۰ نفر
۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۰۲:۴۲

فراوانی هندسی مرگ، نام مجسمه‌ای از یک موج عظیم است که بیش از 6 متر ارتفاع دارد. این مجسمه که از 420هزار گوی سیاه‌رنگ تشکیل‌شده، حاصل 4 ماه کار بی‌وقفه دو دست رباتیک برای بازسازی طرح اولیه است.

محبوبه عمیدی: پیش از این شاهد اجرای گرافیتی یا هنرهایی نمایشی توسط روبات‌های متعددی بوده‌ایم، با این حال 4 ماه  کار بدون‌ وقفه توسط دو روبات برای ساخت یک مجسمه عظیم 15 متری ایده تازه‌ای به نظر می‌رسد. این مجسمه بزرگ که «فراوانی هندسی مرگ» نام دارد، از پراگ به موزه هنرهای معاصر ماساچوست منتقل شده است.

فراوانی هندسی مرگ
به گزارش نیوساینتیست، فدریکو دیاز، هنرمند چک، با استفاده از الگوریتم‌های کامپیوتری و شبیه‌سازی حرکت در سیالات، مدل 2بعدی اولیه را به طراحی 3بعدی حاضر تبدیل کرده است. این طرح سه‌بعدی در اختیار دو روبات قرار گرفته تا طی 4 ماه کار بدون وقفه و با استفاده از 420هزار گوی سیاه‌رنگ آنرا بازسازی کنند.

دیاز می‌گوید: «تمامی مراحل کار دقیق و بدون برخورد با مشکلات ریز و درشت انجام شدند، تنها مشکل ما دمای زیر صفر ماساچوست، در هنگام نصب این مجسمه در موزه هنرهای معاصر این شهر بود که موج مرگ را به یک موج یخ‌زده تبدیل کرد».

فراوانی هندسی مرگ

نمایش موج مرگ که 15 متر طول و بیش از 6 متر ارتفاع دارد تا بهار 2012 در موزه هنرهای معاصر ماساچوست ادامه خواهد داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 107466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۰
    1 0
    دقت صحت و سرعت اطلاعات سرلوحه ی کارتان باشد در مورد مذکور در انتخاب تیتر علی رغم گیرایی بی دقتی شده بود. بهتر بود می نوشتید فراوانی هندسی مرگ یا با زیرتیتر معلوم می کردید «علمی» تا خواننده گمراه نشود