بازنشستگان به افزایش حقوق 6 در صدی معترضند این در حالی اسیت که قرار بود تا پایان شهریورماه گذشته این 6 درصد افزایش، به بازنشستگان پرداخت شود، اما آنطور که بازنشستگان تامین اجتماعی می‌گویند این مبلغ با یک‌ماه تاخیر و آن هم به طور ناقص پرداخت شده است.

 

نام

سمت

اظهارنظر

علی اکبر خبازها

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی

به غیر از افزایش حقوق بر مبنای تورم برقراری سفرهای زیارتی و سیاحتی، ارائه وام ضروری، وام ودیعه مسکن و همسان سازی حقوق و مزایای بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان لشگری و کشوری در سالجاری از خواسته های بازنشستگان است که ما واقعن امیدواریم که روزی وعده‌هایی که در این مورد از سوی مسئولان سازمان تامین اجتماعی داده شده، به حقیقت بپوندد.

نصراله دریابیگی

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر استان مازندران

در شرایطی که بیشتر مستمری بگیران و بازنشستگان تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی جزو اقشار کم درآمد و دهکهای پائین جامعه هستند و مستمری د‌ریافتی، پاسخگوی نیازهای روزمره‌شان نیست انتظار داشتند حقوق آنان براساس ماده 96 قانون تامین اجتماعی و متناسب با نرخ اعلامی تورم از سوی بانک مرکزی تعیین شود تا شاید از این طریق بخشی از مشکلات اقتصادی آنان مرتفع شود.

تر کمان

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان قم

بازنشستگان از قولهایی که عمل نمی‌شوند، خسته شده‌اند. تامین اجتماعی در دوره مدیریت گذشته دچار مشکلات عدیده‌ای شده است اما این موضوع به دولت مربوط می‌شود و بازنشستگان نمی‌تواند از حقوق قانونی و شروع خود بگذرند.

اسماعیل ربیعی

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان استان اصفهان

145 هزارکارگر بازنشسته ازکار افتاده و خانواده‌های بازمانده بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی درشهرهای استان اصفهان خواهان توجه مسوولان وزارت رفاه و تامین اجتماعی به وضع خود هستند. سکوت مسوولان وزارت رفاه درباره معلق ماندن مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی کافی است و این وضع باید هرچه زودتر پایان یابد. پیشنهاد ما این است که تا مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی هر چه سریعتر برابر مصوبه دستمزدهای شورای عالی کار در سال 89 به میزان حداقل به میزان 15 درصد افزایش یابد.

داریوش قنبری

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس

سازمان تامین اجتماعی یک سازمان غیر دولتی است و تا امروز به دلیل دخالت دولت در مناصب آن وضعیت مناسبی نداشته است. این سازمان باید به سمت ماهیت اصلی خود که یک سازمان غیر دولتی است پیش برود چرا که دولت در این چند ساله با دخالتهایش باعث شده تا مشکلات این سازمان دوچندان شود. در واقع وضعیت سازمان تامین اجتماعی و وزارت رفاه شبیه این مثل قدیمی شده بود که دو پادشاه در یک اقلیم نمی گنجند واین دو نیز با هم سر ناسازگاری داشتند.

پرویز احمدی پنجکی

رئیس کانون بازنشستگان جامعه اسلامی کارگران

بند ۷ تصویب نامه هیئت وزیران درباره بودجه صندوق تامین اجتماعی، معاونت راهبردی دفتر ریاست جمهوری را موظف می کند برای پایداری درآمد بازنشستگان هرساله یارانه و اعتباری در بودجه سنواتی سازمان در نظر بگیرند که علی رغم عدم تخصیص این اعتبار افزایش حقوق بازنشستگان نیز بدون در نظرگرفتن ملاحظات افزایش یافته است. از سوی دیگر با وجود یکسال تمدید برنامه چهارم توسعه مقرر در ماده ۱۰ قانون بازسازی و نوسازی صنایع صندوق تامین اجتماعی از ابلاغ این بخشنامه به شعبه های خود خود داری می کند و این افراد کماکان بلاتکلیف هستند.

رحمت‌الله حافظی

مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی

به‌دلیل اینکه قانون افزایش 6 درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی، مصوبه هیأت امنای صندوق تأمین اجتماعی و وزارت رفاه را دارد، نمی‌توان خارج از چارچوب این مصوبه تصمیماتی گرفت. به‌دلیل اینکه تعیین تکلیف این موضوع از اردیبهشت‌ماه امسال معطل مانده و ضروری است تا بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی هرچه سریع‌تر به مطالبات خود در این زمینه دست یابند، برای اخذ توافقات لازم و اصلاح مصوبه اخیر تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم.

موسی‌الرضا ثروتی

رئیس فراکسیون بازنشستگان مجلس

هیأت مدیره تأمین اجتماعی میزان افزایش حقوق بازنشستگان را 12درصد پیشنهاد کرده بود که دولت برای یکسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری میزان افزایش حقوق آنها را به 6درصد رساند. دولت چون توان پرداخت حقوق را نداشت از مجلس درخواست کرد که میزان افزایش حقوق را دولت تعیین کند و مجلس نیز موافقت کرد و دلیل اصلی کاهش میزان افزایش حقوق بازنشستگان عدم‌توان دولت در پرداخت 12 درصدی حقوق بود.ثروتی یادآور شد:‌ معوقات بازنشستگان لشکری و کشوری از سال79 تاکنون پرداخت نشده است ولی بازنشستگان تأمین اجتماعی فقط این 6ماه را معوقه دارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 107492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جهان IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۱
    0 0
    چرا اخر با 418 هزار تومان مش شود در این دنیا چکار کرد
  • قادرعلی اکبری مجد IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
    0 0
    بعنوان یک پرستاربازنشسته پیش ازموعد(کشوری)مراتب قدردانی وتشکرصمیمانه خودراازهمه مسئولین ودست اندرکاران ابرازمیدارم.
  • بدون نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
    0 0
    چرا در مورد بازنشستگان سازمان بازنشستگی چیزی نمی نویسیذ