عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ناگفته‌هایی از دیدارهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر انقلاب را تشریح کرد.

اهم اظهارات حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اسلامیان را در ادامه به نقل از فارس بخوانید:

  • در دیدار نخست جامعه با رهبر انقلاب قرار نبود غیر از آیت‌الله یزدی که سخنان کوتاهی بیان کردند، دیگر اعضای جامعه صحبت کنند ولی آقا فرمودند "قبلا رسم این بود که آقایان صحبت می‌کردند و الان هم همان روال باشد " و لذا تعد‌ادی از دوستان ثبت‌نام و به نوبت مطالب خود را طرح کردند.
  • طولانی شدن سخنان اعضا در جلسه اول باعث شد که وقت برای صحبت حضرت آقا نماند و به همین دلیل قرار شد جلسه دوم برگزار شود تا از رهنمودهای ایشان استفاده کنیم که در جلسه دوم نیز چند نفر از دوستان که باقی مانده بودند صحبت کردند و تعدادی هم به دلیل ضیق وقت از بیان مطالب خود صرف‌نظر کردند.

دیدار دوم؛ حجاب و عفاف

  • رهبر انقلاب با دقت و حوصله سخنان دوستان را گوش می‌دادند و یادداشت برداری می‌کردند و به آنها پاسخ می‌دادند.یکی از دوستان مسئله حجاب و عفاف را مطرح کرد و حرف‌های او تعریض به بی ‌توجهی برخی مسئولان نسبت به حجاب فقهی بود که آقا فرمودند "من این مطلب را قبول ندارم؛ مسئولان امروز همه حجاب فقهی را قبول دارند ولی اختلاف سلیقه در تاکتیک‌هاست ".
  • حضرت آقا فرمودند "فرضا دختری که حجاب کاملی ندارد اما شب قدر یا در مجلس دعای کمیل شرکت و به درگاه خداوند تضرع می‌کند و یا در راهپیمایی 22 بهمن تصویر امام را می‌گیرد، نمی‌توان گفت که بی‌دین است بلکه نمی‌داند حجاب اسلامی چیست که باید او را توجیه کرد. باید در باب حجاب کتاب نوشت و از طرق مختلف مانند فیلم‌های تلویزیونی حجاب را تبیین و افراد ناآگاه را ارشاد کرد ".
  • رهبر انقلاب با آنکه جهت‌گیری کلی دولت را تائید کردند و تصریح داشتند نمی‌خواهند یک طرف را تأیید کنند اما این را به قاطعیت فرمودند که "مسئولین فعلی با حجاب فقهی مخالف نیستند ولی در تاکتیک‌ها اختلاف وجود دارد ".

دلایل حمایت از دولت

  • هنگامی که بحث به دولت کشیده شد، دوستان مسائلی را مطرح کردند که حضرت آقا در پاسخ فرمودند "بنده از همه دولت‌ها حمایت کرده‌ام ولی این دولت با دولت‌های گذشته تفاوت دارد و فرق اساسی در این است که تلاش نمی کنند حاکمیت دوگانه درست کند ".
  • در گذشته حرف دشمن القای حاکمیت دوگانه بود و در برخی ادوار هم برخی افراد دنبال القای این وضعیت در کشور بودند که دولت و مجلس در مقابل ولایت فقیه که محور نظام است، قرار دارد ولی الان اینگونه نیست ".
  • مقام معظم رهبری با قاطعیت فرمودند که "در شرایط کنونی اختلاف نظر هست و من هم برخی مسائل را قبول ندارم اما الان اگر رهبری چیزی بگوید، رئیس جمهور می‌پذیرد و به آن عمل می‌کند " و این مطلب بسیار مهم است که برخلاف آنچه القا و تصور می‌شود که آقای احمدی‌نژاد به حرف رهبری گوش نمی‌دهد، آقا تصریح فرمودند که اینگونه نیست.
    رهبر انقلاب فرمودند "امروز وقتی رئیس جمهور یا مسئول ارشدی از دولت به خارج از کشور می‌رود، من نگرانی ندارم اما قبلا نگران بودم که مسئولان در خارج از کشور می خواهند چه بگویند؟ " و نمونه‌هایی نیز درباره سوء‌رفتارهای گذشته ذکر کردند و به عنوان مثال فرمودند "یک بار در موضوع روابط با یک کشور اروپایی کاغذی آوردند و مطالبی مطرح کردند که خلاف عزت بود و من جلوی آنها ‌ایستادم و حتی در مورد مشابهی ‌گفتم اگر این کار را بکنید، مخالفت خود را اعلام می‌کنم ".

 مکتب ایرانی

  • حضرت آقا فرمودند "دولتمردان فعلی حرف حق و حرف نظام و حرف انقلاب را می‌زنند و جای نگرانی نیست " و بعد هم به موضوع طرح مکتب ایرانی اشاره کرده و فرمودند "من با طرح مکتب ایرانی مخالفم و نسبت به این موضوع به آقایان تذکر هم دادم ولی برداشتم این نیست که منظور آنها مقابل قرار دادن ایرانیت در برابر اسلامیت باشد ".
  • بنده هم همین اعتقاد را دارم که آقای احمدی‌نژاد واقعا نمی‌خواهد ایران را مقابل اسلام و برتر از آن قرار دهد؛ چرا که هیچ رئیس جمهوری به اندازه او از اسلام و آرمان‌‌ها و ارزش‌های اسلامی در سازمان ملل سخن نگفته و بنده با آنکه همواره به مسئولان انتقاد کرده ام اما انصافا او بود که نام امام زمان (عج) و حضرت زهرا (س) را در محافل بین المللی احیا کرده که البته این شرط کافی برای مسئولان نظام اسلامی نیست اما شرط لازم است.
  • شناختی از رحیم مشایی ندارم اما با حرف‌های وی مخالفم .
  • رهبر انقلاب در سخنرانی‌های عمومی نوعا درباره نیازهای منطقه‌ای و مسائل اجرایی بحث نمی‌کنند، اما در جمع پرشور مردم قم در عین حمایت از دولت توصیه‌هایی درباره رسیدگی به امور مردم خصوصا بحث معیشت و حتی درباره قم سفارش ویژه داشتند که خدمت به قم خدمت به شهر یا استان نیست، بلکه خدمت به خاستگاه انقلاب و همه کشور است.

ارتباط جامعه مدرسین با مراجع عظام تقلید و مراکز علمی دنیا

  • ارتباط با مراجع عظام تقلید از دیگر تاکیدات رهبر معظم انقلاب بود که البته در برنامه‌های جامعه وجود دارد و برخی مراجع مانند حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی عضو جامعه بودند و برخی مانند حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی هنوز عضو جامعه هستند. آیت‌الله فاضل لنکرانی از نظر جسمی امکان حضور در جلسات جامعه را نداشت اما همواره بر عضویت خودشان تاکید داشتند و گویا بر این عضویت افتخار می‌کردند و زمان آیت‌الله مشکینی دو بار به منزل آیت‌الله فاضل لنکرانی رفتیم و با آیت‌الله مکارم شیرازی هم جلساتی داشتیم که شرایط جسمی ایشان اجازه نمی‌دهد در جلسات بیاید اما اگر لازم باشد، جامعه حتما با ایشان ملاقات خواهد کرد.  آرزوی بنده از 30 سال قبل این بوده و معتقدم که جامعه مدرسین باید با مراجع عظام و علما رابطه گسترده و مناسب داشته باشد و اطلاعات صحیح روز را در اختیار آنها قرار دهد تا از تصمیم‌گیری و اظهار نظر بر اساس اطلاعات نادرست جلوگیری شود.
  • به گفته او، رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار همچنین بر ارتباط کیفی جامعه مدرسین با اساتید حوزوی و بدنه حوزه هم تاکید داشتند که البته به گفته این عضو جامعه، امروز یک کانال ارتباطی در این زمینه وجود دارد و انتخابات مجمع نمایندگان طلاب در سراسر کشور توسط این تشکل برگزار می‌شود.
  • ارتباط با مراکز علمی جهان اسلام مانند جامعه الازهر مصر از دیگر تاکیدات رهبر انقلاب در دیدار مدرسین حوزه علمیه قم با ایشان بود. حضرت آقا در این خصوص فرمودند "با علمای جامعه الازهر مکاتبه و مراوده شود " و به عنوان نمونه در این خصوص به مکاتبات و مباحثات علمی سید شرف‌الدین اشاره فرمودند که نتیجه کار وی کتاب ارزشمند المراجعات شد و حتی تاکید فرمودند "با عالمان مسیحی و غیر مسلمان در دانشگاه‌های دنیا هم به منظور معرفی اسلام رابطه برقرار شود " و متذکر شدند "قطعا اگر آنها حقیقت اسلام و معارف ناب اهل بیت (ع) را بفهمند، تشنه می‌شوند اما مشکلات موجود، ناشی از عدم اطلاع آنهاست ". 

درباره رسانه ملی

  • بحث صدا و سیما از دغدغه‌های به حقی بود که برخی اعضای جامعه مدرسین در دیدار با رهبر فرزانه انقلاب مطرح کردند و ایشان هم در پاسخ فرمودند "من از عملکرد صدا و سیما دفاع نمی‌کنم و اشکال وارد است و خیلی هم برای این موضوع وقت می گذارم ".
    آقا فرمودند "من به مسئولان صدا و سیما خیلی تذکر می‌دهم ولی با همه این تذکرات دردمندانه، این خروجی صدا و سیماست " و تاکید فرمودند "آقایان جامعه مدرسین باید کاری کنند که روحیه ایمان در هنرمندان و روح ایمانی در جامعه تزریق شده و گسترش یابد " و این را هم تصریح کردند که "اگر هنرمندان ما ایمان پیدا کنند و روح ایمانی در آنها تقویت شود، بسیاری از مشکلات فعلی برطرف می‌شود. ".
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 106220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
    13 2
    جانم فداش!
  • نيما IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
    13 3
    آفرين به اين درايت و تيزهوشي!
  • بدون نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
    10 1
    جهت اطلاع آقای رفیق دوست به ایشان اطلاع بدهید مردانه بیاید و از اظهارنظر ناجوانمردانه اش عذرخواهی کند