رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی حضور روحانیت در همه ارگان​های دولتی و ملی نظام را لازم دانست.

به گزارش ایسنا،آیت الله مصباح یزدی در هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد، که در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: تحقق انقلاب اسلامی مرهون تحول در حوزه و به تبع آن تحول در جامعه ایران بود، و ریشه این تحولات نیز در همان تحولاتی است که قبل از انقلاب در حوزه های علمیه به وجود آمده است.

گزیده سخنان وی به این قرار است:

*​ تحول در حوزه های علمیه به برکت رهنمودهای امام خمینی (ره) است. این راهنمایی ها احساسی در بدنه حوزه به وجود آورد که وظایفی بسیار مهم تر داشته و جامعه نیازمند بیشتری به حوزه دارد.

* حضور روحانیت در همه ارگان​های دولتی و ملی است. این امر اکنون حاصل شده است و معنای این مهم آن است که ما به عنوان روحانیت علاوه بر تکالیف همیشگی خود، چندین تکلیف دیگر نیز پیدا کرده ایم که باید نسبت به آن ها اقدام کرده و پاسخ گو باشیم.

*باید به تربیت فقیه برای دهه​های بعد پرداخت. تحولی که در نیم قرن اخیر در کشور شروع شده و در سال 57 به ثمر نشسته، طلیعه ظهوری بود که اکنون 32سال از آن می گذرد.

* تحولات کشورهای منطقه مرهون انقلاب اسلامی است و هر شخصی که از بصیرت کافی و لازم برخوردار باشد، می داند این تحولات به برکت انقلاب اسلامی و صدای عدالت خواهی آن مرد الهی است.

* اصلی ترین وظیفه حوزه​های علمیه را پاسداری از مکتب فقه و فقاهت است. از این رو باید نسبت به تقویت این مکتب و تربیت عالمان و فقیهان برجسته برای سال های بعد تلاشی جدی صورت گیرد.

* تکلیف جدید حوزه های علمیه است که نگذارند جوانان به دام فتنه​ها گرفتار شوند.

/30111

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 132606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =