رژیم صهیونیستی از آرژانتین خواست در مورد گزارش‌هایی توضیح دهد که بر اساس آن‌ها این کشور به ایران پیشنهاد داده در صورت بهبود روابط تجاری، آرژانتین تحقیق در مورد دو بمب‌گذاری را متوقف خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از بخش انگلیسی «بی.بی.سی.» روز شنبه روزنامۀ آرژانتینی «پرفیل» مدعی شد به پیام دیپلماتیک از سوی ایران دست یافته که جزئیات پیشنهاد دولت آرژانتین به ایران را فاش می‌کند. 

بی.بی.سی. نوشت ظاهراً در این پیام دیپلماتیک گفته شده آرژانتین بیش از این علاقه‌مند به پیگیری و حل دو بمب‌گذاری نیست، اما در عوض بهبود روابط اقتصادی با ایران را پیشنهاد می‌دهد. بمبگذاری هایی در مراکز یهودیان در آرژانتین که به پرونده آمیا معروف است و تا کنون اتهامات واهی علیه ایران در دادگاههای آرژانتین رد شده است.

بر اساس خبر این روزنامۀ آرژانتینی، وزیر خارجۀ این کشور «هکتور تیمرمن» این پیشنهاد را از طریق بشار اسد به ایران ارائه کرده است.

وزیر خارجۀ آرژانتین و رییس‌جمهور سوریه در ماه ژانویه [دی ماه 1389] با هم ملاقات کردند.  

سخنگوی وزارت خارجۀ رژیم صهیونیستی در این باره گفت اسراییل خواهان توضیح رسمی وزارت خارجۀ آرژانتینی دربارۀ این مقاله شده است.  

رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند در صورت صحت اعتبار این گزارش، وزرات خارجۀ رژیم اسراییل لغو دیدار برنامه‌ریزی شدۀ تیمرمن وزیر خارجه آرژانتین از فلسطین اشغالی را بررسی می‌کنند.  

/30117

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =