ایرنا نوشت:معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت : هر مشترک بخش خانگی که در پرداخت بهای گاز خود مشکل داشته باشد با ارائه درخواست به ادارات شرکت گاز می تواند بهای گاز مصرفی خود را در دو تا سه قسط پرداخت کند.

جواد اوجی افزود: بالاترین میزان مصرف گاز مشترکان بخش خانگی مربوط به ماه های دی و بهمن سال گذشته است که همزمان با آن قانون هدفمندی یارانه ها اجرا شد.
به گفته ی وی هزینه گاز مصرفی مشترکان خانگی در قبض های بعدی کاهش خواهد یافت ، زیرا در فصل های بهار و تابستان مصرف گاز این بخش به یک چهارم مصرف زمستان می رسد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: هزینه گاز مصرفی 85 درصد مشترکان بخش خانگی حداکثر 38 هزار تومان در ماه است که درسقف الگوی مصرف و در تقسیم بندی سبز و زرد است.
به گفته ی اوجی هزینه گاز مصرفی 61 درصد مشترکان بخش خانگی نیز حداکثر ماهیانه 11 هزار تومان بوده است.
معاون وزیر نفت افزود:به رغم شایعات تاکنون 70 درصد مشترکان قبوض گاز را پرداخت کرده اند و مابقی مشترکان نیز تا پایان فروردین وبراساس مهلت درج شده در قبض ها زمان برای پرداخت دارند.
اوجی همچنین در خصوص تفکیک کنتورهای مشترکان گفت : در حال حاضر 245 هزار کنتور در کشور تفکیک شده و مشترکان می توانند با مراجعه به ادارات گاز نسبت به تفکیک کنتورهای خود براساس مقررات اقدام کنند.
وی در خصوص مشترکان واحدهای مسکونی دو یا سه واحدی که تنها یک واحد آنها مصرف کننده گاز است،افزود: در صورت خوداظهاری مشترکان و تعهد کتبی قبض این مشترکان به صورت یک واحدی محاسبه خواهد شد وتیم های بازرسی نیز از این واحدها بازدید خواهند کرد .

/32

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 141226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =