سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: موضوع دستگیری این خانم آمریکایی خاتمه پیدا کرد.

به گزارش خبرآنلاین، رامین مهمانپرست در نشست خبری امروز خود با نمایندگان رسانه های داخلی و خارجی در پاسخ به سوالی مبنی بر بیان جزییات بیشتری از خبر دستگیری یک زن آمریکایی در مرزهای ایران به جرم جاسوسی گفت: این خبر موضوع قابل توجه و مهمی نبود به همین دلیل هیچ موضع گیری از سوی مقامات کشورمان صورت نگرفت.

وی با تایید دستگیری این خانم آمریکایی توسط نیروی انتظامی هنگ مرزی ایران بدون اشاره به جرم وی گفت: این مسئله اهمیت زیادی نداشت و مسئله خاتمه پیدا کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین راجع به اظهارات علی اکبر صالحی سرپرست این وزارت خانه در مصاحبه با اشپیگل مبنی بر اینکه در صورت عذرخواهی سردبیر دو آلمانی بازداشت در ایران مشکل شان حل خواهد شد گفت: راجع به دو تبعه آلمانی بازداشت در ایران همان طور که بارها اشاره کردم پرونده آن ها روند کاملا حقوقی و قضایی خود را دنبال می کند.

وی با اشاره به تماس های مکرر مقامات آلمانی با ایران برای ارائه تسهیلات و دیدار خانواده های دو تبعه با آن ها گفت: این اقدامات نشان دهنده رفتار انسانی و دوستانه ایران است.

مهمانپرست ادامه داد: اینکه به خاطر تخلف این دو آلمانی سردبیرشان اظهار عذرخواهی کند می تواند بر روند پرونده تاثیر داشته باشد ولی نتیجه نهایی را مقامات قضایی روشن می کند.

وی با اشاره به پیگیری های وزارت امور خارجه از دستگاه قضایی در تبریز(محل نگهداری این دو نفر) تصریح کرد: مراحل آخر بازجویی و تحقیق از این دو نفر در حال اتمام است و باید منتظر اعلام نتیجه نهایی نظر قوه قضاییه باشیم.

/28112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 122508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    0 0
    پس استقلال سيستم قضا چه ميشه ؟