در پی سخنان محمود احمدی‌نژاد درباره برکناری اژه‌ای به خاطر عدم برکناری دو معاون خود، گزارشهای خبرنگار آِنده حاکی است: معاونت ویژه و ضدجاسوسی این وزارتخانه هم پس از برکناری محسنی عزل شده‌اند.

سایت آینده نوشت:، حاج حبیب الله معاونت ویژه و خزائی معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات دو تن از چهره های شاخص سیستم اطلاعاتی کشور بودند که مورد اعتماد ویژه رهبر انقلاب قرار داشتند.

حاج حبیب الله که طی حدود 20 سال گذشته و از آغاز دوران رهبری آیت الله خامنه ای همواره در یکی از معاونت های وزارت اطلاعات حضور داشت، مورد اعتماد ویژه رهبر انقلاب بوده به نحوی که در بسیاری از موارد اختلافی بین مسئولان، مانند موضوع رد صلاحیتها در انتخابات مجلس هفتم و هشتم از سوی رهبری به عنوان مسئول رسیدگی به اعتراضات تعیین شده بود.

خزائی نیز که پیش از انتصاب به عنوان معاونت ضد جاسوسی، سابقه حضور در آسیای میانه، قم و ریاست موسسه پژوهشهای سیاسی را در کارنامه خود داشت از چهره های مورد اعتماد رهبر انقلاب بوده است.

گفته می شود علت برکناری خزائی، عدم تایید اتهام جاسوسی سید حسین موسویان و برخورد با دو تن از آمریکائیان ایرانی تبار یعنی هاله اسفندیاری و رکسانا صابری بوده است.

حاج حبیب الله نیز که در دهه هشتاد معاونت ویژه وزارت اطلاعات را برعهده داشته است، انتظارات احمدی نزاد را در حوزه سیاسی که از موضوعات تحت مدیریت معاونت ویژه است برآورده نساخته است.

در این حال احمدی نژاد که پس از عدم پذیرش سرپرستی وزارت اطلاعات توسط مجید علوی، خود سرپرستی وزارت اطلاعات را برعهده گرفته است، با انتصاب علوی به عنوان قائم مقام، شکری مدیر کل اطلاعات تهران را که از نیروهای خوش سابقه و موثر وزارت اطلاعات می باشد به عنوان معاونت ویژه منصوب کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 13758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام KW ۲۲:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۵/۱۰
    3 2
    بی نظرم.