رییس جمهور گفت: دولت به جایی بدهی ندارد.

به گزارش خبرآنلاین محمود احمدی نژاد رییس جمهور در ادامه کنفرانس خبری خود با رسانه های داخلی و خارجی که دقایقی پیش به اتمام رسید در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی در خصوص دعوت یکی از شبکه های فارسی زبان خارجی از هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا برای حضور در این شبکه پرسید، گفت: خیلی خوب است. ایشان هر چه بیشتر صحبت کند بهتر است چون چیزی نمی داند. ما نمی توانیم مانع آن ها شویم. دوره ارتباطات است، ما باید حرف داشته باشیم. ما برای سعادت جامعه بشری، رفع فقر، مشکلات و ... برنامه داریم که رسانه ها باید این ها را ببرند و به دنیا ارائه کنند.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه دولت آمریکا شدید ترین سانسور را دارد گفت: ما استقبال می کنیم. ایشان هر چقدر بیشتر صحبت کنند ما اینجا استقبال می کنیم.

خبرنگار یک رسانه خارجی در پرسشی گفت یک شبکه جاسوسی ایرانی در کویت کشف شده و وزارت خارجه ایران پاسخی به ادعای کویتی ها داده و از رییس جمهور خواست منظور پاسخ وزارت خارجه ایران را شفاف تر بیان کند که احمدی نژاد در پاسخ گفت: منظور روشن است. جاسوسی یعنی چی؟! ایران جاسوسی چی را می کنند؟! کویت چی دارد که ایران در آنجا جاسوسی کند؟! اگر منظور مردم شان باشد که با ما دوست هستند. این ها نقشه های بیگانگان است که می خواهند اختلاف افکنی کنند ولی موفق نمی شوند.

رییس جمهور در پاسخ به ایلنا که پرسید میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی چقدر است و آیا می توان تا پایان عمر دولت به این سازمان پرداخت کند گفت: دولت به جایی بدهی ندارد. اگر بگوییم دولت بدهی دارد این است که کاری انجام داده ولی پولش را نداده است. ولی این ها تعهداتی است که دیگران برای دولت ایجاد کردند؛ دولت بدهکار نیست.

وی افزود: در این موارد به دولت گفتند به این جا کمک کنید و ما هم گفتیم که کمک می کنیم و این تعهدی برای ما شد. مثلا قانونی می گذارند و می گویند که دولت باید اینقدر به این جا کمک کند. این تعهدی است که برای دولت تعریف می شود. می روند می نشینند و رایزنی و لابی می کنند و این تعهدات را بر دولت تحمیل می کنند.

وی در خصوص مداخله کشورهای خارجی در لیبی و احتمال این کار در صورت اتحاد کشورهای اسلامی منطقه گفت: اگر دولت های اسلامی متحد باشند می توانستند این مشکل را حل کرده و اجازه نمی دادند بیگانگان دخالت کنند. دخالت بیگانگان در لیبی ادامه برده داری است. من به آن ها دوباره می گویم که بدانید این دفعه مثل دفعه های قبل نیست.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: من شب گذشته به دبیرکل سازمان ملل اعلام کردم که شما آمدید کنار مرزهای ما دو منطقه را نا امن کردید. همه آسیب دیدند. باید کنار مرزهای شما نا امن باشد تا احساس ما را درک کنید، ناتو و این کشورها حماقت کردند. چطور اطمینان می دهند که نا امنی وارد اروپا نمی شود؟! آن ها ناامنی را کنار مرزهای خود بردند. ولی من به شما اطمینان می دهم که این چرخ آخر است. به جایی نمی رسند. اینقدر حماقت کردند که خود را درگیر یک نبرد نظامی در لیبی کردند. اگر بتوانند با ابزار نظامی حکومت لیبی را کنار بزنند وارد کشوری شدند که مردم آن ها سابقه قدیمی در مبارزه با استعمار دارند. آن ها برای این کشورها فرش قرمز پهن نمی کنند.

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی راجع به نقش غرب برای تثبیت رژیم صهیونیستی با اشاره به سناریو آمریکا و متحدان اروپایی داشت برای نجات رژیم صهیونیستی و تشکیل دو دولت در خاورمیانه گفت: آن ها برخی از کشورها را نیز راضی کردند، آن ها دنبال این هستند. سناریو این است که بخشی از اردن را بکنند و دو دولت تشکیل دهند ولی دوران رژیم صهیونیستی تمام شده است. نه اینکه ایران حمله کند. ما احتیاج به حمله نداریم. مناسبات منطقه و دنیا این را می گوید.

وی با تاکید بر اینکه اهداف صهیونیست ها تمام نشده است گفت: آن ها کل منطقه را می خواهند. آن ها که این مرحله شکست خورده اند حاضر به دو دولت شده اند ولی می خواهند یک کلونی میکروبی در منطقه شکل دهند ولی ملت های منطقه خواستار از بین بردن این کلونی میکروبی هستند.

/30112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 140809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =