ایسنا نوشت:

رییس اسبق پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در تشریح علل ترافیک در کلا‌ن‌شهر تهران گفت: علت ترافیک تهران، عدم تناسب ظرفیت معابر با تعداد خودروهای موجود است که نوع رفتار ترافیکی کاربران نیز آن را تشدید می‌کند.

سردار محسن انصاری افزود: معابر تهران حداکثر برای 2 میلیون دستگاه خودرو ظرفیت دارند، در صورتی‌ که در حال حاضر 5/3 میلیون دستگاه خودرو در تهران تردد می‌کنند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به این که زمانی که ظرفیت معابر کمتر از تعداد خودروها باشد ترافیک نیز افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: راهکار کاهش ترافیک به کارگیری پنج ساز و کار عملی است که می‌تواند ترافیک را برای شهروندان قابل تحمل کند.

انصاری تصریح کرد: در مرحله نخست باید رفتار ترافیکی شهروندان اصلاح شود و راهکار دوم توسعه حمل و نقل عمومی ارزان و سریع است، چرا که با این اقدام شهروندان تشویق می‌شوند، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و ایجاد مدیریت یکپارچه ترافیک، سومین راه حل کنترل ترافیک است که در آن از موازی‌کاری جلوگیری می‌شود.

رییس اسبق پلیس راهنمایی رانندگی کشور در پایان راهکار چهارم را توسعه دولت الکترونیک به منظور مدیریت سفرهای درون شهری که موجب حذف سفرهای غیر ضروری می‌شود، دانست و خاطرنشان کرد: در مرحله آخر، کاهش عمر خودروهای در حال حرکت باید مورد توجه قرار گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 111419

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =