۰ نفر
۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۳

کتاب جدید کارآگاه باهوش انگلیسی شرلوک هولمز که یکی از طرفداران آرتور کونان دویل آن را نوشته، آبان منتشر می‌شود.

به گزارش ایبنا به نقل از گاردین، این کتاب که با عنوان «خانه ابریشم» منتشر می‌شود برای تقدیر از آرتور کونان دویل و 81 سال پس از درگذشت او به بازار می‌آید.

در این کتاب جدید که «آنتونی هوروویتز» نوشتن آن را برعهده داشته، راوی داستان اول شخص است و طبق معمول در کنار شرلوک هولمز عنصر ضروری دیگر این مجموعه یعنی دکتر واتسون هم حضور دارد.

هوروویتز که از 16 سالگی شیفته آثار کونان دویل بوده، می‌گوید تنها دلیلی که این داستان جدید را نوشته این است که از هشتادویکمین سال درگذشت نویسنده مشهور و خالق شخصیت شرلوک هولمز و صدو ششمین سال انتشار آخرین داستان او یعنی «پلاک 221 خیابان بیکر» تقدیر کند.

خبر انتشار این کتاب در حالی در ماه ژانویه منتشر شده بود که این نویسنده که بیشتر به عنوان نویسنده آثار کودک شناخته می شود، تازه برای نوشتن این کتاب مطرح شده بود.

ماجرای کتاب جدید شرلوک هولمز در سال 1890 رخ می دهد و راوی آن واتسون است که یک سال پس از درگذشت شرلوک هولمز دارد ماجرای مرگ او را تعریف می کند. فصل ابتدایی داستان در یک قطار در بوستون شروع می‌شود.

هوروویتز که اکنون در حال برگزاری یک تور ادبی در آمریکا است، در جریان یک مصاحبه ویدویی که در نمایشگاه بین المللی کتاب لندن نمایش داده شد، از عنوان کتاب خبر داد. او گفت کار نوشتن کتاب را تمام کرده و آن را به ناشر آثارش «اوریون» تحویل داده است.

این کتاب که از 85 هزار واژه تشکیل شده اول نوامبر(10 آبان) در شمارگانی بالا، با جلد سخت به زبان انگلیسی منتشر می‌شود.

آخرین مجموعه داستان شرلوک هولمز به قلم آرتور کونان دویل که شامل 13 داستان بود و با عنوان بازگشت شرلوک هولمز منتشر شد، در سال 1905 به بازار آمد.
60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 142908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =