خواهد شد
    • بدون نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
      72 52
      چه فرقی میکنه که شعر مال کیه ؟! مهم مفهوم شعرِ ... همیشه دنبال حاشیه اید ...
    • بدون نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
      159 4
      يک دست به مصحفيم و يک دست به جام گه نزد حلاليم و گهی نزد حرام مایيم در اين گنبد ناپخته خام نه کافر مطلق نه مسلمان تمام از مهستی گنجوی است
    • آرش IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
      حالا موضوع شعر مهمه که کاملا متناسبه
  • بدون نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    دوصد گفته چون نیمه کردار نیست .
  • بدون نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    حال آنکه در دوره اصلاحات اگر یک صدم وضع کنونی رخ می​داد، برخی به خیابان​ها می آمدند ولی اکنون که این پروژه در حال اجرا است، سکوت کرده​اند. با جمله اش خيلي حال كردم
  • حسن IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    شیر مادرت حلالت
  • بدون نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    78 93
    اگر نمایندگانی چون شما در مجلس نهم زیاد باشند می توان به آینده کشور امیدوار بود. مشکلی که ما را از پای درمیآورد و بدترین مذمت ها نسبت به این گروه در اسلام شده نفاق است. ظاهر و باطن اگر یکی شد مشکلات حل خواهد گشت.
  • بدون نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    خداوند علی مطهری را برای مردم حفظ کند .صدای ما که به جایی نمی رسد.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    اره خب.اقای مطهری راست می گه! الان گشت ارشاد در خیابانها کم شده! در ضمن من یکی نه به شما رای دادم و نه به شما رای خواهم داد.
  • صادق IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    این حرفارو ولش. رئیس جمهور بعدی کیه؟
  • بدون نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    جناب آقاي مطهري عزيز، اين پروژه از زمان آقاي خاتمي شروع شد و اوج گرفت. الان هم قبول دارم كه وضع فرهنگي روز به روز بدتر مي شود وليكن در مدت 15 سال شما چه اقدامي براي مقابله با آن انجام داده ايد؟
  • حمید رضا IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    از علی مطهری به عنوان یک اصولگرای اصلاحطلب تشکر میکنم که حرف مردم زمانه خود را باور می کند و از هیچ چیز نمیترسد ...انسانهایی ماندگارند که از زدن حرف حق در هیچ زمانی حراسی نداشته باشند...
  • بدون نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    35 43
    لطفا به اقای مطهری بگید: اقای مطهری شما اگه برای این حرفتون « در مساله حجاب که در اثر تشویق​های رئیس جمهور به بدحجابی به وضعیت اسف بار کنونی رسیده​ایم» دلیل محکمه پسند نداشته باشید مدیون هستین! حالا بقیه حرفاتون به کنار نمدونم پیش پدرتونم مدیونید که همیشه از ایشون مایه میذارین یا نه؟ واقعا اینجور حرف زدن در شان یک نماینده مجلس نیست چه برسه به پسر یک استاد بزرگ
  • بدون نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    این اقای مطهری در چه دوره ای زندگی می کند؟ اگر مرد بود این صحبتها را پیش از انتخابات بیان می کرد تا همان چهار تا رای را هم به دست نیاورد!
    • بدون نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
      54 53
      خوشبختانه آقای مطهری سالهاست دارد این حرفها را میزند و شما مطمئن باش هرکی به او رای داده با آگاهی داده.
    • مصطفی IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
      20 13
      قبل انتخابات نقاب اصلاح طلبی زده بود اما حالاااااااااااااا
  • مهدي IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    45 78
    احسنت به علي مطهري که از حاق حقيقت انقلاب دفاع مي کند و نه کاري به شرق دارد و نه کاري به کيهان.
  • بدون نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    خوبه رو راست نظرت رو در مورد حجاب میگی!!!!
    • رامین IN ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      18 2
      من هم از این خوشم می آید که علی مطهری دو رو نیست. از هیجکس نمیترسد و حرفش همیشه یکی است. نه مثل خبرگزاری .... که همیشه عکس های مذهبی میگذارد ولی در روز 22 بهمن و انتخابات عکس های آنچنانی گزارش میکند.
  • بدون نام HK ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    68 35
    می خواید موهاشون همونجا با ماشین بزنین؟ آخه از او پدر، پسری مثل تو بعید بود.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    ایشون هم یکی به نعل میزنه یکی به میخ!!!!به قول یکی که 7 سال پیش می گفت واقعا مشکل ما پوشش دخترو پسراس؟؟؟!!!! آقای محترم درد مردم فرا تر از این داستانهاست...
  • نعمت IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    مدرس زمانه به علی مطهری افتخار می کنیم .
  • بدون نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    83 21
    آقاي مطهري اگر اندكي توجه داشته باشيد متوجه مي شويد دليل آوردن راي بالاي شما در انتخابات ، فقط تائيد نشدن شما از جانب اصولگراهاست ولي جالبه كه وقتي وارد مجلس مي شويد فراموش مي كنيد كه اين حرفهايي كه دغدغه شماست دقيقا هماني است كه تمام اصولگراها بدنبال آن هستند و با اين حرفها چه نيازي بود مردم شمارو از جبهه مخالف بفرستند ؟
  • بدون نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    65 70
    باز هم اين اقاي مطهري سخنراني كرد. برادر شما كه اصلاح طلب بودي چرا رنگ عوض كرده اي. با تهمت زدن به اين و آن مي خواهي خود را در صف اصولگراها جاي كنيد. ضمنا رآي شما نسبت به دور قبل كاهش داشته،فراموش نشود مقدار راي فعلي شما هم به خاطر پدر شماست. بيش از اين تنش درست نكنيد همه فهميدند شما اصلاح طلبي بوديد كه الان بشدت اصولگرا شده ايد بجاي تمركز روي موضوعات حاشيه اي،تكراري و خبرساز به فكر اقتصاد كشور باشيد
    • صابر IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
      1 4
      شما اگر کمی از گذشته را هم در ذهن داشته باشید بد نیست!!! مطهری گفته بود که برای مبارزه با اصلاح طلبان وارد مجلس شده(مجلس قبلی)
  • بدون نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    61 87
    آفرین چرا برخی کوتاه فکر میکنند ما به مطهری های بیشتری در مجلس نیاز مندیم
  • بدون نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    به نظر میاد این آقا از حمله به دولت برای جذب رای استفاده می کنه وگرنه الان مشکل حجاب ِِِ ؟؟؟؟؟!!!!!!
  • رضا FR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    درود بر محمود احمدی نژاد واقعا آدم میانه رویی هست در تمام مسائل و خیلی هم واسه کشور زحمت کشیده مثل سفر های استانی فکر کنید یکی مثل آقای مطهری رئیس جمهور بود می گفت خانوم ها با روبنده و چادر بیان بیرون
  • بدون نام IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    58 46
    چی شد تا دیروز که هی مطهری مطهری می کردید ... !؟! حالا مطهری بد شد ؟!
  • بدون نام TR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    مگه مشکل ما موی جووناست ؟
  • بی نام IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    83 3
    خدا به دادمون برسه کی راست میگه کی دروغ؟؟؟
  • بدون نام US ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    36 8
    دوست عزیز اگه حمله به دولت باعث جذب رای مردم بشه که هر روز از 70میلیون نفر جمعیت 69میلیون دارن رای میارن!!!!
  • بدون نام IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    52 10
    آقای مطهری چرا قبل از انتخابات این حرفهارو نزدی؟؟؟ در ضمن ما جوونها سالهاست افسرده و عقده ای شدایم
    • مصطفی IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
      5 3
      نظر اقای مطهری در مورد حجاب همیشه همین بوده، نظریات ایشون را در این مورد میتونید سرچ کنید.به نظر بنده ایشون فرد معتدل تری هستند که افکار انتقادیشون رو شفاف و بی هراس بیان می کنند و معمولا هم مورد هجوم دو جناح اصلاحگر(خدا بیامرز ) و اصولگر قرار میگیرند.
  • محمد US ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    25 69
    درود بر شرف آقای علی مطهری ایشان به حق که فرزند راستین شهید بهشتی و ادامه دهنده ی راه وی هستند. اکنون در جامعه ی ما بدحجابی نیست بی حجابی است مانتوهای تنگ کوتاه با شلوار کوتاه با روسری هایی که از هر سو باز است.از آن بدتر مردان بدپوشش هستند که تی شرت های تنگ یقه ی بسیار باز شلوارهای چسبان با ابروهای برداشته و بدلیجات و گاهی هم آرایش اندک و در شهرهای شمالی و جزیره ی کیش و قشم هم که پوشیدن شلوارک و رکابی امری عادی شده است.اکنون تلویزیون هایی با نام مهاجر در ایران فعالیت و برنامه تولید می کنند و به ظاهر از کشور آلمان هم روی ماهواره می فرستند که همگی برنامه های این تلویزیون ترویج بدحجابی.گسترش ترانه های مبتذل با کلیپ های ضد ارزش های اسلامی و آموزش آرایش غلیظ.تبلیغ داروهای جنسی و تقلبی و... خواهشم
    • بدون نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
      16 3
      هیچ کسی را در قبر دیگری نمی ذارند اقای محمد.
    • سلمان IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
      5 0
      دوست عزیز ایشون فرزند اقای مطهری هستند نه بهشتی!!!
  • بدون نام IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    22 52
    دلیل همه انتقادهایی که در کامنت ها به مطهری شده انتقاد ایشان به بد حجابی در جامعه است.ایشان ازپیش خودش چیزی نگفته. بلکه سخن خداست.ما مسلمان هستیم اما فضای کشور به هیچ وجه چنین چیزی را نشان نمی دهد.
    • امید US ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
      28 2
      میشه بفرمایید خدا در کجا فرموده توی سر مردم بزنید روی زمین پرتشون کنید و با حجابشون کنید؟
  • نصیر IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    26 50
    چرا کاربران خبرآنلاین سطحی نظر می دن...فرق کاباره با بد حجابی رو نمی فهمید!!!؟ مواد مخدر و روابط جنسی بی پروا و پر خطر نسل جدیدی از جوانان بسیار ناهنجار که هیچ ارزش ملی , مذهبی حتی اجتماعی مانند تحصیل و کار کردن برای آنها هیچ ارزشی داره ...در حال تبدیل شدن به یک بحران ملی هست نسلی که جز لذت فردی هیچ چیزی برای آنها اهمیت نداره.....و برای هر کشوری سم مهلک هستند.... یه مشت بچه سایت های خبری رو به گند کشیدن.....
  • عباس IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    48 20
    همین آقای مطهری در اولین برخورد با بد حجابی دوباره میاد مصاحبه میکنه که ای وای دارن مردمو به زور مسلمون میکنن . بخدا منم میتونم برم تو مجلس صدامو بلند کنم و از این حرفا بزنم آقای مطهری بجای خودشیرینی واسه چند تا کشور غربی به فکر جوونای کشورت باش شما از مشکلات مردم فقط یه مانتو کوتاه رو دیدی؟ آفرین به روشن فکریت
  • بدون نام IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    65 5
    بی حجابی از اول بوده وهر چه هم سخت گیری کردند هیچ سودی نداشته .بلکه بد تر هم شده ضمنا" ترکیه را ببینید بزرگان آن کشور دوست دارند مردم به سبک اروپازندگی کنند ولی مردم مقاومت کرده و با حجاب کامل در مجامع ظاهر می شوند .ویا در زمان رضا خان که کشف حجاب می کردند همین ملت جلو ی آنها ایستادند.و الان در ایران برعکس است پس نتیجه این است در حریم خصوصی افراد وارد نشده و باپتک وسرنیزه حجاب را در مخیله افراد فرو نکنیم . وامر به معروف ونهی از منکر نیز با چوب چماق مفهوم ندارد ودر جامعه بشری برای چماق به دستان نیز امر به معروف نیاز است
  • آرش از مشهد IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    30 56
    واقعا برای آقای مطهری با این اظهارات متاسفم. اگه از خشم مردم نمیترسی که اینقدر بی رحمانه و از روی بغض به رئیس جمهور تهمت میزنی از خدا و قیامت بترس.
  • بدون نام GB ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    22 8
    منو باش که فکر میکردم این روشن فکره .چقدر افراطیه
  • محمدرضا IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    15 4
    برای خبرآنلاین متاسفم که برخی نظرات که حاوی هیچگونه توهینی نمیباشد را درج نمیکند. معلوم میکند که یک رسانه ی مستقل و آزاد نمیباشد.
  • ایرانی IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    9 5
    اقای مطهری شما اگر حرف حق داری بزنی چرا حمله میکنی شما
  • ث DE ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    14 4
    ما نفهميديم که آقاي مطهري دغدغه دين دارند يا دغدغه تعصب. اگر دغدغه دين دارند که حجاب به عنوان يک حکم شرعي بايد مورد تحليل قرار گيرد تا ببينيم که چيزي به نام آنچه ما حجاب مي شناسيم مورد نظر پيامبر بوده است يا نه.
  • بدون نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    13 2
    اقای مطهری پدر شما برای ترویج حجاب کتاب مینوشت شما از وزیر کشور و قوه قهریه حرف میزنی؟ بعدش اگر به ازادی دیگران معتقدی باید برای بدحجابان به قول خودت هم حق قائل باشی نه اینکه از وزیر کشور بخواهی انها را سرکوب کند کاش به جای هشدار به وزیر کشور به رییس صدا وسیما ووزیر کشور برای این موضوع هشدار میدادی که کارشان را درست انجام دهند
  • یک تهرانی IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    16 9
    حیف اون یه دونه رای که به تو دادم آقای مطهری الان خودتو نشون دادی کاش قبل از انتخابات این حرفا رو ميزدي
  • ناشناس DE ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    16 6
    مسائله حجاب یک امر کاملا شخصی است که هیچ کس مگر قانون ان هم نه قانون تو سری حق محدود کردن آن را ندارد
  • بدون نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    15 4
    یکی از اصلی ترین بخشهای سخن آقای مطهری این است که می گوید: ( این امر آفتی برای سپاه و برای آینده انقلاب اسلامی و مخالف توصیه معروف امام(ره) است. وظیفه پاسداری از آرمان‌های انقلاب اسلامی که در اساسنامه سپاه آمده، به معنی دخالت در سیاست نیست بلکه به معنی مبارزه با گروه‌های مسلحی مانند مجاهدین خلق، فرقان و پژاک است که قیام مسلحانه کردند.) چرا همه فقط به بحث حجاب توجه کرده اند؟
  • امیر مهدی IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    19 28
    زنده باد علی آقا مطهری ...
  • امیر IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    15 5
    نمی دونم این آقایون هیچ مشکل دیگری به غیر از حجاب را نمی بینند!!!! آقا همیم بگیر و ببندهاست که وضع ما را به اینجا رسونده! اگر مشایی و احمدی نژاد مسئول این گشت و ارشادهای تو خیابون نیستند، لابد شما از مجلس دارید سرپرستی می کنید!!؟
  • امیر IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    40 3
    دیروز با کسی صحبت می کردم که پسرش در زندان قزل حصار به جرم ضمانت افتاده بود. گفت دنبال کارش هستم بیارمش بیرون تا ببرمش کمپ ترک اعتیاد!!! گفتم مگه پسرت معتاد بود؟ گفت نه!!! توی این دو هفته در زندان معتاد شد!!!! مثل نقل و نبات در زندان مواد مخدر گیر میاد!!!! کدوم مهمتره؟؟؟ حجاب یا اعتیاد!!! حجاب با فرهنگ سازی درست می شه نه با زور!!! ولی آیا اعتیاد درست میشه؟؟؟؟ می تونید فرهنگ عدم انتقال مواد مخدر به زندانها!! را بیارید!!! یا این رو هم نمی بینید!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    17 13
    مطهری با این کار و این حرفها خودش رو از محبوبیت انداخت بهتر بود به جای مسائل حاشیه ای به فکر اقتصاد کشور بود
  • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    14 3
    فعلاً كه صدا و سيماي جمهوري اسلامي خود منبعي براي ترويج بدحجابي و اعتياد - روشهاي مصرف مواد مخدي - فحشا و بي احترامي به والدين و بزرگترها - حرفهاي زشت و بي ادابانه و حركات ناشايست كه حتي بچه ها هم قادر به درك مفهوم و موضوع ميشوند و.... مي باشد اينها كه اينهمه ادعا دارند بيايند فرهنگ سازي را از صداو سيما شروع كنند كه بيشترين مخاطب را دارد وقتي مجري و يا بازيگر چند قلم آرايش ميكند و عشوه و ناز ميكند ميخواهيد نسل جوان چگونه رفتار كند وقتي خانه هاي مجلل و رويايي را نشان ميدهند و در ماشين هاي چند صدميليوني رفت وآمد ميكنند چطور ميخواهند فرهنگ ساده زيستي و صرفه جويي را به جوانان القاء كنند وقتي هنرپيشه ها روش مصرف مواد را به طرق مختلف ارائه ميكنندازدست ما پدر ومادرها چه كاري ساخته است . خانه از ...
  • بدون نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    13 7
    اول اينكه اقاي مطهري لطف كنند وراهكارشون رو براي مقابله با بي حجابي بصورت صريح بفرمايند دوم اينكه دوستاني كه مي گويندمطهري اصلاح طلب ويا اصولگراست بايد عرض شود دراين مدت عملكرد ايشان نشون داده ايشان مشكلشون فقط وفقط احمدي نژاده ،وهمه بدبختي كشور در 100سال اخير از ايشون ناشي مي شه و اصولا" به هيچي اصولي پايبند نيست ودر اين كينه ودشمني هر چه از دستشون برامده كرده ..
  • بدون نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    9 5
    دولت احمدی نژاد با حجاب کاری ندارد اما این به دلیل احترام به انتخاب نوع پوشش نیست بلکه به خاطر این است که اصولا سطحی بودن و غیر مسئولانه و منفعلانه زندگی کردن به نفع شونه
  • بدون نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    8 13
    آقاي مطهري !منتظرم ببينم بعد احمدي نژاد مي خواي به كي معترض بشي؟
  • بدون نام PL ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    17 10
    آقاي مطهري ما ديگه هيچ مشكلي نداريم فقط مونده بود حجاب،آره؟امكانات و رفاه ما فوله،حجاب مونده بود،اين بود صداي ملت؟هيچ شباهتي به پدرتون نداريد،شما مشكلتون فقط احمدي نژاده
  • بدون نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    13 22
    درود بر شرف آقای علی مطهری ایشان به حق که فرزند راستین شهید بهشتی و ادامه دهنده ی راه وی هستند.
  • بدون نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    18 9
    آقای مطهری اعتقاداتشونو با صداقت می گن. من مثل خیلی از مردم با نظرات فرهنگی ایشون موافق نیستم. اما شجاعت و صداقتشونو تحسین می کنم. حتی همین جا هم اگر ذره ای مصلحت طلب بودن این حرفارو نمی زدن. چون خودشون می دونن ممکنه خیلیا موافق نباشن.اما یادمون باشه در خیلی از موارد ایشون بودن که کوتاه نیومدن و حتی از زندانیان سیاسی که نظرات متفاوتی باهاشون داشتند حمایت کردن. دریغ که یک تنه در مقابل وکیل الدوله ها کاری نتونست انجام بدن.
  • بدون نام US ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    28 8
    آقا وضع معیشت مردم و درست کردید که دنبال حجابید؟
  • قاضی زاده IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    36 9
    عقیده ی آقای مطحری اینه که اگر جوانی خانم زیبایی در خیابان نبیند تحریک نمیشود و درنتیجه عقده ای نمیشود. خیر عزیز.این نیاز طبیعی انسان هست.این جوان حتی اگر بد حجاب هم در خیابان نبیند، لیکن کار و مسکن و درآمد کافی نداشته باشد نمیتواند تشکیل خانواده داده و در نتیجه بمب عقده خواهد شد. شما برو کار ایجاد کن مسکن و خرج زندگی رو کاهش بده بقیش حل میشه
    • موافق IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      19 5
      قربون دهنت گل گفتی به نظر من هفتادمیلیون مثبت برای نظر تو
  • قلمي IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    2 1
    درود بر مطهري مرد شجاع و بي باك