به گزارش فارس:

معاون آموزش و پژوهش مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده از طریق معاون آموزشی وزارت علوم گفت: کتاب "شکوه همسرداری " به طور قطع در دانشگاه‌ها جایگزین "تنظیم خانواده " می‌شود.

زهرا سجادی اظهار داشت: پس از اظهارات صحبت‌های مدیر کل وزارت علوم پیگیری‌هایی را انجام دادیم و مشخص شد که ما به حسین نادری منش معاون آموزشی وزارت علوم نامه‌ای در ‌خصوص تدریس کتاب "روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری " در دانشگا‌ها از ترم بهمن ارسال کرده‌ایم و آقای قدیمی در جریان نبودند.

وی ادامه داد: دکتر افروز نویسنده کتاب "روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری " روز گذشته با وزیر علوم در‌خصوص تدریس این کتاب دیدار داشتند و تدریس این کتاب به جای کتاب تنظیم خانواده و کنترل جمعیت قطعی است.

سجادی تأکید کرد: این کتاپ چاپ شده است و تمام اقدامات برای تدریس آن از ترم بهمن در دانشگاه‌ها انجام شده است.

به گزارش توانا، چند روز پیش معاون آموزش و پژوهش مرکز امور زنان اعلام کرد: کتاب "روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری " به چاپ رسیده و از ترم بهمن آماده تدریس در دانشگاه‌ها به جای کتاب "جمعیت و تنظیم خانواده " است.

وی با بیان اینکه "کتاب جمعیت و تنظیم خانواده " با رویکرد دولت اصلاحات بود و بر پیشگیری از زاد و ولد و افزایش جمعیت تأکید داشت، عنوان کرد: کتاب "روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری " بر تفاوت‌های میان زن و مرد به لحاظ جسمی، روحی و عاطفی و بازخوردهای این تفاوت‌ها تأکید دارد و ازدواج را به عنوان راهی برای رسیدن به کمال طرح می‌کند؛ این کتاب همچنین معیارهای انتخاب یک همسر خوب را عنوان کرده و به دانشجویان معیارهای انتخاب همسر مناسب را با توجه به احکام اسلام و آیات قرآن آموزش می‌دهد.

قدیمی، مدیر کل امور آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز پس از این مصاحبه در گفت‌وگویی با بیان اینکه وزارت علوم بررسی و ایجاد واحدی تحت عنوان روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری را در دستور کار ندارد، گفت: بحث حذف درس تنظیم خانواده نیز در وزارت علوم مطرح نیست.42201

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 125319

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سما IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
    1 0
    تشويق!
  • ب IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
    1 0
    شورش رو در اوردین دیگه
  • من IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۲
    0 1
    بالاخره کدوم یکی ؟ شکوه یا جمعیت ؟ دانشگاه ما که این ترم همون جمعیت ارائه کرده. تازه داشتیم خوشحال می‌شدیم که یه درس اسلامی کارآمد می‌خوان به ما یاد بدن
  • لیلا IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۰
    0 0
    قبولش دارم رهاکردن تک فرزنددرجامعه بدون خواهر برادر عمه عمو خاله دایی آخه چه معنی داره؟ولی خواهشا زودتر تکلیف را مشخص کنید فقط و فقط همین واحد را کم دارم.
  • دریا IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
    0 0
    قبولش دارم باید فکری به حال جامعه کرد با تک فرزندهایی که اغلب مغرور وبی مسئولیت بوده وازنظر بلوغ اجتماعی عاطفی روحی روانی واقتصادی و... تاخیر دارند .اگر به کسی برخورد عذر می خوام ولی با مقایسه سنی وتوانائیهای خود با یکی دو نسل قبل خودتان حقیقت را درخواهید یافت.
  • بدون نام IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    اگر یارانه تجهیزات کنترل جمعیت و اینکه از مراکز بهداشت روستایی وسایل جلوگیری از بارداری را حذف کنید بدون آمورش و بدون شکوه همسرداری جمعیت نرخ افزایشی به خود میگیرد و کجایی خانم سجادی آنزمان که از شاخص توسعه انسانی که اکنون 88 ایم و بعضا 75 مطرح میشود به 150 برویم و گرسنه و تشنه و فقیر که به دنبال یارانه ایم و جلوی درب خودپردازها صف و کشیک میدهیم که چه زمانی واریز شود برای برداشت و بر روی سقف اتوبوس و قطار مثل هند سوار شویم و ناله و فغان کنیم که ای کشورهای مسلمان به کمک مستمند خود بشتابید و اروپا و امریکای جهانخوار به فکر فقرا باشید و به ما کمک کنید و جرقه و آتش را اکنون آغاز و آنرمان با شوهر و فرزندت در آلمان و نروژ خواهی بود و سنگی در چاه می اندازی که 100 خبره نتوانند آن را درست کنند.