مجید جلالی معتقد است که کرش با سبکی که داشت می توانست در فوتبال ایران تاثیر گذار باشد.

تقریبا جزو نخستین مربیان داخلی بود که از حضور کرش در ایران استقبال کرد و گفت:«این مربی می تواند کمک زیادی به فوتبال ایران کند.جای فدراسیونی ها بودم کرش را از دست نمی دادم و هر طور شده قراردادش را با او امضا می کردم.»حالا دقیقا یک روز از جواب «نه»کارلوس کرش به فدراسیون ایران می گذرد.اتفاقی که حتی مجید جلالی سرمربی فولاد خوزستان را در شوک فرو برده است.جلالی حسش از نیامدن کرش به ایرانرا این طور توصیف می کند:«حیف شد نیامد،فکر می کنم پس از جوی که در یک هفته به راه افتاده بود حالا همه سر کار رفته ایم!»

بدتر از یک شوک بود.در حالی که همه انتظار داشتند تا کرش به ایران بیاید و قراردادش را امضا کند او با یک عذر خواهی ساده همه چیز را به هم زد.
فکر می کنم همه ما اشتباه کردیم که قبل از رسمی شدن قرارداد او با فدراسیون در موردش اظهار نظر کردیم.حس می کنم پس از یک هفته هیجان حالا همگی سر کار رفته ایم!این اتفاق بدی است.آمدن کرش به ایران انگیزه خیلی ها را بالا برده بود.حالا نیامدن او این انگیزه را از بین برده است.

یعنی حالا که کرش نیامده باید نشست و ماتم گرفت؟

من نمی دانم چه چیزی باید بگوییم،به نظرم در این شرایط تنها باید سکوت کرد چون اصل مشکل فوتبال ما جای دیگری است.من همه این مشکلات را رها کردم و به اهواز آمدم تا از آن مسائل دور باشم.

اما اگر قرار باشد کسی حرفی نزند و همه بخواهند سکوت کنند که دوباره به پله اول می رسیم.از کارلوس کرش به مربی ایرانی و ...

مطمئن باشید که ما اگر ماه ها هم در این مورد حرف بزنیم اتفاقی نمی افتد و فدراسیونی ها کار خودشان را می کنند.آنها کاری به کار ما ندارند و هر تصمیمی که خودشان بخواهند می گیرند.من می دانم الان فوتبال ما در یک پارادوکس قرار گرفته است و یک دفعه از هوا به زمین می خورد.در کل با این شرایطی که داریم به جایی نخواهیم رسید.تمام این اتفاقاتی که دارد می افتد به دلیل سیستم غلط فوتبال ما است. من از اول هم این موضوع را باز کردم. گفتم که مشکل فوتبال ما مربی اش نیست ما باید نوع نگاهمان به فوتبال تغییر کند.بحث آمدن مربی بزرگ خارجی و داخلی نیست.این بحث ها همه اش انتقادی است برای یک سیستم غلط. بهترین مربی دنیا را هم که بیاوریم از نظر فنی15 درصد می تواند روی فوتبال ما تاثیر گذار باشد.البته این را قبول دارم که اگر کرش می آمد ما این 15 درصد را به دست می آوردیم.

نشاط و انگیزه عمومی چطور؟در این یک هفته تمام نگاه ها به فوتبال ایران تغییر کرده بود.
البته این موضوع هم هست.مردم امیدوار شده بودند و نگاهشان به فوتبال عوض شده بود.می شد به این 15 درصد انگیزه 200 درصدی مردم را هم اضافه کرد اما باز هم تمام علاج فوتبال نبود و فرق اساسی نمی کرد.به هر حال سیستم چرخه فوتبالی ما غلط است.همین حالا کیفیت بازی های لیگ برتر را نگاه کنید،این فوتبال ما وبرنامه ریزی اش است.من می خواهم در فولاد از بازیکنان تیم امید خودم استفاده کنم می گوید نمی شود بروید بازیکن خارجی بیاورید!می گویند سهمیه شما تمام شده است و باید از خارجی ها استفاده کنید.آخر بازیکن دسته چندم خارجی به چه درد من می خورد که من بخواهم از آنها استفاده کنم؟این است که می گویم ساختار فوتبال ما درست شدنی نیست.

یعنی با این شرایط باید بنشینیم و نابود شدن فوتبالمان را تماشا کنیم.

فکر کنید من بگویم و شما هم بنویسید. واقعا خیال کردید اتفاقی می افتد؟ از کی تا حالا من و شما شده ایم اثر گذار.باز هم می گویم مشکلمان جای دیگری است،پس بی خیال شویم اصلا در موردش حرفی نزنیم بهتر است.

حالا کرش مربی خوبی بود؟شما جزو اولین نفراتی بودید که از او حمایت کردید.
چون واقعا مربی خوبی بود. اگر قرار داد امضا می کرد و به ایران می آمد قطعا می توانست اثر گذار باشد. اما حالا که ما گقتیم،تعریف هم کردیم و او نیامد نباید احساسی باشیم. اگر منطق داشتیم و در برنامه هایمان انتخاب چنینی کسی بود باید بلافاصله پس از نیامدن او به دنبال یکی مثل او می گشتیم.

 40

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 130600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۶
    0 0
    حالا که کرش به هر دلیل نیامد، کاش مسولان قدری دلشان به حال این مردم که این طور با احساساتشان بازی شد بکنند و مربی ای بزرگتر از کرش را به هر ترتیبی شده به ایران بیاورند و نه این که برگردند سر پله ی اول. لا اقل اگر بنا به انتخاب مربی ایرانی دارند مربی ای در حد و اندازه های آقای جلالی انتخاب کنند نه امثال آقای قلعه نوعی که پیشتر امتحانشان را پس داده اند.
  • کرمان IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۶
    0 0
    آقا تورو خدا برین روژه لومر رو بیارین فوتبال ما با قلعه نوعی به جائی نمیرسه
  • بدون نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۶
    0 0
    به نظر من بهترین فرد همین آقای جلالی.از وقتی اومده فولاد،واقعا متحولش کرده.فقط مجید جلالی
  • h IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۶
    0 0
    به نظر من بهترین فرد همین آقای جلالی.از وقتی اومده فولاد،واقعا متحولش کرده.فقط مجید جلالی
  • جدید IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۶
    0 0
    فدراسیونی که فوتبالی ها در ان کاره ای نیستند بهتر ازین نمی شه بدتر هم میشه.تا وقتی سیاسیون اطرافیان خود را بجای فوتبالی ها بکار گیرند همین میشه.تنها راه چاره اندیشیه fifa است .
  • محمد<90> IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۶
    0 0
    درسته.بهترین فرد همین مجیدجلالی هست.ولی ایشون نه با اقیون لابی داره نه اینکه مدیرای فوتبال ما دنبال همچین مربی های باسوادو کاربلدی میرن.
  • امیر IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۷
    0 0
    حداقل لوژه لومه رو بیارید توروخدا