خانواده های شهدای ترور کشور با ارسال نامه ای به دبیرکل سازمان ملل خواستار اقدام جدی آن سازمان در مبارزه با تروریسم شد.

به گزارش مهر، در نامه خانواده های شهدای ترور کشور آمده است: حوادث تروریستی چابهار با به جا گذاشتن 37 شهید که بیش از نیمی از آنها زنان و کودکان بودند بار دیگر نشان داد که گروههای تروریستی هیچگاه دست از اقدامات ضد انسانی خویش بر نخواهند داشت و سایه تهدید و ترور آنها همواره بر جامعه جهانی سنگینی می کند.

در این نامه خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید شده است: آنچه در چابهار رخ داد چیزی نبود جز نتیجه سالها حمایت برخی از دولتها از سازمانهای تروریستی به دلیل منافع سیاسی و گذرا و سالها سکوت و انفعال سازمانهای بین المللی در برابر گروههای تروریستی، گروههایی که نام و نشان آنها برای همگان مشخص است وبی هیچ مانعی به اقدامات ضد بشری خویش ادامه می دهند و هر روز جان انسانهای بیشتری را با فجیع ترین شکل می گیرند.

در میان قربانیان انفجارهای تروریستی چابهار کودک دو ماهه ای را می بینید که بی شک تمام دولتها و سازمانهای بین المللی که از گروه های تروریستی حمایت می کنند و یا در قبال اقدامات آنها سکوت کرده اند در ترور او سهیم هستند.

انجمن دوستداران عدالت متشکل از خانواده های 16 هزار قربانی ترور در ایران با محکوم کردن این اقدام وحشیانه تروریستها خواستار آن است که سازمان ملل متحد به عنوان مهمترین سازمان بین المللی بر اساس وظایفش در منشور ملل متحد نسبت به پیشگیری از وقوع چنین اتفاقاتی که هر روز انسانهای بیگناه را به کام مرگ می فرستدو صلح و امنیت بشری را تهدید می کند واکنشی جدی و عملی نشان دهد.

سازمان ملل متحد براساس وظایف خویش باید برای شناخت مسببان،عاملین و همچنین حامیان این گروههای تروریستی که این اقدام ضد انسانی را رقم زده اند اقدامی جدی و سازوکاری مناسب طراحی کند و عدالت را درباره تمام کسانی که در اقدامات ضد انسانی دخیل هستند اجرا کند.

بی شک افزایش دامنه اقدامات سازمان ملل متحد بر اساس قطعنامه های 1373 و 1535 شورای امنیت در برخورد با دولتها و نهادهای بین المللی که پرچم حمایت از گروههای تروریستی را برافراشته اند چه به صورت آشکارا و یا پنهانی، در این راه بسیار مهم و کارامد است و می تواند تا حد زیادی از بروز اقداماتی از این دست پیشگیری کند.

/28

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 117041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =