آفتاب نیوز نوشت:

نجف‌زاده مدعی است تلاش کرده است افکار عمومی فرانسه را علیه دولت ان بسیج کند. با همه این اوصاف علت اخراج این خبرنگار جای دیگر است. چند روز قبل از ان جی دشموخ خبرنگار خبرگزاری فرانسه از تهران اخراج شده بود.

به این ترتیب اخرج نجف‌زاده واکنشی به اخراج خبرنگار فرانس پرس بوده است. رومن نادال معاون مطبوعاتی وزارت خارجه فرانسه ارتباط میان علت و معلول را تایید کرد اما یاداور شد فرانسه نمی‌خواهد همواره واکنش‌های مقابله به مثل از خود نشان دهد. 

وی ادامه داد: هنگامی که دشموخ به اخراج از تهران تهدید شده بود ما فرد شماره دو سفارت ایران را در پاریس احضار کردیم تا به وی گوشزد کنیم در صورتی که این تهدید عملی شود، بدون پیامد نخواهد ماند. او اخراج شد و ما نیز مجوز اقامت نجف‌زاده را تمدید نکردیم. 

نادال افزود: اما به تازگی برای دو خبرنگار خبرگزاری رسمی ایرنا کارت اقامت صادر کرده‌ایم. ما همچنین به مقامات ایران اعلام کرده‌ایم اگر صدا و سیما می‌خواهد خبرنگار جدیدی معرفی کند، آماده‌ایم درخواست را بررسی کنیم. امروزه حدود 10 خبرنگار ایرانی در فرانسه مجوز فعالیت دارند. 

این دیپلمات یادآوری کرد که خبرنگار قبلی فرانس‌پرس که جی دشموخ جانشینش شد، نیز دو سال پیش از ایران اخراج شده بود. یکی از منابع غیردیپلماتیک که خواست نامش افشا نشود و این پرونده را از نزدیک دنبال کرده است عقیده دارد اخراج خبرنگاران ایرانی از پاریس کار ساده‌ای نیست. تا جایی که ما اطلاع داریم از دوران جنگ سرد به بعد این نخستین باری است که فرانسه یک خبرنگار خارجی را اخراج می‌کند.

/30

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 141528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پروفسور ریچارد IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۹
    0 0
    دلیل لازم هست ولی کافی نیست گزارش های نجف زاده درباره خط قرمزهای پاریس بخصوص دو سه گزارش آخری سهم مهمی داشت....
  • بدون نام MY ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۹
    0 0
    داستانتون آخر خنده بود
  • محمد IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۹
    0 0
    خيلي اين قضيه نجف زاده رو بزرگ كردن! مهمترين دليل اين اخراج به خاطر اخراج خبرنگار فرنسوي از ايران بود.
  • بدون نام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۹
    1 1
    اخه یه خری مثل نجف زاده رو کی توی فرانسه میشناسه؟ پیام قبلیم توش توهین نبود تایید نکردین معلومه پیامهای با توهین رو ترجیح میدین. خاک بر سر همتون
  • امیر DE ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۹
    0 0
    نجف زاده مثلا میخواست بگه من مثل بعضی ها نیستم برم اروپا ضد ایران بشم, منتهی خیلی ناشیانه کار کرد و به کوب از فرانسه بد گفت! افراط تو هر کاری آخرش خراب میشه. البته دلیل اخراج که معلومه وقتی ایران خبرنگار فرانسه رو اخراج میکنه خوب اونا هم نجف زاده رو اخراج میکنن دیگه ولی کلا بر خلاف گزارشهای ایرانش تو فرانسه خیلی بی نمک گزارش تهیه میکرد!