دولت در پی تشکیل وزارت امور زیربنایی است.

به گزارش خبرآنلاین پس از آنکه شب گذشته رییس جمهور طی احکام جداگانه‌ای تقی پور وزیر ارتباطات را به سمت مشاور رییس جمهور در امور ارتباطات و نیکزاد وزیر راه و شهرسازی را با حفظ سمت سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کرد خبرآنلاین دلیل این تغییر را تشکیل وزارت امورزیربنایی عنوان کرد.(ایـــنـــجـــا)
یک روز پس از این عزل و نصب‌ها نیکزاد در میان خبرنگاران از تشکیل وزارت زیربنایی خبرداد و گفت: وزارت ارتباطات، راه و مسکن و یک وزارتخانه دیگر با هم ادغام و وزات امور زیربنایی تشکیل می‌شود.
به گزارش مهر، علی نیکزاد امروز در جمع خبرنگاران درباره ادغام وزارت ارتباطات در راه و شهرسازی، اظهار داشت: بنده در مراسم معارفه ای که انجام می شود، برنامه های خود را اعلام می کنم.
وی با بیان اینکه ما توکل بر خدا داریم، گفت: دولت چنین تصمیمی گرفته است و ما هم به عنوان سرباز نظام به این وظیفه عمل می‌کنیم.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امیداواریم که در طول عمر، خدمتی به کشور انجام دهیم و اکنون که این ماموریت به ما واگذار شده ، با همه توان و با کمک دوستان و همکاران کار را پیش می بریم.
وی در پاسخ به این پرسش که چقدر در زمینه مخابرات اطلاعات دارید، گفت: بالاخره ما مهندس عمران هستیم، البته لیسانس دانشکده علوم انسانی و فوق لیسانس مدیریت دارم، ضمن آنکه مهندس عمران هم هستم.
نیکزاد افزود: ارتباطات و حمل و نقل در خیلی از کشورها یکی است. در ایران هم مسکن و راه و ترابری سابق یک وزارتخانه شده است و دولت معتقد است که ارتباطات ، راه و مسکن و یک وزارتخانه بایکدیگر وزارتخانه زیر بنایی را تشکیل می دهند.
اواخر شهریور ماه امسال خبرگزاری مهر گزارش داده بود: "دولت قصد دارد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در وزارت تازه تاسیس راه و شهرسازی ادغام کند. به نظر می رسد با ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در وزارت راه و شهرسازی نام وزارتخانه تازه تاسیس، وزارت امور زیربنایی باشد. به احتمال زیاد، سرپرستی این وزارتخانه را نیز علی نیکزاد وزیر فعلی راه و شهرسازی بر عهده خواهد داشت."
در بیش از دو سال اخیر بارها بحث ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت راه و ترابری سابق مطرح شده بود، اما هر بار بنا به دلایلی از جمله مخالفت مجلس شورای اسلامی، منتفی شد. در نهایت نیز ابتدای سال گذشته وزارتخانه های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی ادغام شدند و وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    9 0
    صرف نظر از کارها من نمی دونم احمدی نژاد نفس کم نمیاره!!!!
  • رضا IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    25 2
    پیشنهاد می شود آقای احمدی نژاد کل وزارت خانه ها را به جناب نیکزاد تحویل دهند که پس از اتمام ریاست جمهوری آقای نیکزاد بجای ایشان باشند !!!